Jak hamować silnikiem?
Jak hamować silnikiem?
Zastanawiam się w jaki sposób hamować silnikiem w hybrydzie z automatyczną skrzynią biegów. Szykuję się do wyprawy w góry, gdzie mam pewność że hamując hamulcami zagotują się.
Ma ktoś jakieś wskazówki jak to zrobić?
Ma ktoś jakieś wskazówki jak to zrobić?
Re: Jak hamować silnikiem?
Moze przejscie w tryb sport i reczna redukcja biegu lopatkami?
Zauwazylem ze zjezdzajac z dlugiej gory po okolo 10 min i przy pelnym naladowaniu baterii po pewnym czasie i tak wlaczal sie silnik spalinowy.
Ma ktos lepszy pomysl?
Zauwazylem ze zjezdzajac z dlugiej gory po okolo 10 min i przy pelnym naladowaniu baterii po pewnym czasie i tak wlaczal sie silnik spalinowy.
Ma ktos lepszy pomysl?
Re: Jak hamować silnikiem?
Albo tryb sport albo zwiększenie rekuperacji na eko (obydwie rzeczy robisz łopatkami)
Co do włączania silnika to kwestia albo ogrzewania (przy ogrzewaniu zawsze odpala się silnik), albo zapotrzebowania na moc (gwałtowne przyśpieszanie, jazda pod górę, lub jazda powyżej 100 km/h), może też być kwestia wypalania GPFa... Włącz sobie podgląd przepływu energii i zobacz gdzie ta energia idzie... Bo przy zjeździe z góry raczej nie idzie w koła...
Co do włączania silnika to kwestia albo ogrzewania (przy ogrzewaniu zawsze odpala się silnik), albo zapotrzebowania na moc (gwałtowne przyśpieszanie, jazda pod górę, lub jazda powyżej 100 km/h), może też być kwestia wypalania GPFa... Włącz sobie podgląd przepływu energii i zobacz gdzie ta energia idzie... Bo przy zjeździe z góry raczej nie idzie w koła...
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Jak hamować silnikiem?
Absolutnie wystarcza tryb rekuperacji, czyli hamowanie silnikiem elektrycznym. Tryb ECO i lewa łopatka - raz, dwa lub trzy krótko, odkręcenie tego - prawa łopatka raz, dwa i trzy.
Level 2 jest już silny i starcza na średnie zjazdy, level 3 to już można w ogółe nie hamować pedałem.
Nic nie wiem, żeby silnik spalinowy musiał się dołączać do pomocy przy hamowaniu silnikowym, a jeśli to robi to nigdy nie zauważyłem. Poza tym hamulec zasadniczy też przecież może chwilę popracować
Level 2 jest już silny i starcza na średnie zjazdy, level 3 to już można w ogółe nie hamować pedałem.
Nic nie wiem, żeby silnik spalinowy musiał się dołączać do pomocy przy hamowaniu silnikowym, a jeśli to robi to nigdy nie zauważyłem. Poza tym hamulec zasadniczy też przecież może chwilę popracować
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Jak hamować silnikiem?
Problem pojawia sie w przypadku kiedy bateria jest w pelni naladowana, co w przypadku jazdy w terenie gorskim moze nastapic na prawde szybko. Wtedy rekuperacja sie juz nie da hamowac, silnik spalinowy pozostaje wylaczony, a hamulce zaczynaja sie grzac...
Do kiedy bateria nie jest naladowana sprawa jest oczywista, ale i tak rekuperacja w HEV nie jest az tak mocna aby z duzej gory auto wyhamowac.
Do kiedy bateria nie jest naladowana sprawa jest oczywista, ale i tak rekuperacja w HEV nie jest az tak mocna aby z duzej gory auto wyhamowac.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Jak hamować silnikiem?
Mam mało doświadczenia z jazdy w górach, pojedyncze zjazdy w moich okolicach dają się wykonać z rekuperacją i bez naładowania baterii na 100%.
