Kupno Optimy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2023, 17:48
Kupno Optimy
Witam
Planuje kupno Optimy. Proszę o informację czy zawieszenie koroduje oraz czy nadwozie koroduje i w jakich miejscach. Pozdrawiam
Planuje kupno Optimy. Proszę o informację czy zawieszenie koroduje oraz czy nadwozie koroduje i w jakich miejscach. Pozdrawiam
Re: Kupno Optimy
Ja mam 2017 i rdzy na nadwoziu nie ma, jedynie na klapie tylnej widziałem jakieś małe purchelki od spodu. Podwozie bez rdzy, wchodziłem na przeglądzie. Ogólnie samochód był dla mnie pozytywnym zaskoczeniem po passacie i Mondeo. Fajnie się prowadzi. Jedynie na minus wyciszenie odgłosów drogi, słychać szum opon. Natomiast wyciszenie od wiatru przy prędkości autostradowej na plus. Ogólnie bym polecił.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2023, 17:48
Re: Kupno Optimy
Dziękuję za odp. Jak auto sobie radzi z tłumieniem nierówności? Czy komfortowe w środku jest?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2023, 17:48
Re: Kupno Optimy
A i czy macie informacje o awariach koła dwu masowego. Oraz przy jakich przedbiegach zaczyna się psuć? Pozdrawiam
Re: Kupno Optimy
Ja mam 1.7 crdi z manualem. Dwumas zaczął stukać przy 242 tyś km. Auto jednak dużo jeździło w trasie. Wymienione na nowy zestaw LUK, 7 tys kilometrów zrobione bez najmniejszego problemu.
Re: Kupno Optimy
W 2018 roku kupiłem do firmy 3 nowe ceedy i optimę. Przedtem pracownicy też jeździli ceedami I i II generacji, ale z rynku wtórnego.
Prywatnie jeździłem najpierw W212, potem F11.
Powiem Ci tak - kia zawsze była sprawna, żeby jechać odebrać bmw czy mercedesa z serwisu. Za pieniądze, które włożyłem z naprawy niemców miałbym jeszcze jedną kię.
Co do niezawodności - kia ma problem ze skrzyniami, ale to jest jedyny problem. Spokojnie znajdziesz na rynku auto na gwarancji, więc w razie problemów wymieniają skrzynię bez zbędnych pytań. Reszta auta jest kuloodporna. Optima jako auto służbowe zrobiła już 220kkm i nie popsuł się w niej żaden nawet najdrobniejszy element. Wyjaśnię tylko, że jako auto służbowe jeździ tylko dwoma prędkościami 50 albo 200.
Co do wyposażenia - kupiłem optimę z maksymalnym wyposażeniem (mając na uwadze późniejszą odsprzedaż). Zapłaciłem 1/3 tego, co zapłaciłbym w bmw czy mercedesie. Do tego wszystkie te elementy działają. W BMW aktywny tempomat został wielokrotnie pokonany przez deszcz, owady czy magnetyzm księżyca. O mercedesie nie wspomnę, bo do optimy to jest auto przedpotopowe.
Co do komfortu - to prawda, że bmw miało wygodniejsze siedzenia. Było to bardzo przydatne podczas czekania na lawetę. Przynajmniej tyłek nie drętwiał. To też prawda, że mercedes płynął po drodze. Szkoda, że przez pierwsze 50kkm od remontu, potem zawsze coś zaczynało trzeszczeć i stukać. Remont tylko na oryginałach. Nie polecam. Optimę buja bardziej na zakrętach.
Co do powłoki antykorozyjnej - ogniska korozji pojawiały się tylko w ceedzie I. Potem nie miałem z tym nigdy problemu, a służbówki stoją cały czas pod chmurką.
Koniec końców - nigdy więcej nie kupię żadnej "limuzyny premium". Będę jeździł optimą i Tobie też gorąco polecam to auto.
Prywatnie jeździłem najpierw W212, potem F11.
Powiem Ci tak - kia zawsze była sprawna, żeby jechać odebrać bmw czy mercedesa z serwisu. Za pieniądze, które włożyłem z naprawy niemców miałbym jeszcze jedną kię.
Co do niezawodności - kia ma problem ze skrzyniami, ale to jest jedyny problem. Spokojnie znajdziesz na rynku auto na gwarancji, więc w razie problemów wymieniają skrzynię bez zbędnych pytań. Reszta auta jest kuloodporna. Optima jako auto służbowe zrobiła już 220kkm i nie popsuł się w niej żaden nawet najdrobniejszy element. Wyjaśnię tylko, że jako auto służbowe jeździ tylko dwoma prędkościami 50 albo 200.
Co do wyposażenia - kupiłem optimę z maksymalnym wyposażeniem (mając na uwadze późniejszą odsprzedaż). Zapłaciłem 1/3 tego, co zapłaciłbym w bmw czy mercedesie. Do tego wszystkie te elementy działają. W BMW aktywny tempomat został wielokrotnie pokonany przez deszcz, owady czy magnetyzm księżyca. O mercedesie nie wspomnę, bo do optimy to jest auto przedpotopowe.
Co do komfortu - to prawda, że bmw miało wygodniejsze siedzenia. Było to bardzo przydatne podczas czekania na lawetę. Przynajmniej tyłek nie drętwiał. To też prawda, że mercedes płynął po drodze. Szkoda, że przez pierwsze 50kkm od remontu, potem zawsze coś zaczynało trzeszczeć i stukać. Remont tylko na oryginałach. Nie polecam. Optimę buja bardziej na zakrętach.
Co do powłoki antykorozyjnej - ogniska korozji pojawiały się tylko w ceedzie I. Potem nie miałem z tym nigdy problemu, a służbówki stoją cały czas pod chmurką.
Koniec końców - nigdy więcej nie kupię żadnej "limuzyny premium". Będę jeździł optimą i Tobie też gorąco polecam to auto.
Re: Kupno Optimy
Nie przesadzam.
1. Łamane komforty w bmw to siedzenia idealne
2. Laweta zgarniała mnie z autostrady 3 razy.
3. Łączny koszt wymian (2x cały układ paliwowy, 2x turbina do regeneracji, rozrząd, pierścienie, koła zmiennych faz, ECU, zacięta panorama, mechatronika skrzyni) to około 35k.
4. Odkąd jeżdżę optimą wydałem dotąd 28zł na ledy do wstecznego, bo żarówki nie dają rady.
Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że optima ma nieporównywalnie więcej miejsca w środku. F11 było po prostu ciasne.
Optima to połączenie wołu roboczego ze szwajcarskim scyzorykiem. Nie da się pokochać tego samochodu, ale ciężko go nie lubić.
1. Łamane komforty w bmw to siedzenia idealne
2. Laweta zgarniała mnie z autostrady 3 razy.
3. Łączny koszt wymian (2x cały układ paliwowy, 2x turbina do regeneracji, rozrząd, pierścienie, koła zmiennych faz, ECU, zacięta panorama, mechatronika skrzyni) to około 35k.
4. Odkąd jeżdżę optimą wydałem dotąd 28zł na ledy do wstecznego, bo żarówki nie dają rady.
Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że optima ma nieporównywalnie więcej miejsca w środku. F11 było po prostu ciasne.
Optima to połączenie wołu roboczego ze szwajcarskim scyzorykiem. Nie da się pokochać tego samochodu, ale ciężko go nie lubić.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2023, 17:48
Re: Kupno Optimy
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Pomogliście mi. A odnoście awari skrzyń biegów tyczą się one automatów czy manualów?