Dzień dobry.
Miałem okazje przejechać się EV6 i siedzieć w EV9. W tych autach kierownica podoba mi się znacznie bardziej. (i jest praktyczniejsza - bardzo nie lubie tego dużego piano black trzeciego ramienia w sorento)
I taka myśl by wymienić kierownice. Ktoś się orientuje czy guziki (o ile pełnią tą samą funkcje) będą działać?
Po małej inspekcji w EV6 (nie GT) są te same przyciski, brakuje łopatek ale to akurat bez znaczenia (jechałem po lodo śniegu w trybie snow i nawet nie musiłem startować z 2ki)
EV9 kiera mi bardziej siedzi ale ma 2 przyciski więcej więc może być niekompatybilna..
Kierownica z EV6 lub EV9 w Sorento?
-
- Posty: 1260
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kierownica z EV6 lub EV9 w Sorento?
Świetny żart. Zrobił mi dzień. Gratulacje i Powodzenia.Pawel_W pisze: ↑15 sty 2024, 08:41 Dzień dobry.
Miałem okazje przejechać się EV6 i siedzieć w EV9. W tych autach kierownica podoba mi się znacznie bardziej. (i jest praktyczniejsza - bardzo nie lubie tego dużego piano black trzeciego ramienia w sorento)
I taka myśl by wymienić kierownice. Ktoś się orientuje czy guziki (o ile pełnią tą samą funkcje) będą działać?
Po małej inspekcji w EV6 (nie GT) są te same przyciski, brakuje łopatek ale to akurat bez znaczenia (jechałem po lodo śniegu w trybie snow i nawet nie musiłem startować z 2ki)
EV9 kiera mi bardziej siedzi ale ma 2 przyciski więcej więc może być niekompatybilna..
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kierownica z EV6 lub EV9 w Sorento?
Ty tak na serio?Pawel_W pisze: ↑15 sty 2024, 08:41 Dzień dobry.
Miałem okazje przejechać się EV6 i siedzieć w EV9. W tych autach kierownica podoba mi się znacznie bardziej. (i jest praktyczniejsza - bardzo nie lubie tego dużego piano black trzeciego ramienia w sorento)
I taka myśl by wymienić kierownice. Ktoś się orientuje czy guziki (o ile pełnią tą samą funkcje) będą działać?
Po małej inspekcji w EV6 (nie GT) są te same przyciski, brakuje łopatek ale to akurat bez znaczenia (jechałem po lodo śniegu w trybie snow i nawet nie musiłem startować z 2ki)
EV9 kiera mi bardziej siedzi ale ma 2 przyciski więcej więc może być niekompatybilna..
Chyba już nie te czasy aby ot tak móc sobie zmieniać tak ważne elementy samochodu jak kierownica.
Gdyby Ci się to udało technicznie rozwiązać to zapewne:
1. W razie wypadku ubezpieczyciel mógłby powiedzieć że to była Twoja wina i odmówić wypłaty ubezpieczenia, gdyż kierownica była niehomologowana z danym pojazdem i mogła nie zadziałałać prawidłowo (skręcanie, włączanie/wyłączanie systemów wspomagania, ustawianie tempomatu itp.), zasłaniać widok/wskaźniki.
2. Poduszka powietrzna (wielkość, kształt) jest zapewne policzona pod konkretny samochód, więc w wypadku może nie zadziałać prawidłowo - nie zapewnić bezpieczeństwa, albo wręcz spowodować jakieś uszkodzenia ciała
3. Prawdopodobna utrata gwarancji na cały bądź część samochodu.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018