Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

forum użytkowników modelu Kia XCeed
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

Witam serdecznie wszystkich, od tygodnia jestem właścicielem Kia Xceed phev rocznik 2021. Auto sprawuje się dobrze lecz mam ogromny problem z monstrualnym spalaniem paliwa podczas jazdy w korku i ogólnie jazdy z małą dojazdową prędkością
1-30km/h. Podczas ruszania z miejsca i podczas dojeżdżania do punktu zatrzymania nie wiedzieć czemu silnik spalinowy zaczyna się zachowywać jakby napędzał koła chociaż w tym samym momencie jadę w trybie EV na silniku elektrycznym. W efekcie na odcinku 3 kilometrów z domu do pracy mam spalanie na poziomie 9-10 litrów jadąc w trybie EV elektrycznym. Sytuacja nie występuje jeśli wyłączę całkowicie nawiewy i klimatyzacje przyciskiem OFF. Rozumiem że silnik musi działać jeśli jest włączony nawiew, klimatyzacja na biegu jałowym, i akceptuję to ale tak się dzieje tylko i wyłącznie podczas jazdy z prędkością wyższa niż 30-40km/h. W efekcie jestem zmuszony to ciągłego włączania i wyłączania nawiewu w trakcie jazdy żeby auto nie spalało jednocześnie paliwa jak zwykły benzyniak i prądu jednocześnie. Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi? Czy to jest normalne zachowanie tego auta, czy można coś z tym zrobić??? Załączam linki do filmików na YouTube w trakcie jazdy, proszę o jakiekolwiek rady.

https://m.youtube.com/watch?v=uIGPUnuFBFo
https://m.youtube.com/watch?v=AJpN4F-5Sco
Cocosh
Posty: 263
Rejestracja: 10 gru 2022, 18:54

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Cocosh »

Mam również PHEV, ale takiej akcji nie widziałem.
U mnie w PHEV jak ruszam z domu z włączanym nawiewem to średnio po około 2km jazdy jadę już na EV ze spalaniem 0. Jeśli się ochłodzi i potrzebuje odgrzać to znowu włącza się silnik.
A próbowałeś obserwować na ekranie nie spalanie, a animację pokazująca jak i kiedy pracuje silnik spalinowy i elektryczny?
Ten wskaźnik spalania szaleje - a czy średnie spalanie też tak ostatecznie wychodzi? Na filmie widać spalanie 3,8.
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

Hej, dzięki za odpowiedź.
Obserwuję ten pasek napełniania często podczas jazdy to on właśnie często szaleje i non stop podchodzi pod 30 litrów spalanie podczas jazdy od 1-20 km/h niezależnie czy zaczynam jazdę czy jest to jazda w korku po 10 kilometrach jazdy w temperaturze -5°C.
Jeśli chodzi o te animacje użycia silników które napędzają koła w czasie rzeczywistym to komputer całe czas pokazuje że niby to tylko silnik elektryczny napędza koła w czasie rzeczywistym kiedy jadę a silnik spalinowy ładuje baterie w tym samym czasie, lecz jak przełączę na ten pasek spalania paliwa spalinowy to przy tych niskich prędkościach ciągle pokazuje spalanie na maxa na 30litrów... Więc koniec końców jadąc z prędkością od 1-20km/h spada mi zasięg z silnika elektrycznego w komputerze i tak samo spada mi zasięg w baku spalinowym, bo spalanie wywala mi pod korek bez potrzeby. To wszystko się nie dzieje jeśli wyłączę całkowicie nawiewy. Jest to dla mnie bardzo dziwna sytuacja, bo wygląda to tak jakby to był jakiś błąd w algorytmie współdziałania silników. A średnie spalanie pokazywało takie bo przed trasą zerowałem licznik i większość jechałem z równą prędkością 80km/h, problem pojawia się dopiero po zwolnieniu do niskich prędkości, np. w korku przy włączonym nawiewie/AC.
Cocosh
Posty: 263
Rejestracja: 10 gru 2022, 18:54

