Nowe Niro - skrzynia dct

forum użytkowników Kia Niro
radier
Posty: 119
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: radier »

W nowym Niro można skorzystać z funkcji BDC (Break Disk Cleaning) przytrzymując kilka sekund przycisk Auto Hold.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: colins »

O ile samochód jest w ciągłej eksploatacji, to przy normalnym używaniu hamulca roboczego i sprawnym układzie hamulcowym powierzchnie robocze tarcz hamulcowych nie mają prawa wyglądać tak jak na dołączonym wyżej obrazku.
Ktoś tu najwyraźniej nadużywał hamowania rekuperacyjnego. Przypominam zatem o wykorzystywaniu pedału hamulca także w Niro, a nie tylko bawieniu się łopatkami w celu zatrzymania wehikułu. :mrgreen:
To jest w końcu hybryda więc także hamulca używajmy hybrydowo (z tego co kojarzę, to w elektryku też jest pedał hamulca). :)
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: marcinos »

Ja mam coraz więcej obaw co do swojego samochodu bo problem zaczął pojawiać się każdego dnia, oby nie okazało się, że to konstrukcyjne padło Koreańczyków na które musiałem czekać rok czasu. Dzisiaj nawet jak dojechałem do ronda i zatrzymałem się, samochód piłował do końca skali i nie można tego zwalać na niska temperaturę już bo dziś rano u mnie 9 C. Później zwolnił i tak w kółko czyli jadąc 20/30 km/h samochód piłuje cały czas i to tak wygląda jakby nie zmieniał biegów. Mam przejechane niespełna 7,5 tys. km i obawiam się, że to zapowiedź jakiś większych problemów jakich do tej pory nie miałem w żadnym innym samochodzie.
radier
Posty: 119
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: radier »

To jedź do ASO. Auto na gwarancji.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Legal »

marcinos pisze: 15 lut 2024, 07:09 Mam przejechane niespełna 7,5 tys. km i obawiam się, że to zapowiedź jakiś większych problemów jakich do tej pory nie miałem w żadnym innym samochodzie.
Nie panikuj i nie kombinuj, co może być. Zgłoś natychmiast do serwisu i niech Ci szukają terminu na cito. Od tego są. W takiej sytuacji niech dadzą auto zastępcze.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: marcinos »

Byłem umówiony do serwisu ale zrezygnowałem, poobserwuję jeszcze. Od tamtej pory jest ok a jeżeli już to zdarza się to tylko rano po nocy spędzonej w garażu. Podwyższone obroty i chwilowe spalanie podchodzące do 19 l. Później wszystko wraca do normalności, jest normalne spalanie i cicha, bezproblemowa jazda więc może zbyt się zagotowałem bo dawno wolnossącego nie miałem a w Asterce chodziło wszystko jak mały kotek. Będę to obserwował, jeżeli będą się problemy pojawiały to na pewno pojadę do serwisu.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: colins »

Oj Panie, jeździć, obserwować, a najlepiej nie szukać dziury w całym tylko cieszyć się jazdą, bo Niro się nie psują. :)
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: marcinos »

A żebyś wiedział bo szukam chyba dziury w całym, to chyba taka przypadłość na początku.
Calee
Posty: 89
Rejestracja: 16 kwie 2020, 19:48
model samochodu: Niro HEV FL

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: Calee »

Może jesteś nieprzyzwyczajony, gdyż silnik w niro prawie nigdy nie pracuje na obrotach jałowych (gdyż było by to bez sensu) zawsze pracuje pod obciążeniem generatora (nawet jak nie napędza kół) żeby ładować akumulator w najbardziej optymalnych warunkach.

Napęd w niro może pracować zarówno jako hybryda szeregowa (czyli koła napędzane są tylko silnikiem elektrycznym, a silnik spalinowy jest odłączony od skrzyni i ładuje tylko akumulator po przez HSG) oraz jako równoległa, czyli silnik spalinowy napędza koła oraz ładuje akumulator przez HSG a dodatkowo napęd wspomagany jest przez główny silnik elektryczny.

Więc te objawy to po prostu może jazda w trybie hybrydy szeregowej (czyli wysokie obroty silnika, nawet jak się toczysz pomału, gdyż napęd jest wtedy w pełni elektryczny). Możesz to sprawdzić przełączając na tryb sport, wtedy silnik powinien zacząć pracować jak w normalnym samochodzie,
ale tylko podczas jazdy, bo na postoju zawsze będzie pracował na wyższych obrotach niż klasyczny samochód.

A dlaczego silnik pracuje jak jest 9 stopni? Tego nikt nie wie :), jedynie możesz sprawdzić czy aby nie po to żeby ogrzać wnętrze po przez naciśnięcie przycisku "off" na panelu sterowania temperaturą/nawiewami, jeżeli po naciśnięciu silnik zgaśnie, to pracował po to żeby ogrzać wnętrze.
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowe Niro - skrzynia dct

Post autor: marcinos »

Dzięki za wyjaśnienie, trochę się uspokoiłem bo samochód jeździ bardzo poprawnie. Czyli szukanie dziury w całym z mojej strony, pojeżdżę we wszystkich warunkach i powinienem już poznać na dobre to niro.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”