Problem z obsługą głosową android auto

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Sandman
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:22
model samochodu: KIA XCeed

Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: Sandman »

XCeed'a w wersji BL mam od tygodnia więc cały czas go poznaję ale mam problem z multimediami 10,25" system nie rozumie komend które mu wydaję chodzi o takie komendy jak:
- prowadź do
- napisz wiadomość SMS
- jak jest pogoda itd.

Co ciekawe jak wydam komendę "zadzwoń do ..." to ta funkcja działa bezproblemowo.
Do XCeed'a przesiadłem się z Rio i w nim wszystkie powyższe komendy działają bezproblemowo więc chyba ustawienia smartfonu są ok.
Co ciekawe w Rio odpowiada męski głos a w XCeed gada kobitka i słyszę tylko "powtórz komendę wolno i wyraźnie" :-(
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: dzyszla »

Nie znam tych wypaśnych wersji, ale to nie jest tak, że tu wcale nie AA gada, tylko coś z Kia? Masz jaką apkę odpaloną na ekranie podczas wydawania komend?
Dżyszla
Sandman
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:22
model samochodu: KIA XCeed

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: Sandman »

dzyszla pisze: 11 mar 2024, 15:40 Nie znam tych wypaśnych wersji, ale to nie jest tak, że tu wcale nie AA gada, tylko coś z Kia? Masz jaką apkę odpaloną na ekranie podczas wydawania komend?
A widzisz trochę mi pomogłeś :) też podejrzewałem, że moje komendy głosowe są przechwytywane przez system Kia zamiast być kierowane bezpośrednio do telefonu.
Jeszcze raz poszedłem do auta kombinować i się udało, po prostu po naciśnięciu przycisku na kierownicy (tego od gadania) trzeba wypowiedzieć magicze "OK google" i wówczas podawane komendy głosowe obsługiwane są przez pana AA i smartfon :)
Znalazłem w opcjach multimediów, że rozpoznawanie głosu nie jest obsługiwane w naszym języku ale za to w językach naszych wrogów i nawet rosyjskim - bez komentarza...
Mocno to naciągane gdyż "pani w Kia" gada do mnie po Polsku i widać tylko na słuch się jej rzuciło.
Reasumując mam teraz nawigację z google maps w tle Yanosika a do tego wszystko bezprzewodowo po adapterze OTTOCAST czyli tak jak Rio ;o)
Załączniki
ok google.jpg
ok google.jpg (92.63 KiB) Przejrzano 478 razy
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: dzyszla »

Może "zadzwoń do" to rozpoznaje ruski? ;) A jak wyłączysz checka to nie jest tak, że nie trzeba już google wołać ekstra?
Dżyszla
Sandman
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:22
model samochodu: KIA XCeed

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: Sandman »

Nie da się tego od ptaszkować myślę, że wciskając przycisk na kierownicy od gadacza i nie wypowiadając słów "OK google" mogę wydać polecenie włączenia radia a może i climy. Przez ten tydzień zrobiłem dwie aktualizacje multimediów (i straciłem jeden z zestawów wskaźników obrotomierza i prędkościomierza) a teraz pojawiła mi się trzecia aktualizacja. Zastanawiam się czy poprzez te aktualizacje nie stracę możliwości blokowania pewnych ustawień np. automatycznego hamowania przed przeszkodą teraz ustawiłem, że auto ma mnie tylko ostrzegać a nie samo hamować. Nie chcę aby kolejna dyrektywa EU zabrała mi możliwość decydowania jak reagować ma moje auto a poprzez takie aktualizacje można sporo zmienić pytanie tylko czy aktualizacja multimediów ma w sobie aktualizację ustawień typu komfort jazdy i bezpieczeństwa.
Gdy po trasie gaszę silnik jestem informowany abym sprawdził tylne siedzenia w aucie czy czegoś lub kogoś tam nie zostawiłem ;) na szczęście jeszcze mogę to powiadomienie wyłączyć na stałe ale obawiam się, że z czasem uszczęśliwią nas zablokują możliwość blokowania tego durnego komunikatu a może nawet dołożą konieczność sprawdzenia bagażnika :)
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: dzyszla »

Wszystko możliwe :) Jak to mówią: lepsze wrogiem dobrego. I jak wszystko działa to czasem lepiej nie aktualizować już.
Dżyszla
Sandman
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:22
model samochodu: KIA XCeed

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: Sandman »

Jeszcze mam do przemyślenia czy instalować apkę KIA Connect bo nie podoba mi się możliwość otwierania drzwi auta bezpośrednio z apki jak na mój gust to proszenie się o problemy :cry:
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: dragonn »

Jeśli Twoje auto ma tą funkcjonalność to z punkt widzenia nieautoryzowanego dostępu czy zainstalujesz aplikację czy nie ma zerowe znaczenie.
Interfejs w aucie jest czyli ta furtka jest otwarta.
axa
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2023, 10:01
model samochodu: X Ceed BL-DTC 160

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: axa »

A czy z aplikacji mozna zamknąć szyby jesli zostawilem otwarte?
Sandman
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:22
model samochodu: KIA XCeed

Re: Problem z obsługą głosową android auto

Post autor: Sandman »

axa pisze: 11 mar 2024, 19:35 A czy z aplikacji mozna zamknąć szyby jesli zostawilem otwarte?
tu masz co nieco na ten temat
https://youtu.be/wfZ87i_6nyc
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”