przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Poruszę kolejny temat.
Otóż mamy na rynku 6 rodzajów modeli Kii Niro, biorąc pod uwagę wersje I i II oraz wersje HEV/PHEV/EV.
Dla każdej z nich mamy dwie opcje trybu pracy skrzyni biegów: ECO i SPORT. No i jeszcze dwa rodzaje felg dla HEV/PHEV.
Oprócz tego parametr przyspieszenia 0-100 km/h i elastyczności 80-120 km/h. Łącznie jest możliwych do wykonania 24 testy nie licząc rozmiarów felg 16"/18" dla HEV/PHEV i dwóch wersji baterii EV dla modelu I.
Polscy sprzedawcy podają dla nich parametry przyspieszenia, które zacytuję z cenników KIA:
wersja I - 11,5/8,8 dla HEV 10,8/8,1 dla PHEV oraz 9,8/7,6 i 7,8/5,0 dla EV w zależności od baterii
wersja II - 10,4/7,6 dla HEV 16" i 9,6/6,8 dla PHEV 16" oraz 7,8/5,0 dla EV
Nigdzie nie ma informacji, w jakim trybie było to testowane - ECO czy SPORT.
Mało kto interesuje się również osiągami w zakresie 0-50 km/h lub 0-60 km/h, które w kontekście naszych przepisów drogowych są najważniejsze i najczęściej testowane w realu.
Skupię się na moim przypadku Niro II HEV. Myślę, że wersji HEV 16" jest najwięcej w użyciu. W sieci znalazłem 2 testy filmowe przyspieszenia i elastyczności. Oba pokazują, że osiągi w trybie ECO są zgodne z danymi "cennikowym" natomiast w trybie SPORT są zdecydowanie bardziej optymistyczne.
W jednym z nich mamy np. 10,6 ECO i 8,2 w SPORT, w innym też dużo lepiej niż to się pisze w cennikach.
Czy macie jakieś własne dane lub testy przyspieszenia 0-100 i elastyczności 80-120 ? A może najprostszy do wykonania 0-60 km/h ?
Otóż mamy na rynku 6 rodzajów modeli Kii Niro, biorąc pod uwagę wersje I i II oraz wersje HEV/PHEV/EV.
Dla każdej z nich mamy dwie opcje trybu pracy skrzyni biegów: ECO i SPORT. No i jeszcze dwa rodzaje felg dla HEV/PHEV.
Oprócz tego parametr przyspieszenia 0-100 km/h i elastyczności 80-120 km/h. Łącznie jest możliwych do wykonania 24 testy nie licząc rozmiarów felg 16"/18" dla HEV/PHEV i dwóch wersji baterii EV dla modelu I.
Polscy sprzedawcy podają dla nich parametry przyspieszenia, które zacytuję z cenników KIA:
wersja I - 11,5/8,8 dla HEV 10,8/8,1 dla PHEV oraz 9,8/7,6 i 7,8/5,0 dla EV w zależności od baterii
wersja II - 10,4/7,6 dla HEV 16" i 9,6/6,8 dla PHEV 16" oraz 7,8/5,0 dla EV
Nigdzie nie ma informacji, w jakim trybie było to testowane - ECO czy SPORT.
Mało kto interesuje się również osiągami w zakresie 0-50 km/h lub 0-60 km/h, które w kontekście naszych przepisów drogowych są najważniejsze i najczęściej testowane w realu.
Skupię się na moim przypadku Niro II HEV. Myślę, że wersji HEV 16" jest najwięcej w użyciu. W sieci znalazłem 2 testy filmowe przyspieszenia i elastyczności. Oba pokazują, że osiągi w trybie ECO są zgodne z danymi "cennikowym" natomiast w trybie SPORT są zdecydowanie bardziej optymistyczne.
W jednym z nich mamy np. 10,6 ECO i 8,2 w SPORT, w innym też dużo lepiej niż to się pisze w cennikach.
