Nowe Niro - skrzynia dct

forum użytkowników Kia Niro
Błażej S
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2023, 13:39
model samochodu: Niro HEV

Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Błażej S »

Witam Szanownych Forumowiczów,
Jestem zdecydowany na zakup nowego Niro, nurtuje mnie jednak trwałość skrzyni dct.
Przeglądając forum Kia, i nie tylko, można wywnioskować, że skrzynia, a właściwie sprzęgła są nietrwałe (zresztą gwarancja na nie to tylko 20 tys. km). Większość wpisów dotyczyła jednak Ceed’a i innych z napędem benzynowym – może w hybrydach ten problem nie występuje ?
Byłbym wdzięczny za podzielenie się opiniami Użytkowników nowej Niro w tym zakresie (zwłaszcza jak mają już jakiś większy przebieg 😊).
Auto zamierzam użytkować głownie do jazdy miejskiej.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Tolinek »

Z 6 dtc nie ma "dyżurnych" problemów. To mój wniosek z przeglądania wielu forów zagranicznych bo polskie w materii elektromobilności poprostu nie żyją. Są pojedyncze przypadki usterek.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Jutrzejszy »

Hybrydy ruszają zwykle na samym silniku elektrycznym, a sprzęgła zużywają się głównie przy jeździe w korkach.
Zapewne dlatego w hybrydach z DCT praktycznie nie występuje problem przedwczesnego zużycia sprzęgieł.
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: nagdob »

Błażej S pisze: 02 lis 2023, 10:40 Witam Szanownych Forumowiczów,
Jestem zdecydowany na zakup nowego Niro, nurtuje mnie jednak trwałość skrzyni dct.
Przeglądając forum Kia, i nie tylko, można wywnioskować, że skrzynia, a właściwie sprzęgła są nietrwałe (zresztą gwarancja na nie to tylko 20 tys. km). Większość wpisów dotyczyła jednak Ceed’a i innych z napędem benzynowym – może w hybrydach ten problem nie występuje ?
Byłbym wdzięczny za podzielenie się opiniami Użytkowników nowej Niro w tym zakresie (zwłaszcza jak mają już jakiś większy przebieg 😊).
Auto zamierzam użytkować głownie do jazdy miejskiej.
Absolutnie żadnych problemów. Jazda ponad trzy lata, przebieg 41 tys. km.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: colins »

Ktoś ostatnio chwalił się (chyba na grupie Niro na FB), że przejechał już ponad 200 tys.km i żadnych problemów ze skrzynią biegów nie miał.
Osobiście uważam więc, że część problemów z dwusprzęgłowymi skrzyniami automatycznymi, to w dużej mierze zasługa samych użytkowników.
Zresztą zwykle słyszy się o awariach nie samych skrzyń, a raczej przedwczesnym zużyciu sprzęgieł. Skoro więc jeden robi z tymi sprzęgłami bezproblemowo ponad 200 tys.km, a innemu zużywają się już po kilkudziesięciu tysiącach, to tym bardziej można wyciągnąć wnioski, że w tym drugim przypadku auto nie miało lekkiego życia i na przykład zamiast hasać gdzieś na trasie, pełzało najczęściej na półsprzęgle w korkach albo może nawet służyło za jakiś holownik przyczep. :mrgreen:
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Jutrzejszy »

Układ napędowy w hybrydzie z DCT zapewne wygląda tak:
silnik spalinowy -> sprzęgła -> skrzynia -> silnik elektryczny -> koła.
Co oznacza, że jeśli samochód jedzie w korku w trybie elektrycznym, to sprzęgła nie są używane.

Natomiast "niehybryda" z DCT, w korku niestety musi zdzierać sprzęgła.
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: marcinos »

Jak widać temat tych skrzyń wraca jak boomerang a problemów nie ma. Ile ja się nasłuchałem na temat skrzyni w Oplu to Panie. A skrzynia w Oplu służyła mi 5 lat naprawdę świetnie ale należy pamiętać o tym, że wbrew pozorom automatem też trzeba umieć jeździć. Tak jak trzeba nauczyć się jeździć hybrydą, tak trzeba nauczyć się jeździć automatem a to już takie oczywiste nie jest mając na uwadze to, że kiedyś w jednym z serwisów Opla na Dolnym Śląsku zrobiłem awanturę doradcy za sposób używania mojej skrzyni. Koleś był całkowicie zaskoczony. No i wymieć olej w automacie, to nie podlega dyskusji nawet.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Jutrzejszy »

marcinos pisze: 03 lis 2023, 10:57 Ile ja się nasłuchałem na temat skrzyni w Oplu to Panie. A skrzynia w Oplu służyła mi 5 lat naprawdę świetnie ale należy pamiętać o tym, że wbrew pozorom automatem też trzeba umieć jeździć.
W Oplach najczęściej były stosowane klasyczne automaty (przekładnia planetarna + konwerter hydrokinetyczny), a nie skrzynie dwusprzęgłowe - więc specyfika użytkowania i serwisowania jest nieco inna.
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: marcinos »

Co nie zmienia faktu, że nasłuchałem się co nie miara ;)
Szachnoa
Posty: 6
Rejestracja: 06 paź 2020, 14:20
model samochodu: Kia Niro

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Szachnoa »

Mam przebieg 99K i biorąc przykład z innych automatów ( interwały co 60-100K zależnie od modelu auta) zamierzam wymienić olej.
- rekomendacja z serwisu automatycznych skrzyń.
Dziś nie ma takich rekomendacji wiele aut i przy przebiegu 200K pojawiają się problemy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”