Na tym pierwszym filmie to rozumiem coś widać tak? Bo jedyne co widzę to to, że filtr oleju wyłapał opiłki, czyli to do czego jest stworzony XD Nie jest nimi oblepiony, nie jest zatkany, złapał kilka drobinek i tyle. W drugim linku dyskusja też pokazuje, że nie ma to sensu i niektórzy żyją jeszcze w samochodowym średniowieczu, gdzie dokładność 0,05mm to było jakieś cudo na kiju i się silniki docierały nie wiadomo jak intensywnie.tomekjulia pisze: ↑09 lip 2022, 15:49 https://www.youtube.com/watch?v=axGotv7Ztc0
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 642/page-5
Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Mam w domu inny 10 letni samochód z manualną skrzynią i z przebiegiem 100 tys. Niedawno wymieniłem olej i nie sądzę bym zaszkodził skrzyni. Olej był czarny, mocno spracowany. Zapach też świadczył, że wysokie temperatury zrobiły swoje. Jestem zwolennikiem wymieniania w skrzyniach a także w mostach. Koszt jest znikomy
Polecam stronę : https://www.skrzynie.com.pl/
Tam dostałem wszystkie informacje i dobrałem olej. Niestety nie ma chyba w wyszukiwarce 7dct ale można się zapytać
Polecam stronę : https://www.skrzynie.com.pl/
Tam dostałem wszystkie informacje i dobrałem olej. Niestety nie ma chyba w wyszukiwarce 7dct ale można się zapytać
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Cześć.
Mam ponad 50 tysięcy przebiegu i obecnie żadnych przygód nie miałem. Wszyscy mnie uświadamiają, że wymiana oleju w 7-DCT jest niepotrzebna. Ale ja po pierwsze jeżdżę dynamicznie, a i motor ma ponad 200 koni...
Olej z pewnością zmienię, bo wcześniej w kia Sportage (1,6 T-GDI 177 koni) w manualu olej po 60 tysiącach po zlaniu wyglądał jak ścieki... Nie wiem co oni tam leją na start ale słabe to było.
Wiem, że 7-DCT to skrzynia z elektromagnetycznymi siłownikami zmiany biegów i teoretycznie olej nie ma tu nic do rzeczy ale...
No właśnie - całość jest smarowana z tej samej magistrali co zespół wałków przekładni i zimą (po przebiegu około 30 tysięcy) biegi na zimnym oleju po prostu nie zapinały się na czas. Skrzynia jest gumowa, wskazówka od obrotów potrafi się chwilę zawahać i spaść niżej - efekt ślizgania. Problem znika po nagrzaniu. A to tylko 30 tysięcy było.
Jak był "nowy" nawet zimą na zimnym silniku problem nie występował.
Przed tą "zimą" (3 zima) zmienię olej. Szukam też informacji jak przeprowadzić manualną regulację (kalibrację), bo przecież sprzęgła się zużywają i punkty zapięcia powinny być kalibrowane wraz z przebiegiem. Czy to jest w ogóle możliwe? W serwisie usłyszałem, że te skrzynie tak mają, oni się w to nie bawią, regulacja jest trudna itd. Jak chcę to mogą mi wymienić sprzęgło za 12 koła i będę miał spokój...
Tak, mam się nie przejmować - przecież 12 koła to w sumie nie dużo... Pan miał uśmiech na twarzy jak to mówił.
Mam ponad 50 tysięcy przebiegu i obecnie żadnych przygód nie miałem. Wszyscy mnie uświadamiają, że wymiana oleju w 7-DCT jest niepotrzebna. Ale ja po pierwsze jeżdżę dynamicznie, a i motor ma ponad 200 koni...
Olej z pewnością zmienię, bo wcześniej w kia Sportage (1,6 T-GDI 177 koni) w manualu olej po 60 tysiącach po zlaniu wyglądał jak ścieki... Nie wiem co oni tam leją na start ale słabe to było.
Wiem, że 7-DCT to skrzynia z elektromagnetycznymi siłownikami zmiany biegów i teoretycznie olej nie ma tu nic do rzeczy ale...
No właśnie - całość jest smarowana z tej samej magistrali co zespół wałków przekładni i zimą (po przebiegu około 30 tysięcy) biegi na zimnym oleju po prostu nie zapinały się na czas. Skrzynia jest gumowa, wskazówka od obrotów potrafi się chwilę zawahać i spaść niżej - efekt ślizgania. Problem znika po nagrzaniu. A to tylko 30 tysięcy było.
Jak był "nowy" nawet zimą na zimnym silniku problem nie występował.
Przed tą "zimą" (3 zima) zmienię olej. Szukam też informacji jak przeprowadzić manualną regulację (kalibrację), bo przecież sprzęgła się zużywają i punkty zapięcia powinny być kalibrowane wraz z przebiegiem. Czy to jest w ogóle możliwe? W serwisie usłyszałem, że te skrzynie tak mają, oni się w to nie bawią, regulacja jest trudna itd. Jak chcę to mogą mi wymienić sprzęgło za 12 koła i będę miał spokój...