Czy macie jakieś własne dane lub testy przyspieszenia 0-100 i elastyczności 80-120 ? A może najprostszy do wykonania 0-60 km/h ?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- colins
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Widzę, że Legalu nadmiar u Ciebie wolnego czasu, bo ja na ten przykład myślę, że są inne zmartwienia i zapewne większości użytkownikom również nie spędza snu z powiek informacja, że ich Niro będzie miało do setki przyspieszenie pół sekundy lepsze bądź gorsze od katalogowego.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Może tak to wygląda, ale kiedy tu się przeniosłem z portalu mojasportage.pl postanowiłem podjąć próbę rozruszania tego forum, przynajmniej w dziale Niro.colins pisze: ↑02 paź 2023, 09:54 Widzę, że Legalu nadmiar u Ciebie wolnego czasu, bo ja na ten przykład myślę, że są inne zmartwienia i zapewne większości użytkownikom również nie spędza snu z powiek informacja, że ich Niro będzie miało do setki przyspieszenie pół sekundy lepsze bądź gorsze od katalogowego.
Tamto wspomniane forum działało i działa wzorcowo i prężnie. Jeśli kogoś zainteresują poruszone przeze mnie tutaj wątki, ktoś przejmie i pociągnie dyskusję - będę usatysfakcjonowany.
Są jeszcze śmieszniejsze tematy niż przyspieszenie, które nie dają spać forumowiczom. Nie będę ich wskazywał, bo byłoby to nieeleganckie.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Dziś udało mi się w sposób bezpieczny i powtarzalny wykonać test przyspieszenia mojego samochodu 0-60 km/h.
Wynik to 3.95 sek.
Wykonałem go przy pomocy aplikacji Car Accel, która uśrednia wyniki pobrane z GPS i akcelerometru telefonu komórkowego. Komórkę zaleca się kłaść w samochodzie odwrotnie do kierunku jazdy - stąd ujemne pomiary przyspieszenia.
Wynik jest lepszy od podawanego przez producenta i porównywalny do pomiarów z renomowanego portalu automobile-catalog.com
Ten portal podaje następujące pomiary dla Niro HEV II: dla 0-60 km/h czas 4,1 sek oraz dla 0-100 km/h 9,3 sek.
Biorąc pod uwagę moje próby, prawdopodobny wynik przyspieszenia 0-100 km/h powinien nie być gorszy niż 9,0 sek.
Ponieważ dbam o bezpieczeństwo - test wykonam, kiedy będę mógł i wówczas podam wyniki w podobny sposób.
Wszystkie moje 3 pomiary wykonywałem w trybie SPORT. Wyniki to 3,95; 3,99; 3,99. Niżej grafiki z najlepszej próby:
Wynik to 3.95 sek.
Wykonałem go przy pomocy aplikacji Car Accel, która uśrednia wyniki pobrane z GPS i akcelerometru telefonu komórkowego. Komórkę zaleca się kłaść w samochodzie odwrotnie do kierunku jazdy - stąd ujemne pomiary przyspieszenia.
Wynik jest lepszy od podawanego przez producenta i porównywalny do pomiarów z renomowanego portalu automobile-catalog.com
Ten portal podaje następujące pomiary dla Niro HEV II: dla 0-60 km/h czas 4,1 sek oraz dla 0-100 km/h 9,3 sek.
Biorąc pod uwagę moje próby, prawdopodobny wynik przyspieszenia 0-100 km/h powinien nie być gorszy niż 9,0 sek.
Ponieważ dbam o bezpieczeństwo - test wykonam, kiedy będę mógł i wówczas podam wyniki w podobny sposób.
Wszystkie moje 3 pomiary wykonywałem w trybie SPORT. Wyniki to 3,95; 3,99; 3,99. Niżej grafiki z najlepszej próby:
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Jestem po teście przyspieszenia 0-100 km/h. Ponieważ warunki nie pozwoliły mi na kilkukrotną próbę, więc nie będę publikował rezulatatu, wykresu i tabeli. Chcę mieć pewność, że nie wprowadzam forumowiczów w błąd.
Napiszę tylko, że osiągnąłem dużo lepszy wynik, niż podają cenniki dla HEV.
