Witam, jak w temacie
Zakupiłem auto i na drugi dzień nie odpaliło, padło!
Auto 10-letnie z oryginalnym jeszcze akumulatorem: 74Ah - 680A Calcium Flooded.
Jaki akumulator polecacie kupić, żeby był najmocniejszy, żebym nie miał takich niespodzianek na przyszłość.
Swoją drogą to możliwe, że po ładowaniu w komisie i przejechaniu 150km na drugi dzień auto już nie odpaliło? Czy jest opcja, że zostawiłem coś włączone w aucie? Jeśli to ma znaczenie to ma system START STOP.
Czy da się takie auto odpalić po kablach? I czy może auto stać bez akumulatora kilka dni?
Bardzo dziękuję z góry za informacje
Jaki akumulator do 2.0 benzyna 150km + hybryda 67km
Re: Jaki akumulator do 2.0 benzyna 150km + hybryda 67km
Akumulator jest zwykły nie AGM czy EFB i pochodne. Nr OE 37110 4R000 a np. taki Bosch 0 092 S40 080, Varta B574012068 ale to akumulatory z wyższej półki.
Odpalać możesz w taki sposób
dla kombi
dla sedana
Odpalać możesz w taki sposób
dla kombi
dla sedana
Re: Jaki akumulator do 2.0 benzyna 150km + hybryda 67km
Za czym kupisz to sobie obejrzyj /www.youtube.com/watch?v=R_-n32Qs_RQ
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 maja 2024, 18:48
- model samochodu: KIA OPTIMA BENZYNA 2.0 HYBRYDA 150KM + 67KM
Re: Jaki akumulator do 2.0 benzyna 150km + hybryda 67km
Dziękuję za odpowiedź. Po 2 dniach dzwonienia uzyskałem te informacje od serwisu KIA
Jako ciekawostkę powiem (sedan), że jeśli aku padnięty i zamknięta jest tylna klapa to można otworzyć przednią maskę i podpiąć się pod jeden z dwóch przewodów wyciągniętych po prawej górnej stronie (podpinałem się do miedzianego, ale oba to chyba plusy, nie znam się) i wówczas można było odpalić hybrydę i np. otworzyć tylni bagażnik.
Swoją drogą przy okazji dowiedziałem się o zaślepce z tyłu za siedzeniami, która po zdjęciu umożliwia otwarcie bagażnika ręcznie linką. Także pomyśleli o wszystkim Mam nadzieję, że komuś się przyda ciekawostka Pozdrawiam
Jako ciekawostkę powiem (sedan), że jeśli aku padnięty i zamknięta jest tylna klapa to można otworzyć przednią maskę i podpiąć się pod jeden z dwóch przewodów wyciągniętych po prawej górnej stronie (podpinałem się do miedzianego, ale oba to chyba plusy, nie znam się) i wówczas można było odpalić hybrydę i np. otworzyć tylni bagażnik.
Swoją drogą przy okazji dowiedziałem się o zaślepce z tyłu za siedzeniami, która po zdjęciu umożliwia otwarcie bagażnika ręcznie linką. Także pomyśleli o wszystkim Mam nadzieję, że komuś się przyda ciekawostka Pozdrawiam
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 maja 2024, 18:48
- model samochodu: KIA OPTIMA BENZYNA 2.0 HYBRYDA 150KM + 67KM
Re: Jaki akumulator do 2.0 benzyna 150km + hybryda 67km
Zapomniałem dodać:
Plus należy podpiąć do tych kabli, a minus podpiąć gdzieś do silnika. Po podpięciu aku czy to stacjonarnie czy przez inne auto na kablach hybryda powinna zaskoczyć.
Plus należy podpiąć do tych kabli, a minus podpiąć gdzieś do silnika. Po podpięciu aku czy to stacjonarnie czy przez inne auto na kablach hybryda powinna zaskoczyć.
Re: Jaki akumulator do 2.0 benzyna 150km + hybryda 67km
Po co takie kombinacje, przecież nawet jak AKU padł, tylną klapę otworzysz kluczykiem, który jest ukryty w pilocie, a zamek masz z tyłu w klapie.
Przynajmniej tak ma PHEV z 2016 r. i mówię też o sedanie.
Co do samego szybkiego rozładowania aku, u mnie powodem była walnięta tylna krańcówka w drzwiach pasażera, po zamknięciu auta, tylne drzwi nie dawały informacji o zamknięciu do kompa co było powodem dużego poboru prądu i na drugi dzień auto potrafiło nie odpalić. Powodem może być też wspomaganie, które się nie zawsze wyłączy, radio które mimo wyłączenia stacyjki dalej ma pobór.
Przynajmniej tak ma PHEV z 2016 r. i mówię też o sedanie.
Co do samego szybkiego rozładowania aku, u mnie powodem była walnięta tylna krańcówka w drzwiach pasażera, po zamknięciu auta, tylne drzwi nie dawały informacji o zamknięciu do kompa co było powodem dużego poboru prądu i na drugi dzień auto potrafiło nie odpalić. Powodem może być też wspomaganie, które się nie zawsze wyłączy, radio które mimo wyłączenia stacyjki dalej ma pobór.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09