Strona 9 z 9

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 20 lut 2024, 22:43
autor: Pulcpio
To w trosce o klienta, któremu się rozładował mały akumulatorek 48V, a w dużym 12V jest cały czas prąd. Wtedy rozrusznik uruchamia silnik i ISG nie działa. Jak już samochód ruszy to ISG podładuje swój akumulatorek i przejmuje obowiązki rozrusznika. Na parkingu pod lotniskiem mają prostownik 12V i jak wrócisz po 2 tygodniach urlopu, to podladujesz główny akumulator. Nie słyszałem o prostownikach 48V i tu jest ten grzyb.
kemotl pisze: 20 lut 2024, 22:07 To jeszcze może odpowiedź mi po jakiego grzyba w tym silniku mimo wszystko zwykły rozrusznik. Kto ma MHEVa niech zajrzy pod maskę.W tradycyjnym miejscu dobrze widocznym siedzi normalny rozrusznik VALEO 2M318.

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 21 lut 2024, 06:37
autor: draxterix
To może się zgadzać - mam mhev i dał bym sobie rękę uciąć że potrafię wyczuć kiedy auto rusza z rozrusznika a kiedy silnik elektryczny je uruchamia. Mam wrażenie że podobnie się dzieje z systemem "Start-Stop" gdy auto gasi silnik na światłach. By pociągnąć temat rozmawiałem z serwisem jak chciałem wyłączyć na stałe "Start-Stop". Serwis się zdziwił i dialog wyglądał mniej więcej w ten sposób.

- Dlaczego chcę Pan deaktywować na stałe ten system?
- Wie Pan oszczędność rozrusznika, alternatora itd.
- Ale Pan ma mhev - to silnik elektryczny rusza Panu samochód - nie ma sensu tego deaktywować bo w Pana przypadku to żadna oszczędność. Rozrusznik działa tylko w chwili gdy aku 48V jest rozładowany a jak Pan jeździ normalnie to cały czas się ładuje.

Nie wiem czy to prawda ale zostawiłem ten system.

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 19 mar 2024, 15:03
autor: stapler94
Właśnie miałem taki sam przypadek.
Pokonałem około 20 km po mieście, zaparkowałem pod marketem, chcę odjeżdżać, wciskam hamulec i zonk. Twardy jak skała. Żeby wyhamować toczący się pojazd, musiałem wcisnąć go z całej siły. Na desce rozdzielczej żadnego błędu. KIA Assistance za chwilę odbiera pojazd, zastępczy póki co na 3 dni. To jest żenada. Auto ma ledwo najechane 10 000 km. Dodam, że mam na stałe rozłączony start-stop przez serwis modułem ISG.

Jak mieć zaufanie do nowego pojazdu w takim przypadku, nawet jak to naprawią? Jaką mam gwarancje, że za kolejne 10 000 nie zdarzy się coś takiego na autostradzie?

Wersja MHEV 180KM DCT

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 19 mar 2024, 16:23
autor: patrykk
Nie ma pewności, warto dopytać czy mają jakąś wersję poprawioną pompy vacum/wałka.
Z tego widać problem wystepuje chyba tyklo w mhev? Miał ktoś z manualem problem?

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 19 mar 2024, 19:42
autor: inquis
patrykk pisze: 19 mar 2024, 16:23 Nie ma pewności, warto dopytać czy mają jakąś wersję poprawioną pompy vacum/wałka.
Z tego widać problem wystepuje chyba tyklo w mhev? Miał ktoś z manualem problem?
Powoli się wyjaśnia dlaczego wycofują MHEVy...

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 20 mar 2024, 09:43
autor: patrykk
Jak dla mnie to wycofano aby obniżyć koszty. Pomimo usunięcia instalacji 48V, baterii, osprzetu silnika to cena 7DCT wzrosla względem poprzedniego roku. Jezeli mieliby jeszcze mocniej ją podnieść poprzez instalację 48V to byłoby bardzo blisko HEV wtedy :)

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 20 mar 2024, 09:57
autor: kemotl
Koszty to jedno a drugie to że KIA nie umie w MHEVy. Przykładem są bardzo niedawne poważne awarie Diesli z MHEV-em.

Re: KSV - problem z hamulcem nożnym

: 21 mar 2024, 15:18
autor: stapler94
Dziś telefon z serwisu, wstępna diagnoza wałek rozrządu i pompa vacum. Bardzo możliwe, że jest więcej usterek. Na termin naprawy czekam. Dostanę na cały ten czas auto zastępcze - KIA POL-CAR w Poznaniu - sami je zaproponowali, bez proszenia się, także fajnie z ich strony.