Czy po naładowaniu baterii na 100% hamowanie silnikiem elektrycznym przestaje działać w ogóle ? Czy jest jakaś metoda odprowadzania energii poza baterię? Bo tego nie wiem. Odpowiednio wczesne włączanie Leveli 1-3 daje, moim zdaniem, bardzo mocny efekt hamowania. Oczywiście nie zadziała przy dużej prędkości i stromiźnie, jeśli zaczniemy to robić zbyt późno. Ale tego nie gwarantuje żaden hamulec, jeśli jedzie się brawurowo
Ciekawe czy przy 40 km/h i Level 3 Niro w ogóle jest w stanie się rozpędzać nawet przy dużej pochyłości?
Czy po naładowaniu baterii na 100% hamowanie silnikiem elektrycznym przestaje działać w ogóle ? Czy jest jakaś metoda odprowadzania energii poza baterię? Bo tego nie wiem. Odpowiednio wczesne włączanie Leveli 1-3 daje, moim zdaniem, bardzo mocny efekt hamowania. Oczywiście nie zadziała przy dużej prędkości i stromiźnie, jeśli zaczniemy to robić zbyt późno. Ale tego nie gwarantuje żaden hamulec, jeśli jedzie się brawurowo
Ciekawe czy przy 40 km/h i Level 3 Niro w ogóle jest w stanie się rozpędzać nawet przy dużej pochyłości?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Jak hamować silnikiem?
Do tego jest asystent jazdy samochodem z górki. Na kanale "Kia oczami doradcy" gość fajnie to pokazuje w zimie, trzeba poszukać. Ja też mam sporo górek i od lat po prostu przełączam wtedy na ręczną zmianę biegów (tiptronic). Ustawiam dwójeczkę (jak bardzo ślisko jest z góry), albo trójeczkę i jazda.BartekSz pisze: ↑16 sie 2023, 14:54 Problem pojawia sie w przypadku kiedy bateria jest w pelni naladowana, co w przypadku jazdy w terenie gorskim moze nastapic na prawde szybko. Wtedy rekuperacja sie juz nie da hamowac, silnik spalinowy pozostaje wylaczony, a hamulce zaczynaja sie grzac...
Do kiedy bateria nie jest naladowana sprawa jest oczywista, ale i tak rekuperacja w HEV nie jest az tak mocna aby z duzej gory auto wyhamowac.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Jak hamować silnikiem?
Chyba nawet w instrukcji od Niro wczoraj gdzieś widziałem, że przy jeździe w górach na śliskim zalecają manualny wybór biegów.
A może mi się jednak wydawało, bo przyznam, że w połowie tej księgi prawie zasnąłem, bo zamiast pisać tam o konkretach (jakie oleje, filtry czy świece), to pokazują gdzie są drzwi, klamki czy klapka wlewu paliwa.
A może mi się jednak wydawało, bo przyznam, że w połowie tej księgi prawie zasnąłem, bo zamiast pisać tam o konkretach (jakie oleje, filtry czy świece), to pokazują gdzie są drzwi, klamki czy klapka wlewu paliwa.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jak hamować silnikiem?
Śledząc forum można czasem odnieść wrażenie że takie informacje też są potrzebne, szkoda tylko że nie wszyscy a wręcz chyba mniejszość zapoznaje się z instrukcją.
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Jak hamować silnikiem?
Bo o olejach itd. itp. piszą na końcu księgi. Jeszcze trochę pośpiszcolins pisze: ↑17 sie 2023, 10:25 Chyba nawet w instrukcji od Niro wczoraj gdzieś widziałem, że przy jeździe w górach na śliskim zalecają manualny wybór biegów.
A może mi się jednak wydawało, bo przyznam, że w połowie tej księgi prawie zasnąłem, bo zamiast pisać tam o konkretach (jakie oleje, filtry czy świece), to pokazują gdzie są drzwi, klamki czy klapka wlewu paliwa.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.