X ceed 1.5tgdi 160

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Appassionato
Posty: 111
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Appassionato »

Emske pisze: 22 lut 2024, 14:40 Na razie nie mam czasu testować, jedynie co jazda w drodze powrotnej - było w miarę ok (ale silnik był ciepły, więc to żadne odniesienie).

Po weekendzie będę wiedział.
Minęło już trochę czasu, zmiana oprogramowania pomagała w Twoim wypadku?
Emske
Posty: 41
Rejestracja: 23 mar 2021, 13:04
model samochodu: Kia Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Emske »

Nie, nie ma rezultatów. Jeżdżę na wyższych obrotach, zatankowałem 98.
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Pulcpio »

Jak Sportage zaczyna szarpać, to niedługo potem pojawia się kontrolka gpf. Takie luźne skojarzenie.
marioo
Posty: 10
Rejestracja: 18 wrz 2021, 18:07
model samochodu: kia xceed 1.5 mt

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: marioo »

a czy zauważyliście, że gdy jest dużo wilgoci/deszcz to przestaje szarpać lub jest to zmniejszone ? i czy ktoś widział jak wygląda przepustnica i dolot, czy jest duży nagar ? może tu jest też problem.
1Piotr
Posty: 3
Rejestracja: 06 mar 2024, 22:43
model samochodu: Kia Xceed 1,5 160 KM

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: 1Piotr »

U mnie ilość wilgoci w powietrzu bez wpływu na szarpanie. Mi się wydaje że mniejsze szarpanie jest podczas przyspieszania, jazdy pod górę czy z większym obciążeniem silnika (mniej np szarpie na 5-6 biegu a znacznie więcej na 3 jak jedziemy ze stałą prędkością)
Appassionato
Posty: 111
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Appassionato »

Również nie widzę wpływu wilgoci na szarpanie. Jedynie jak jest zimno na zewnątrz, to problem trwa dłużej bo silnik wolniej się nagrzewa.
Najłatwiej jest mi wywołać owo szarpanie, gdy delikatnie przyspieszam a obroty są w przedziale 1800-2100, jest mocniejsze gdy jadę w tym zakresie obrotów pod górkę. W mieście obserwuje to akurat na 3 biegu, ale gdy ruszam po kilku godzinach z innego miejsca wyjeżdżam prosto na krajówkę, wtedy 5 lub 6 bieg i jest to samo.
Szarpie też jak jedzie z górki bez gazu, oczywiście tylko gdy zimny, a to jest dla mnie całkowita abstrakcja bo przecież podczas hamowania silnikiem nie powinien spalać paliwa.
Tylko kilka razy miałem szarpnięcia na rozgrzanym silniku, zawsze przy przyspieszaniu.
Te objawy nie występują zawsze, a na dodatek niestety tylko przez pierwsze kilka minut, a gdy zimno może kilkanaście minut po odpaleniu. Dlatego nie mam pojęcia jak mam to pokazać w ASO, a jestem już umówiony na pierwszy przegląd.
Może problem jest u mnie dopiero w początkowym stadium, bo przebieg znikomy.

Więc warunkami w moim wypadku jest :
- nierozgrzany silnik
- obroty 1800-2100
- stała prędkość, bądź lekkie przyspieszanie, ewentualnie hamowanie silnikiem
MateusZ39
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2024, 18:33
model samochodu: KIA XCEED RM2022 BL 1.5 TGDI

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: MateusZ39 »

Witam. Szarpanie występowało od około 6 msc. Ostatecznie na trasie kontrolka usterki silnika oraz nierówna praca. Wyłączenie i włącznie ponownie samochodu "naprawiło" ten problem ale płynność jazdy nadal była wątpliwa. Po zgłoszeniu usterki w ASO i sprawdzeniu pojazdu stwierdzono (a jakże) usterkę cewki zapłonowej. Wymieniono w ramach akcji serwisowej którą bodajże są już one objęte przez producenta.
Po miesiącu eksploatacji nadal wyczuwam lekkie szarpnięcia i zastanawiam się nad wymianą świec tym bardziej że zbliża mi się kolejny przegląd.