Dla jasności - program nie sugeruje się wskazaniami na desce rozdzielczej, ale faktyczną prędkością. Przy pomiarze 0-60 zamknął pomiar przy 65 km/h a przy 0-100 przy 106 km/h.
Napiszę tylko, że osiągnąłem dużo lepszy wynik, niż podają cenniki dla HEV.
Dla jasności - program nie sugeruje się wskazaniami na desce rozdzielczej, ale faktyczną prędkością. Przy pomiarze 0-60 zamknął pomiar przy 65 km/h a przy 0-100 przy 106 km/h.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Akcelerometr i GPS wbudowane w telefon komórkowy mają zbyt małą dokładność, aby pomiary wykonane przez aplikację traktować poważnie.
Aby uzyskać wiarygodny wynik, należałoby użyć urządzenia typu Racelogic, które ma wbudowany GPS np. 10Hz.
Aby uzyskać wiarygodny wynik, należałoby użyć urządzenia typu Racelogic, które ma wbudowany GPS np. 10Hz.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Zdaję sobie z tego sprawę. Problem w tym, że Ci, którzy dysponują odpowiednim sprzętem traktują nas niepoważnie i nawet nie podają czy testy były prowadzone w trybie ECO, SPORT czy NORMAL, jakie były opony i warunki atmosferyczne i jaką temperaturę miał silnik a testy robią wybiórczo, jak akurat im pasuje.
Tu zaś nikt nie opublikował swoich, amatorskich testów. Ja jestem zwykłym użytkownikiem Kii Niro i nie roszczę pretensji do panteonu testerów.
Nie znalazłem niestety w necie poważnych wyników badań tego typu (dla wielu typów samochodów) poza tym serwisem:
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... #gsc.tab=0
Jednak nawet tam nie podają warunków pomiaru ... co daje możliwości do manipulacji w każdą stronę.
Co się tyczy aplikacji to ma bardzo wysoką powtarzalność i dobrą aproksymację wyników w oparciu o wykonywane pomiary.
Tu zaś nikt nie opublikował swoich, amatorskich testów. Ja jestem zwykłym użytkownikiem Kii Niro i nie roszczę pretensji do panteonu testerów.
Nie znalazłem niestety w necie poważnych wyników badań tego typu (dla wielu typów samochodów) poza tym serwisem:
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... #gsc.tab=0
Jednak nawet tam nie podają warunków pomiaru ... co daje możliwości do manipulacji w każdą stronę.
Co się tyczy aplikacji to ma bardzo wysoką powtarzalność i dobrą aproksymację wyników w oparciu o wykonywane pomiary.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Test 0-100 km/h, tryb Sport, 5 st. C, silnik nagrzany, opony 16" wielosezonowe, asfalt mokry.
Zrobiłem 4 testy. Najgorszy 9.56 najlepszy 8,96. Inne to 9,09 i 9,39.
Tylko prosiłbym bez komentarzy, że ... mało wiarygodne itd. itp. Wiem o tym. Nie zmuszam nikogo do wyciągania wniosków, ani sam ich nie feruję.
.
Zrobiłem 4 testy. Najgorszy 9.56 najlepszy 8,96. Inne to 9,09 i 9,39.
Tylko prosiłbym bez komentarzy, że ... mało wiarygodne itd. itp. Wiem o tym. Nie zmuszam nikogo do wyciągania wniosków, ani sam ich nie feruję.
.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- colins
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Zarżniesz ten samochód.
Swoimi testami potwierdzasz jednak, to co mówią/piszą w innych testach, że nowe Niro zwykle zbiera się lepiej niż podano w danych katalogowych.
Swoimi testami potwierdzasz jednak, to co mówią/piszą w innych testach, że nowe Niro zwykle zbiera się lepiej niż podano w danych katalogowych.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: przyspieszenie KIA Niro HEV/PHEV/EV
Hehe, jeśli on się da zarżnąć z powodu 40 sekund wysiłku na uczciwych obrotach, to trudno
Wydaje mi się, że na bardziej przyczepnym, ciepłym asfalcie spokojnie da się osiągnąć 8,6 s dla 0-100 km/h
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)