Nowe Niro - skrzynia dct
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
W nowym Niro można skorzystać z funkcji BDC (Break Disk Cleaning) przytrzymując kilka sekund przycisk Auto Hold.
- colins
- Posty: 316
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
O ile samochód jest w ciągłej eksploatacji, to przy normalnym używaniu hamulca roboczego i sprawnym układzie hamulcowym powierzchnie robocze tarcz hamulcowych nie mają prawa wyglądać tak jak na dołączonym wyżej obrazku.
Ktoś tu najwyraźniej nadużywał hamowania rekuperacyjnego. Przypominam zatem o wykorzystywaniu pedału hamulca także w Niro, a nie tylko bawieniu się łopatkami w celu zatrzymania wehikułu.
To jest w końcu hybryda więc także hamulca używajmy hybrydowo (z tego co kojarzę, to w elektryku też jest pedał hamulca).
Ktoś tu najwyraźniej nadużywał hamowania rekuperacyjnego. Przypominam zatem o wykorzystywaniu pedału hamulca także w Niro, a nie tylko bawieniu się łopatkami w celu zatrzymania wehikułu.

To jest w końcu hybryda więc także hamulca używajmy hybrydowo (z tego co kojarzę, to w elektryku też jest pedał hamulca).

-
- Posty: 228
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
Ja mam coraz więcej obaw co do swojego samochodu bo problem zaczął pojawiać się każdego dnia, oby nie okazało się, że to konstrukcyjne padło Koreańczyków na które musiałem czekać rok czasu. Dzisiaj nawet jak dojechałem do ronda i zatrzymałem się, samochód piłował do końca skali i nie można tego zwalać na niska temperaturę już bo dziś rano u mnie 9 C. Później zwolnił i tak w kółko czyli jadąc 20/30 km/h samochód piłuje cały czas i to tak wygląda jakby nie zmieniał biegów. Mam przejechane niespełna 7,5 tys. km i obawiam się, że to zapowiedź jakiś większych problemów jakich do tej pory nie miałem w żadnym innym samochodzie.
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
To jedź do ASO. Auto na gwarancji.
- Legal
- Posty: 222
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
Nie panikuj i nie kombinuj, co może być. Zgłoś natychmiast do serwisu i niech Ci szukają terminu na cito. Od tego są. W takiej sytuacji niech dadzą auto zastępcze.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
Byłem umówiony do serwisu ale zrezygnowałem, poobserwuję jeszcze. Od tamtej pory jest ok a jeżeli już to zdarza się to tylko rano po nocy spędzonej w garażu. Podwyższone obroty i chwilowe spalanie podchodzące do 19 l. Później wszystko wraca do normalności, jest normalne spalanie i cicha, bezproblemowa jazda więc może zbyt się zagotowałem bo dawno wolnossącego nie miałem a w Asterce chodziło wszystko jak mały kotek. Będę to obserwował, jeżeli będą się problemy pojawiały to na pewno pojadę do serwisu.
- colins
- Posty: 316
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
Oj Panie, jeździć, obserwować, a najlepiej nie szukać dziury w całym tylko cieszyć się jazdą, bo Niro się nie psują. 

-
- Posty: 228
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
A żebyś wiedział bo szukam chyba dziury w całym, to chyba taka przypadłość na początku.
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
Może jesteś nieprzyzwyczajony, gdyż silnik w niro prawie nigdy nie pracuje na obrotach jałowych (gdyż było by to bez sensu) zawsze pracuje pod obciążeniem generatora (nawet jak nie napędza kół) żeby ładować akumulator w najbardziej optymalnych warunkach.
Napęd w niro może pracować zarówno jako hybryda szeregowa (czyli koła napędzane są tylko silnikiem elektrycznym, a silnik spalinowy jest odłączony od skrzyni i ładuje tylko akumulator po przez HSG) oraz jako równoległa, czyli silnik spalinowy napędza koła oraz ładuje akumulator przez HSG a dodatkowo napęd wspomagany jest przez główny silnik elektryczny.
Więc te objawy to po prostu może jazda w trybie hybrydy szeregowej (czyli wysokie obroty silnika, nawet jak się toczysz pomału, gdyż napęd jest wtedy w pełni elektryczny). Możesz to sprawdzić przełączając na tryb sport, wtedy silnik powinien zacząć pracować jak w normalnym samochodzie,
ale tylko podczas jazdy, bo na postoju zawsze będzie pracował na wyższych obrotach niż klasyczny samochód.
A dlaczego silnik pracuje jak jest 9 stopni? Tego nikt nie wie
, jedynie możesz sprawdzić czy aby nie po to żeby ogrzać wnętrze po przez naciśnięcie przycisku "off" na panelu sterowania temperaturą/nawiewami, jeżeli po naciśnięciu silnik zgaśnie, to pracował po to żeby ogrzać wnętrze.
Napęd w niro może pracować zarówno jako hybryda szeregowa (czyli koła napędzane są tylko silnikiem elektrycznym, a silnik spalinowy jest odłączony od skrzyni i ładuje tylko akumulator po przez HSG) oraz jako równoległa, czyli silnik spalinowy napędza koła oraz ładuje akumulator przez HSG a dodatkowo napęd wspomagany jest przez główny silnik elektryczny.
Więc te objawy to po prostu może jazda w trybie hybrydy szeregowej (czyli wysokie obroty silnika, nawet jak się toczysz pomału, gdyż napęd jest wtedy w pełni elektryczny). Możesz to sprawdzić przełączając na tryb sport, wtedy silnik powinien zacząć pracować jak w normalnym samochodzie,
ale tylko podczas jazdy, bo na postoju zawsze będzie pracował na wyższych obrotach niż klasyczny samochód.
A dlaczego silnik pracuje jak jest 9 stopni? Tego nikt nie wie

-
- Posty: 228
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Nowe Niro - skrzynia dct
Dzięki za wyjaśnienie, trochę się uspokoiłem bo samochód jeździ bardzo poprawnie. Czyli szukanie dziury w całym z mojej strony, pojeżdżę we wszystkich warunkach i powinienem już poznać na dobre to niro.