Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

forum użytkowników modelu Ceed
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: krgorny »

A macie może takie źródło rdzy od strony lewego- przedniego koła?
https://ibb.co/6bhRyPH
https://ibb.co/qxsVsLH

Auto z sierpnia 2021, 20 tys km, garażowane.
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: elmer84 »

krgorny pisze: 16 lut 2024, 17:22 A macie może takie źródło rdzy od strony lewego- przedniego koła?
https://ibb.co/6bhRyPH
https://ibb.co/qxsVsLH

Auto z sierpnia 2021, 20 tys km, garażowane.
U mnie nie zauważyłem czegość takiego
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: elmer84 »

Gielu pisze: 13 lut 2024, 12:33 "7. I co ja w końcu stwierdziłem stukające oparcie siedzenia w tyłu."

To mozesz zglosic, opierd... Ci zaczepy czarna tasmo bo taki jest ich praktyka usuwania tej niedogodnosci :D
Wczoraj zrobiłem to sam. Nastała błoga cisza z tyłu:)
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 332
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: bielaPL »

krgorny pisze: 16 lut 2024, 17:22 A macie może takie źródło rdzy od strony lewego- przedniego koła?
https://ibb.co/6bhRyPH
https://ibb.co/qxsVsLH

Auto z sierpnia 2021, 20 tys km, garażowane.
swoja drogę ciekawe rozwiązanie... te blachy na bank pracują jakoś podczas jazdy i nie da się uniknąć pocierania elementów w tym miejscu co prędzej czy później powinno właśnie doprowadzić do korozji
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: krgorny »

bielaPL pisze: 19 lut 2024, 12:23
krgorny pisze: 16 lut 2024, 17:22 A macie może takie źródło rdzy od strony lewego- przedniego koła?
https://ibb.co/6bhRyPH
https://ibb.co/qxsVsLH

Auto z sierpnia 2021, 20 tys km, garażowane.
swoja drogę ciekawe rozwiązanie... te blachy na bank pracują jakoś podczas jazdy i nie da się uniknąć pocierania elementów w tym miejscu co prędzej czy później powinno właśnie doprowadzić do korozji
No i jest to tylko na jednym nadkolu, więc tym bardziej dziwne. Wysłałem maila do mojego ASO ze zgłoszeniem korozji i zobaczymy co odpowiedzą.
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: elmer84 »

krgorny pisze: 19 lut 2024, 12:33
bielaPL pisze: 19 lut 2024, 12:23
krgorny pisze: 16 lut 2024, 17:22 A macie może takie źródło rdzy od strony lewego- przedniego koła?
https://ibb.co/6bhRyPH
https://ibb.co/qxsVsLH

Auto z sierpnia 2021, 20 tys km, garażowane.
swoja drogę ciekawe rozwiązanie... te blachy na bank pracują jakoś podczas jazdy i nie da się uniknąć pocierania elementów w tym miejscu co prędzej czy później powinno właśnie doprowadzić do korozji
No i jest to tylko na jednym nadkolu, więc tym bardziej dziwne. Wysłałem maila do mojego ASO ze zgłoszeniem korozji i zobaczymy co odpowiedzą.
Daj znać, bo sam jestem ciekawy jakie będzie stanowisko ASO na pojawiająca się korozję podwozia. Swoją drogą gwarancja też jest na perforacje podwozia czy tylko nadwozia?
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: krgorny »

elmer84 pisze: 19 lut 2024, 12:38
krgorny pisze: 19 lut 2024, 12:33
bielaPL pisze: 19 lut 2024, 12:23

swoja drogę ciekawe rozwiązanie... te blachy na bank pracują jakoś podczas jazdy i nie da się uniknąć pocierania elementów w tym miejscu co prędzej czy później powinno właśnie doprowadzić do korozji
No i jest to tylko na jednym nadkolu, więc tym bardziej dziwne. Wysłałem maila do mojego ASO ze zgłoszeniem korozji i zobaczymy co odpowiedzą.
Daj znać, bo sam jestem ciekawy jakie będzie stanowisko ASO na pojawiająca się korozję podwozia. Swoją drogą gwarancja też jest na perforacje podwozia czy tylko nadwozia?
Wchodząc na stronę:
https://www.kia.com/pl/serwis/uslugi/7- ... gwarancja/
i przechodząc do książki gwarancyjnej:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... wa-KIA.PDF

jest informacja, że na perforację nadwozia jest gwarancja 144 miesiące (12 lat), a na powłokę lakierową jest 60 miesięcy (5 lat).

W samej instrukcji jest też zapis:
2. Gwarancja na powłokę lakierową i korozję powierzchniową blach nadwozia
W przypadku wystąpienia wady powłoki lakierowej lub korozji powierzchniowej blach nadwozia pod powłoką lakierową, wadę należy zgłosić do Autoryzowanej Stacji Obsługi
Kia niezwłocznie, jednakże nie później niż 30 dni od chwili jej stwierdzenia, pod rygorem odmowy świadczeń gwarancyjnych. Jeżeli wady zostaną stwierdzone podczas
przeglądu nadwozia pojazdu, należy uzgodnić z Autoryzowanym Warsztatem Kia dogodny termin naprawy, jednak w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty wykonania
przeglądu. Gwarancja na powłokę lakierową i korozję powierzchniową dotyczy tylko i wyłącznie nadwozia pojazdu.