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Cocosh »

To dziwne, w wolnej chwili nagram Ci jak to u mnie wygląda.
Cocosh
Posty: 263
Rejestracja: 10 gru 2022, 18:54

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Cocosh »

U mnie w takiej sytuacji spalanie na wskaźniku jest w granicach 5-10
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

Sprawdzałeś na krótkim odcinku jazdy? Tak od 1-10 kilometrów max? I jaka temperatura była na zewnątrz podczas testu? Ja mieszkam w Islandii tutaj temperatura teraz oscyluje w granicach -2 ~ -7 °C. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy coś jest nie tak z autem jednak.
Jeśli masz chwilę to proszę na krótki filmik, dziękuję.
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: dragonn »

Przy -7 to się szybko nie nagrzeje, cudów nie ma. Potrzebuje wtedy bardziej ~10km żeby się zagrzać.
Przy poniżej -10C (albo -15C) jeśli włączysz nawiew w ogóle przełączy się na tryb hybrydowy żeby rozgrzać silnik bo jałowe obroty wtedy nie wystarczają.
2km na rozgrzanie to bardziej przy temperaturach 5-10C.
Za bardzo z tym nic nie zrobisz, albo jedziesz bez nawiewu albo takie będzie spalanie. Jak wiesz że trasa będzie ciut dłuższa z odcinkami ~90km/h to lepiej się przełączyć na hybrydowy wtedy żeby mu pocisnąć trochę i szybciej rozgrzać a później przejść na elektryczny.
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Pozostaje chyba jazda z wyłączonym nawiewem przy ruszaniu i dojeżdżaniu do parkingu, manualnie wyłączając nawiew. Bez tego auto spala jednocześnie i benzynę jak zwykły spaliniak i prąd jednocześnie co wychodzi mniej ekonomicznie niż sam benzyniak :D Przydałaby się chociaż opcja włączenia głupiego wiatraka z nawiewu bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego żeby mi tylko szyba przednia nie parowała, mogę przeżyć jazdę bez ogrzewania na odcinku 5 kilometrów z podgrzewana kierownica i siedzeniem, ale nie wiem jak sobie poradzić z parującą szybą po paru minutach jazdy :)
Wszelkie wskazówki przyjmę jeśli ktoś miał podobne problemy.
Cocosh
Posty: 263
Rejestracja: 10 gru 2022, 18:54

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Cocosh »

puhacz4567 pisze: 01 sty 2024, 12:58 Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Pozostaje chyba jazda z wyłączonym nawiewem przy ruszaniu i dojeżdżaniu do parkingu, manualnie wyłączając nawiew. Bez tego auto spala jednocześnie i benzynę jak zwykły spaliniak i prąd jednocześnie co wychodzi mniej ekonomicznie niż sam benzyniak :D Przydałaby się chociaż opcja włączenia głupiego wiatraka z nawiewu bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego żeby mi tylko szyba przednia nie parowała, mogę przeżyć jazdę bez ogrzewania na odcinku 5 kilometrów z podgrzewana kierownica i siedzeniem, ale nie wiem jak sobie poradzić z parującą szybą po paru minutach jazdy :)
Wszelkie wskazówki przyjmę jeśli ktoś miał podobne problemy.
Kiedyś ktoś mi tłumaczył na grupie, że jak przed zakończeniem jazdy przestawisz temperaturę na minimum - do wyświetlenia - LOW i ustawisz wiatrak na pierwszą kreska to niby komputer zapamięta taki nastaw i nie będzie włączał silnika spalinowego.
Chyba to u mnie działało z tego co pamiętam.
Wazne, żeby nie było ustawienia AC i Auto.
Czyli: temperatura na Maxa w dół do low, włączenie wiatraka na jedną kreska.
Może pomoże :)
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

O super! Będę testował i dam znać jak poszło czy coś się zmieniło :) Dziękuję za wszystkie pomoce :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”