160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Porady, problemy, opinie dotyczące silników benzynowych w samochodach Kia
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 477
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: bielaPL »

Dawid__32 pisze: 14 maja 2024, 15:14 Ja się pozwolę dopiąć do tematu choć ja w swojej ceed III z 2022 mam ... 1.0 - 120km
I powiem wam że jak dla mnie silnik jest ok, kogo mam wyprzedzić to wyprzedzę ale jak się ścigałem z Audi a6 czy volvem c60, to ja już miałem 5.5 tyś obrotów a volvo czy audi kolegi 1.5 / 2 tyś obrotów i wziela mnie na luzie xD
Ogólnie po 10 tysiącach km przejechanych, są już drgania na jałowym. Mam lekki masaż na siedzeniu kiero, ale przyzwyczaiłem się.
Ogólnie to teraz jak słucham ludzi, to mówią że kupiłem wielkie jedno gówno, ale ja się wciąż z tym nie zgadzam. Co z pali 5/ 7 w miescie, czy 4/6 w trasie, to moje. Żeby tylko się nie psuło :)
Nie Ty jeden masz 1.0 120 :D . U mnie 48tys km i śmiga na razie bez problemów. Do ścigania się nie nadaje. Mam drugie auto szybsze i nim zawsze coś odwalam... a kijanką spokojnie do celu :D
Remik70
Posty: 666
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: samochód
Lokalizacja: Polska i zagranica

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Remik70 »

Pierwszy moj rodzinny, poważny samochód to Ford Sierra 2.0 benzyna z bardzo mocnym silnikiem 115 KM , dziś z litra mamy 120 i narzekamy. Boziulku jak ta Sierra zpierdzielała po przesiadce z Fiata Uno Fire 1.1 55 KM rakieta normalnie. Trzeba się było kierownicy trzymać przy tych 115 KM :)
Dawid__32
Posty: 59
Rejestracja: 01 lis 2022, 13:25
model samochodu: Kia ceed wersja L

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Dawid__32 »

Nie odczuwasz na ten moment już 48tyś żadnych drgań na jałowym ??
Supel
Posty: 26
Rejestracja: 31 lip 2024, 10:05
model samochodu: Kia Proceed GT-Line my23

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Supel »

Ja mam porównanie do 3 aut:
Mazda 6 GJ 2.0 manual 145 koni, moje poprzednie auto. Tam trzeba było kręcić, przy prędkościach autostradowych redukować i im szybciej tym miałem wrażenie, że puchnie. W Proceed idzie jak burza, ale tu jednak jest turbo a tam wolnossący.
Tak samo, Mazda 3 BM 2.0 automat, w kwestii automatu w Maździe a Proceed nie będę się wypowiadał ;)
Odczucia takie same jeśli chodzi o przyspieszenie, tyle że Mazda 3 mocniej puchnie gdyż 120 koni, na dodatek ograniczona fabrycznie moc i moment powyżej 4500.
I auto weekendowe Mustang GT 5.0 2014, tu nie ma czego porównywać 😅
Po modach prawie 500 koni i ponad 560Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik Benzyna”