Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Cześć,
Czy znalazl już ktoś sposób na zamulanie, kangurowanie auta na 2jce przy niskich prędkościach (ok. 10km/h) oraz ruszanie a konkretniej dziwne dzialanie przepustnicy gazu (opoznienie). Wiem że to powszechny problem w Xceed 1,5 tgdi ze skrzynia manualna. Jest to bardzo męczące, czy serwisy nie mają już jakiejs aktualizacji działania przepustnicy gazu, który usuwał by problem ? Jakieś akcje serwisowe z tym związane? Jeżdżę tym autem już 20 tys km i nie sposób się przyzwyczaić do takiego działania auta. Jak sobie z tym radzicie? Nie wierzę że kia z taki fuckupem nic nie robi.
Pozdrawiam
Czy znalazl już ktoś sposób na zamulanie, kangurowanie auta na 2jce przy niskich prędkościach (ok. 10km/h) oraz ruszanie a konkretniej dziwne dzialanie przepustnicy gazu (opoznienie). Wiem że to powszechny problem w Xceed 1,5 tgdi ze skrzynia manualna. Jest to bardzo męczące, czy serwisy nie mają już jakiejs aktualizacji działania przepustnicy gazu, który usuwał by problem ? Jakieś akcje serwisowe z tym związane? Jeżdżę tym autem już 20 tys km i nie sposób się przyzwyczaić do takiego działania auta. Jak sobie z tym radzicie? Nie wierzę że kia z taki fuckupem nic nie robi.
Pozdrawiam
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Na wyłączonej klimatyzacji jest u mnie trochę lepiej w kwestii ruszania. Natomiast jeśli chodzi o 2 to jest problem, który w moim przypadku troszkę zniwelowało stosowanie 98, wcześniej zdarzały sytuacje, że na 2 nie dało się toczyć bez gazu bo zwalniał i zaczynał szarpać. No chyba, że to efekt placebo Chociaż poprawa pojawiła się dopiero po zatankowaniu drugi raz do pełna 98. Aktualnie kończę 3 zbiornik i wracam na 95, żeby się przekonać czy się pogorszy, bo jadę też na pierwszy serwis.
Ciesz się, że jeszcze Tobie nie szarpie w trakcie jazdy.
Ciesz się, że jeszcze Tobie nie szarpie w trakcie jazdy.
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Hej, ktoś już to próbował w xceed 1.5 t-gdi manualu?
1. w całkowicie wyłączonym aucie wciskamy pedał gazu do oporu
2. dwa razy naciskamy przycisk start do pozycji ON (silnik nie chodzi, nie wciskamy sprzęgła)
3. trzymamy tak przez kilkanaście, kilkadziesiąt sekund (na angielskim forum i na youtube jest mowa o jakichś dźwiękach mających dochodzić z silnika, ja zamiast nasłuchiwać po prostu przytrzymałem dłuzej około 60 s)
4. puszczamy pedał gazu
5. wyłączamy auto przyciskiem start
6. od teraz możemy się cieszyć zresetowanym, bardziej żwawym pedałem gazu, choc sam nie wiem na jak długo
wg mnie auto jest teraz bardziej responsywne i nie dławi się na tak na dwójeczce przy niskich obrotach
1. w całkowicie wyłączonym aucie wciskamy pedał gazu do oporu
2. dwa razy naciskamy przycisk start do pozycji ON (silnik nie chodzi, nie wciskamy sprzęgła)
3. trzymamy tak przez kilkanaście, kilkadziesiąt sekund (na angielskim forum i na youtube jest mowa o jakichś dźwiękach mających dochodzić z silnika, ja zamiast nasłuchiwać po prostu przytrzymałem dłuzej około 60 s)
4. puszczamy pedał gazu
5. wyłączamy auto przyciskiem start
6. od teraz możemy się cieszyć zresetowanym, bardziej żwawym pedałem gazu, choc sam nie wiem na jak długo
wg mnie auto jest teraz bardziej responsywne i nie dławi się na tak na dwójeczce przy niskich obrotach
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
skopiowałem bo temat już kiedyś był wiem po swoim aucie ze pomaga to
- dzyszla
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Uzupełnijmy tą procedurę resetu pedału gazu (potocznie zwaną) o wersję z kluczykiem - w miejscu klikania "START": trzeba z pozycji OFF przekręcić do ON (czyli 2 kliknięcia, czyli ta używana do jazdy, tuż przed rozrusznikiem), potem to OFF od razu i znów do ON.
Dżyszla
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Znam te procedurę, troche pomaga ale nie do konca. Nie jest ona "wieczna", po jakimś czasie problem powraca i trzeba robić reset ponownie. Chodzi mi o trwałe rozwiązanie. Dla mnie jest to dziwne ze w aucie za ok. 100 tys trzeba robić takie cyrki. Nie jest to samochod za 5 tys który przed odpaleniem trzeba "pogłaskać i stuknąć dwa razy w koło" żeby odpalił. Jeśli problem jest znany to kia powinna coś z tym zrobić, być może zmienić soft. Czy ktoś walczył w tej sprawie z aso? Pisał do centrali? Mnie już ręce opadają...
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Nie ma sensu robić tzw resetu. Zrobiłem i na początku była wyraźna różnica. Po przejechaniu 230 km pedał gazu sam powrócił do poprzedniego ustawienia..
Re: Dławienie 2jka - działanie pedalu gazu
Chmmm mi pomaga więcej gazu, zdaża się, że czasem silnik się zaksztusi, ale wtedy na półsprzęgle popuszczam gaz i dodaję go bardziej dynamicznie, kwestia przyzwyczajenia. No i na dwójce chyba tak nie miałem, tylko na jedynce.