Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
lopico
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2023, 11:10
model samochodu: Sportage IV

Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: lopico »

Czy ktoś mógłby mi pomóc,
Podczas jazdy zniknęły mi biegi nieparzyste, auto oddałem do serwisu.
Okazuje się że zblokował się siłownik od wyciskania sprzęgieł.
W ramach gwarancji wymienili mi go na nowy, auto oddali z informacją że, biegi trochę przeciąga i powinno to ustać za kilkadziesiąt km.
Pojechałem na wigilię do rodziców i okazuje się że na biegach nieparzystych ślizga mi się sprzęgło.
Delikatnie dojechałem do domu i dziś oddałem auto do serwisu.
Jak auto stało w serwisie przestudiowałem proces wymiany sprzęgła, oraz jego siłownika. KIA z Hyundai wystawili na youtube filmy instruktarzowe dla mechaników jak wymienia się siłownik i go reguluje (w celu wymiany siłownika, przywracania parametrów fabrycznych po wymianie sprzęgła). Do tego potrzebny jest specjalny przyrząd którym mierzy się wysunięcie tłoków. Jeśli wymieniamy siłownik należy przed tym odczytać wysunięcie tłoka i ustawić nowy siłownik pod ustawienia starego. Jeśli tego nie zrobili to sprzęgło może działać nieprawidłowo. Wiadome sprzęgła się zużywają i siłownik działa w innym zakresie z biegiem czasu.
Wracając do mojej sprawy dowiedziałem się że mój siłownik się ponoć zablokował i go rozblokowali, zaś finalnie go wymienili na nowy.
Problem w tym że po wymianie siłownika sprzęgło mi się ślizga na biegach nieparzystych i próbują mi wmówić że to wina zużytego sprzęgła.
Przed awarią nie miałem problemu ze ślizgającym się sprzęgłem. Jestem więcej niż pewien że mechanik nie zmierzył wysuwu siłowników próbował reanimować stary i nie miał parametrów starego aby ustawić nowy w stopniu adekwatnym do zużycia mojego sprzęgła.
Szkoda że ja teraz będę musiał wydać ponad 7tyś za wymianę sprzęgła.
Co mogę w tej sytuacji zrobić gdzie pisać?
Pozdrawiam serdecznie.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: Jutrzejszy »

lopico pisze: 27 gru 2023, 11:33 Co mogę w tej sytuacji zrobić gdzie pisać?
Zgłoszenie indywidualnej skargi na dealera/gwaranta do:
- miejscowej Inspekcji Handlowej,
- UOKiKu (uokik@uokik.gov.pl, https://polubowne.uokik.gov.pl/).
MARCO46
Posty: 292
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: MARCO46 »

Można jeszcze napisać do powiatowego rzecznika konsumentów.
Oni wystąpią w Twoim imieniu do dealera; a on musi odpowiedzieć bo o ile pamiętam brak odp to automatycznie 2000 zł kary.

Zapytaj ile wziąłby rzeczoznawca za opinię.
tomekjulia
Posty: 260
Rejestracja: 15 sty 2022, 17:45
model samochodu: kia stonic

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: tomekjulia »

Opinia rzeczoznawcy nie jest wiążąca więc sobie odpuść . Do sądu iść także nie radzę bo to dopiero będą koszty a wynik nie pewny. Zmień ASO na bardziej rzetelne . Swoją drogą niech pokażą ten przyrząd do pomiaru którym powinni się posługiwać i sprawdz czy mają jego aktualny atest
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: romanhoks »

Ty bajko pisarzu o atescie KIA .Widziales taki przyrzad na oczy. Ja do odmiany robilem nie raz tym przyzadem.Jak bym chcial to cie zrobie glupiego bo pokazal bym ci od innego modelu skrzyni . Jak nie ustawi dlugosci silownikow to nie zrobi adaptacji bo sterownik odrzuci. Gdzie wy sie tych bajek naczytaliscie .Co drugi do inzynier od sprzegla ktore widzial rozebrane w kompie a nie na stole.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
inquis
Posty: 1260
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: inquis »

romanhoks pisze: 28 gru 2023, 16:56 Ty bajko pisarzu o atescie KIA .Widziales taki przyrzad na oczy. Ja do odmiany robilem nie raz tym przyzadem.Jak bym chcial to cie zrobie glupiego bo pokazal bym ci od innego modelu skrzyni . Jak nie ustawi dlugosci silownikow to nie zrobi adaptacji bo sterownik odrzuci. Gdzie wy sie tych bajek naczytaliscie .Co drugi do inzynier od sprzegla ktore widzial rozebrane w kompie a nie na stole.
Krytyka owszem, a teraz prosimy o coś konstruktywnego. Dlaczego pomimo naprawy nie jest OK?
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: romanhoks »

Cos konstruktywnego.Dobre sobie. Nie podoba sie ze pisze prawde. Od kiedy teoria jest rowna praktyce. Naogladac sie mozna filmow .Nie sztuka.Sztuka zabrac sie za to a pozniej krytykowac ze ktos zrobil naprawe niezgodnie z zasadami.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
lopico
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2023, 11:10
model samochodu: Sportage IV

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: lopico »

romanhoks pisze: 28 gru 2023, 16:56 Ty bajko pisarzu o atescie KIA .Widziales taki przyrzad na oczy. Ja do odmiany robilem nie raz tym przyzadem.Jak bym chcial to cie zrobie glupiego bo pokazal bym ci od innego modelu skrzyni . Jak nie ustawi dlugosci silownikow to nie zrobi adaptacji bo sterownik odrzuci. Gdzie wy sie tych bajek naczytaliscie .Co drugi do inzynier od sprzegla ktore widzial rozebrane w kompie a nie na stole.
Wybacz, że dopytam, ponieważ wolę wiedzieć więcej i wiedzieć z czym się mierzyć. Jeśli by nie przenieśli ustawień na nowy siłownik to skrzynia by się nie wyuczyła ?