3. Gwarancja na perforację blach nadwozia
Gwarancja na perforację udzielana jest na elementy konstrukcyjne, stałe części nadwozia samochodu. Warunkiem utrzymania ważności gwarancji na perforację jest regularna
i terminowa obsługa samochodu przez Autoryzowane Warsztaty Kia lub Warsztaty uprawnione, w zakresie okresowych przeglądów technicznych pojazdu oraz przeglądów
nadwozia.
Przez perforację, do której odnoszą się zobowiązania powyższe, rozumie się tylko i wyłącznie korozję blachy elementu nadwozia na wskroś, przy czym kierunek działania
procesów korozyjnych, powodujących perforację jest od strony wewnętrznej elementu do zewnętrznej.
Zobaczymy jak do tego podejdzie ASO. Niestety w samym zapisie karty gwarancyjnej są wyłączenia i oto one:
g) uszkodzeń i korozji powierzchniowej, wywołanych przez szkodliwe czynniki środowiska (kwaśne deszcze, osady chemiczne, ptasie odchody, sól i usterki nimi spowodowane),
h) zarysowań lakieru i uszkodzeń mechanicznych nadwozia i innych usterek nimi spowodowanych,
i ) uszkodzeń powłoki lakierowej skrzyń ładunkowych aut ciężarowych, także korozji powierzchniowej tych skrzyń,
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: elmer84 »

krgorny pisze: 19 lut 2024, 13:09
elmer84 pisze: 19 lut 2024, 12:38
krgorny pisze: 19 lut 2024, 12:33

No i jest to tylko na jednym nadkolu, więc tym bardziej dziwne. Wysłałem maila do mojego ASO ze zgłoszeniem korozji i zobaczymy co odpowiedzą.
Daj znać, bo sam jestem ciekawy jakie będzie stanowisko ASO na pojawiająca się korozję podwozia. Swoją drogą gwarancja też jest na perforacje podwozia czy tylko nadwozia?
Wchodząc na stronę:
https://www.kia.com/pl/serwis/uslugi/7- ... gwarancja/
i przechodząc do książki gwarancyjnej:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... wa-KIA.PDF

jest informacja, że na perforację nadwozia jest gwarancja 144 miesiące (12 lat), a na powłokę lakierową jest 60 miesięcy (5 lat).

W samej instrukcji jest też zapis:
2. Gwarancja na powłokę lakierową i korozję powierzchniową blach nadwozia
W przypadku wystąpienia wady powłoki lakierowej lub korozji powierzchniowej blach nadwozia pod powłoką lakierową, wadę należy zgłosić do Autoryzowanej Stacji Obsługi
Kia niezwłocznie, jednakże nie później niż 30 dni od chwili jej stwierdzenia, pod rygorem odmowy świadczeń gwarancyjnych. Jeżeli wady zostaną stwierdzone podczas
przeglądu nadwozia pojazdu, należy uzgodnić z Autoryzowanym Warsztatem Kia dogodny termin naprawy, jednak w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty wykonania
przeglądu. Gwarancja na powłokę lakierową i korozję powierzchniową dotyczy tylko i wyłącznie nadwozia pojazdu.

3. Gwarancja na perforację blach nadwozia
Gwarancja na perforację udzielana jest na elementy konstrukcyjne, stałe części nadwozia samochodu. Warunkiem utrzymania ważności gwarancji na perforację jest regularna
i terminowa obsługa samochodu przez Autoryzowane Warsztaty Kia lub Warsztaty uprawnione, w zakresie okresowych przeglądów technicznych pojazdu oraz przeglądów
nadwozia.
Przez perforację, do której odnoszą się zobowiązania powyższe, rozumie się tylko i wyłącznie korozję blachy elementu nadwozia na wskroś, przy czym kierunek działania
procesów korozyjnych, powodujących perforację jest od strony wewnętrznej elementu do zewnętrznej.
Zobaczymy jak do tego podejdzie ASO. Niestety w samym zapisie karty gwarancyjnej są wyłączenia i oto one:
g) uszkodzeń i korozji powierzchniowej, wywołanych przez szkodliwe czynniki środowiska (kwaśne deszcze, osady chemiczne, ptasie odchody, sól i usterki nimi spowodowane),
h) zarysowań lakieru i uszkodzeń mechanicznych nadwozia i innych usterek nimi spowodowanych,
i ) uszkodzeń powłoki lakierowej skrzyń ładunkowych aut ciężarowych, także korozji powierzchniowej tych skrzyń,
Po przeczytaniu powyższego muszę przyznać, że gwarancja dotyczącą korozji to jakaś fikcja
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: krgorny »

elmer84 pisze: 19 lut 2024, 14:05 Po przeczytaniu powyższego muszę przyznać, że gwarancja dotyczącą korozji to jakaś fikcja
A Tobie w ogóle coś zaproponował serwis na Twój przypadek?
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Przeglad Kia Ceed III 1.0 120km po 30 tys km. Kilka problemów

Post autor: elmer84 »

Nie mieli uwag
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”