Przebieg 31800km.
mbatti3
Posty: 1
Rejestracja: 08 kwie 2024, 20:28
model samochodu: Kia XCEED 2022 1.5 T-GDI

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: mbatti3 »

Cześć Wszystkim,

Mam podobny problem - XCEED kupiony na początku 2023, aktualny przebieg 27000 km. Jakiś miesiąc temu zaczął szarpać - ASO stwierdziło że to wina nagaru, ale nie mogą tego zrobić na gwarancji, z racji że Kia nie akceptuje tego jako usterki gwarancyjnej, a coś co wynika ze sposobu eksploatacji samochodu i jest zwykłą czynnością obsługową.
Generalnie to moja wina, a przyczyny to:
1. Złej jakości paliwo - w życiu nie zatankowałem do tego samochodu nic gorszego niż 95 (często jeździł na 98), mieszkam w samym środku Śląska i tankuję na stacjach typu Orlen, BP, Mol czy Moya gdzie tankuje tysiące innych samochodów, także wątpię żeby ktokolwiek sobie tu pozwolił na kantowanie na paliwie.
2. Zła jakość oleju - samochód miał wymieniony po 15 tys olej w ASO, dodatkowo zrobiłem nadprogramową wymianę oleju po dotarciu również w ASO - nie wiem więc jak mam to skomentować.
3. Jazda na niskich obrotach - jeżdżę tym samochodem na przemian ja i moja Partnerka - ja to raczej nie schodzę poniżej 2000 obrotów, ona może i czasami schodzi ale też nie widziałem, żeby jakoś tragicznie go dusiła.
4. Jazda na krótkich dystansach - to prawda na co dzień samochód jest użytkowany w mieście, ale z tych 27000 km to pewnie 15 tys zrobił w trasie - dużo jeździmy po Polsce i za granicą i wielokrotnie miał okazję się "przepalić" na autostradzie, jak to sugeruje ASO. Codzienna droga do pracy to 12 km w jedną stronę, także tez tragedii nie ma, jedyne to wycieczki w tygodniu do sklepu itp. - wtedy trasy są krótsze, no ale bez przesady.
5. Sprawność filtra powietrza - nie powiem kto wg harmonogramu zaleca wymianę tego filtra co 60 tys. km :)

Jedna obserwacja jest taka - jak się teraz zrobiło cieplej, to generalnie dużo mniej to czuć.

Generalnie producent bardzo ogólnie odpowiada na moje pytania, odnośnie tego problemu (prowadziłem z nimi korespondencję emailową) i twierdzi że nie ma wpływu na powstawanie nagaru w układzie dolotowym - troszkę mam wątpliwości :D
Na razie zgłosiłem oficjalną reklamację i czekam na odpowiedź.

Jak ktoś to już tutaj napisał, te silniki jeżdżą już od paru dobrych lat i nic wiele nie było słychać - ciekawe, że nagle nawet w tym poście zgłasza to sporo użytkowników.

Dostał ktoś już może oficjalną odpowiedź na reklamację od gwaranta, czyli od Kia?

Pozdrawiam
Emske
Posty: 41
Rejestracja: 23 mar 2021, 13:04
model samochodu: Kia Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Emske »

Po przejechaniu kilku baków z Pb98 nie widzę szczególnych różnic. To, co natomiast jest widocznie skorelowane z występowaniem tego szarpania to temp. zewnętrzna (co pewnie przekłada się na czas nagrzania silnika): kiedy ostatnio zrobiło się dość ciepło (20-25 stopni C) problem zniknął kompletnie.

Ciekawi mnie, czy obniżenie mocy nominalnej dla tego silnika w specyfikacjach producenta (ze 160 do 140 KM) ma jakiś związek z tą przypadłością. Jeśli tak, to czy jest taka fizyczna możliwość, aby zmienić programowo moc w odmianach 160 na 140 - jeśli miałoby to wyeliminować tą usterkę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”