Tylko dziwne że sprzęgło (wysprzęglnik zwał jak zwał) się skończyło zaraz po wymianie tego urządzenia.
Z drugiej strony patrząc, skoro siłownik działał nieprawidłowo - zepsuł się albo uszkadzał się, to przecież mógł uszkodzić sprzęgło - to on jest bezpośrednio odpowiedzialny za wysprzęglanie.

Jeśli gwarant nie przejmie jakiejkolwiek odpowiedzialności za ww. sytuacje to ja po pierwsze chciałbym być przy demontarzu skrzyni (sam sobie pomierze wysprzęglik). Po drugie chcę do zwrotu tarcze którą sam pomierze i zapytam producenta jakie są wartości graniczne zużycia.

Wyczytałem również że nowe wysprzęgliki przyjeżdżają już ustawione na te 72.5mm co by się zgadzało biegi parzyste działają idealnie co jest oczywiste bo on z nich nie rusza i ich zużycie jest znikome w stosunku do parzystych.

Jaką miałbym ochotę tym baranom kazać oddać mi tarczę celem obicia aby mi zmontowali na regenerowanej, ale to byłby strzał w kolano z pseudo gwarancją która o pomstę wzywa jak widzę te 7 lat to ze śmiechu brzuch mnie boli.

Gdyby człowiek wiedział w jakie g*** wchodzi kupując ten szmelc to by omijał tą markę szerokim łukiem.
Mam odpowiednik Volvo i mówiłem że wolałbym 2x kia w jego cenie, ale zmianiam zdanie.
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: romanhoks »

Nowego silownika nie montuje bez ustawienia. Montowane jest i musi przejsc adaptacje. Mi sie zdarzalo ze nie zawsze za pierwszym razem udala sie adaptacja. Wiem ze byla zmiana sprzegiel bo siadaly. Wada fabryczna. Kiedys zamontowalem i klient musial wrocic na ponowna wymiane. Na moje jak polecial wysprzeglik i dalej sa problemy uslizgu to powinni wymienic na gwarancji. Po prostu jedno zepsulo drugie.No ale to moja prywatna opinia. Tutaj przy dobrym opisie nie bylo by problemu. Polskie ASO rzadzi sie swoimi prawami. Obijac tarcze :shock: To przychodzi w komplecie. Nie narzekaj na KIA .Sa marki ktore sa non stop w serwisie.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
kemotl
Posty: 171
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Problem ze skrzynią DCT - problem z gwarancją

Post autor: kemotl »

Takie jak np KIA
- Problemy że spasowaniem i wręcz odstającymi elementami nadwozia (zderzaki i drzwi)
- Problemy z GPF
- Problemy DCT i sprzęgłami
- kangury przy dojazdach do świateł i gwałtowne szarpnięcia przy ruszaniu na lekkim wzniesieniu takie jakby bieg wyskoczył (ostatnio coś takiego zauważyłem )
- problemy z Vacuum i wałkami
- MHEv działający wedle swoich humorów
- Paliwo w oleju w HEV ach niszczące układ korbowo tłokowy i katalizatory
- Problemy ze wskazaniami licznika i wskazaniami tankowania olewane przez Aso
- Problemy z tandetnymi szybami przednimi
- Prujace się szwy na tapicerce we wersji L i M - wina za grubych 80 kg użytkowników -wg serwisu
-Parujące lampy tylne w samochodach z 500 km przebiegu
-Tandetne piano Black w srodku
-Auto hold powodujący że rusza się na zblokowanych hamulcach
-Tapicerka na słupkach A ktorą można zarysować dotykiem paznokcia przy wkładaniu komórki do uchwytu. Tak samo -kierownica której lepiej nie dotykać niczym innym niż idealnie nawilżona skóra rąk bo się porysuje
-Niskiej jakości tarcze i klocki podatne na problemy już przy niskich przebiegach
-Plastiki na boczkach drzwi rysujące się na amen od dotknięcia butem
-Korodujacy wydech

To są usterki o których m.in dowiedziałem się będąc na serwisie ...

I najgorsze w tym wszystkim są właśnie te serwisy które traktują człowieka jak intruza który dał za samochód 150-200 tys i się czepia bo ten typ tak ma.

Przypomina mi się Daewoo chociażby z lanosami i nubirami po latach 2000 . Niby spoko niby nie zawodne ale ciągle było coś i wydaje mi się podobna jakość wykonania. Tylko o ile pamiętam to nie miałem problemów z serwisem, traktowali człowieka po ludzku i naprawiali usterki bez problemu. W KIA okazuje się że kierowcy po 30 letnim stażu zajeździli sprzęgło bo nie umieją jeździ. Najczęściej mówi to mechanik specjalista w wieku dwudziestu kilku lat z łapanki bo w serwisie była kolejna fala odejść pracowników bo płacili tyle co kot napłakał.W lanosie 1.6 na jednym sprzęgle zrobiłem 480 tys km i samochód sprzedałem sprawny. Nikt nie bierze tego pod uwagę że to pewnie już 10 fura tego człowieka i pewnie klient nie wie co to naprawa sprzęgła, bo w innych samochodach w życiu nie miał z tym problemu . Dlatego myślę o pozbyciu się KIA i podziękowaniu tym furom jakości nexii. I co ważne Daewoo mimo swoich niskich cen w końcu zniknęło z rynku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”