Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

forum użytkowników modelu Kia XCeed
marimach77
Posty: 169
Rejestracja: 21 wrz 2019, 21:12
model samochodu: Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT XL+AEB
Lokalizacja: Warszawa

Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: marimach77 »

Po 42k km fabryczne tarcze i klocki z przodu wołają o wymianę. Dużo osób pisało, że fabryczne są z gównolitu i chyba coś w tym jest. Teraz chciałbym założyć coś lepszego, żeby wystarczyło na nieco dłużej. Podpowiedzcie proszę, czy te tarcze i klocki będą odpowiednie jeśli chodzi o rozmiary? Nie chciałbym czegoś kupić a potem na wymianie się okaże, że rozmiar nie taki.

Tarcza ATE https://web.tecalliance.net/ate/pl/part ... ber:137624
Obrazek

Klocki Zimmermann https://web.tecalliance.net/otto-zimmer ... Country:AT
Obrazek
Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT XL+AEB
Obrazek
Awatar użytkownika
tata- piotr
Posty: 33
Rejestracja: 08 sty 2022, 14:59
model samochodu: Kia Xceed 1.5 M

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: tata- piotr »

Czy te wymiary są identyczne do silnika 1,5 T i ewentualnie jakie są wymiary tarcz tył i nr.katalogowe klocków :D :D :D :D :D :D :D
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: Krzemyczek »

Cześć.

Podepnę się pod wątek z podobnym dylematem.

Hamulce przednie w X-CEED 1,6 turbo.

W ASO to koszt 2K. Dużo, mało trudno powiedzieć. Ale na zadane pytanie co założą (w sensie jaki producent) - nie wiedzą :shock: . Tak, mam im zaufać bo to będzie w kartoniku ze znaczkiem KIA - serio. Naciąłem się już wcześniej w ASO w innym aucie na teksty typu "oryginały", "fabryczne" i "raczej wysoka jakość" i nie chcę powtórki. Efekt - felgi były czarne od pyłu za każdym razem kiedy myłem auto. Teraz to nie występuje - fabryczny zestaw.

55 tysięcy przebiegu i ponoć tarcze są do wymiany (bo najlepiej wymieniać razem z klockami :!: ) - zmierzyłem, straciły 1,2 mm - serio. Klocków już nie ma - może ze 3 mm zostało.

Rozumiem bezpieczeństwo, tolerancję zużycia, zalecenia producenta. Ale tu nie wiem co mi założą - warto? Czy od razu kupić ATE lub coś z tej póki?
marimach77
Posty: 169
Rejestracja: 21 wrz 2019, 21:12
model samochodu: Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT XL+AEB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: marimach77 »

Odpowiem sobie sam na moje pytanie z pierwszego postu. Te klocki i tarcze pasują idealnie.
Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT XL+AEB
Obrazek
QRST
Posty: 110
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: QRST »

marimach77 pisze: 04 gru 2022, 21:32 Odpowiem sobie sam na moje pytanie z pierwszego postu. Te klocki i tarcze pasują idealnie.
Mnie bardziej ciekawi dlaczego wg katalogów producentów do xceed z silnikami 1.4 oraz 1.5 pasują również większe tarcze 320mm takie jak do 1.6 T-GDI :?: Czy zacisk i jażmo jest do tego przystosowane i faktycznie pasują a jedynym ograniczeniem jest rozmiar felgi?
https://web.tecalliance.net/ate/pl/part ... 624;page:0
Kosmy
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2024, 19:23
model samochodu: Kia Xceed

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: Kosmy »

U mnie tarcze siadają po 1500km. Na tarczach mam powiedzmy wyrzeźbiony układ planetarny. Rozumiem wpadł kamyk i zrobiła się ryska a tu rysy na kazdej tarczy z przodu Tarcze i klocki nie podlegają gwarancji ale po tak małym przebiegu wygląda mi na wadę fabryczna. Pytanie tarcze czy klocki Felgi 18
Sch Marcin
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2024, 12:40
model samochodu: Kia Xceed, 7 DCT M

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: Sch Marcin »

Wydaje się że tarcze i klocki jeden cały gównolit do wymiany, miałem wcześniej Hyundaia Elantrę od nowości (to samo w innym opakowaniu jeden koncern) i takie same odczucia przy hamowaniu jak teraz gdy mam Xceeda, Brat ma od nowości I40 i przy przebiegu 5tyś. km zaliczył głęboką kałużę i tarcze wygięte do wymiany, ten koncern w hamulcach jest po prostu w głębokim lesie i nic z tym dalej nie robi.
Odyseusz89
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2023, 13:08
model samochodu: XCeed

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: Odyseusz89 »

Kosmy pisze: 24 kwie 2024, 00:04 U mnie tarcze siadają po 1500km. Na tarczach mam powiedzmy wyrzeźbiony układ planetarny. Rozumiem wpadł kamyk i zrobiła się ryska a tu rysy na kazdej tarczy z przodu Tarcze i klocki nie podlegają gwarancji ale po tak małym przebiegu wygląda mi na wadę fabryczna. Pytanie tarcze czy klocki Felgi 18
Do 20tys jest chyba gwarancja?
Sch Marcin pisze: 27 kwie 2024, 06:50 Wydaje się że tarcze i klocki jeden cały gównolit do wymiany, miałem wcześniej Hyundaia Elantrę od nowości (to samo w innym opakowaniu jeden koncern) i takie same odczucia przy hamowaniu jak teraz gdy mam Xceeda, Brat ma od nowości I40 i przy przebiegu 5tyś. km zaliczył głęboką kałużę i tarcze wygięte do wymiany, ten koncern w hamulcach jest po prostu w głębokim lesie i nic z tym dalej nie robi.
Aha, czyli to wina auta że na zgrzanych tarczach wjechało w kałużę? Ok, ja na swoich zrobiłem 60tys. i jadę dalej.
saron22
Posty: 637
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: saron22 »

Odyseusz89 pisze: 27 kwie 2024, 12:28 Aha, czyli to wina auta że na zgrzanych tarczach wjechało w kałużę? Ok, ja na swoich zrobiłem 60tys. i jadę dalej.
Był tutaj jeden co mu pies porysował pazurami drzwi i pytał czy gwarancja to obejmuje… :lol: :lol:
Sid
Posty: 373
Rejestracja: 01 sty 2021, 15:25
model samochodu: Ceed
Lokalizacja: Polska

Re: Tarcze i klocki (koła R18 i 1.4T-GDI)

Post autor: Sid »

Ja mam najechane blisko 50 tysięcy i klocki z tarczami są ok. Ale jak widzę sąsiada, który potrafi przejechać po prostej, przed krzyżówką 200 metrów hamując, to się nie dziwię, że ludziom po 10 - 15 tysiącach hamulce siadają. Ja tam, gdzie się da, hamuję silnikiem. Bo i hamulce i paliwo oszczędzam.
:D Ceed 1.4 t-gdi. :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”