Tak, mam się nie przejmować - przecież 12 koła to w sumie nie dużo... Pan miał uśmiech na twarzy jak to mówił.
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Kod: Zaznacz cały
Do wymiany oleju w 7DCT wystarczy zwykły mechanik.Ja wymieniłem sam.Odkrecasz korek wlewowy z boku skrzyni a następnie korek spustowy.Za pomocą strzykawki lub węża wlewasz dwa litry oleju po sam korek wlewowy.Wchodzi tam 2 litry.W moim przypadku koszt około 200 zł.W serwisach Kia Bydgoszcz wycenili 700 zł w pierwszym i 1200 w drugim.Według serwisów nie przewiduje się wogóle wymiany oleju w tych skrzyniach.Chyba że pracuje w ekstremalnych warunkach np.mieszkasz w górach lub targasz przyczepki.To nie jest skrzynia hydrokinetyczna gdzie wymiana oleju jest skąplikowana.Dużo gorszym problemem jest to cholerne sprzęgło przy tych skrzyniach.Mi posypało się przy przebiegu 120 tyś.Gwarancja serwisowa 2 lata.Tak że w serwisie wycenili mi na kwotę wstępnie 12000.W nieautoryzowanym serwisie wymienili mi za 6 tyś.Te sprzęgła pracują jak w zwykłej skrzyni i jazda w korkach wykańcza je .
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Czy możesz podać oznaczenie i nazwę oleju, który wlałeś do skrzyni. Albo zdjęcia butelki po oleju.
To olej oryginalny, taki jak jest zalewany do skrzyni w fabryce, czy dobierałeś wg wymaganych parametrów.
To olej oryginalny, taki jak jest zalewany do skrzyni w fabryce, czy dobierałeś wg wymaganych parametrów.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne, ale pewnie lepsze by było szare... Są tacy, którzy chcą zmieniać nawet doskonałe rzeczy, niemając o tym pojęcia.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 27 lip 2013, 17:21
- model samochodu: Kia Pro_Cee'd 1.6 07. 2012-
Kia Xceed 1.5 BLP+ 01.23-10.23
Kia Xceed 1.6 BLP+ 10.23-
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Sam? A słyszeliście o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach dwusprzęgłowych? Na pewno jest lepsza.
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Akurat w tej skrzynii tak jak mówią poprzednicy nie ma to sensu. Tutaj nie ma żadnej pompy oleju, jak w skrzyniach z mechatronika/na mokrych sprzęgłach. Wszystko jest sterowane siłownikami elektrycznymi. Olej w tych skrzynkach jest po prostu wlany do korpusu i cała mechanika się w nim kąpie, nie ma żadnej pompy, żadnego układu po którym on krąży w jakiś wymuszony sposób - dokładnie jak w klasycznej manualnej przekładni.sparrow777 pisze: ↑30 paź 2023, 17:25 Sam? A słyszeliście o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach dwusprzęgłowych? Na pewno jest lepsza.
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 29 paź 2020, 15:21
- model samochodu: Proceed GT'20; Xceed'22 1.5 t-gdi DCT; Xceed"23 1.6 204 KM GT line,
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Robiłem wymianę oleju przy przebiegu 56 tys. - wymiana statyczna w MK4garage - koszt 585zł za wszystko.
Re: Wymiana oleju w skrzyni 7DCT
Dobijam do 60K v 4 lata (55K) i dzisiaj zostawiłem auto w ASO na serwis mechaniczny. Nasza instrukcja nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni ale zapytałem o to i ASO na Połczyńskiej (WWA) nie widzi problemu z wymianą. Zrobią bez problemu, cenę mają mi dać przy odbiorze. Jak mi powiedzą ile chcą to dam znać.
Czy wymieniać? Uważam że warto się tym zainteresować po kilku latach, nawet jeżeli instrukcja tego nie przewiduje bo nawet hiper super olej będzie jak żur po takim czasie. Bez względu na to czy tam jest pompa czy nie. To tak jak w manualu, niby nie zmieniamy ale w każdym aucie w którym zmieniałem olej w skrzyni, potem lewarek działał zauważalnie płynniej.
Olej w silniku też niby co 15K km a ja wymieniam co 10K i tutaj dodam mały off top. Jest to dla Kia problem jeżeli ktoś nie wymienia Oleju co 15K km bo oni mają swoje tabelki i tam np. wypada serwis mechaniczny na 60K km lub 4 lata i wtedy wypada też wymiana oleju, którą chcą klientowi wcisnąć bez względu na wszystko. Na infolinii straszono mnie utratą gwarancji jeżeli nie wymienię oleju i brak takiej wymiany musiał być poparty moim stanowczym żądaniem. Dzisiaj udało mi się jednak w końcu usłyszeć w ASO że mam rację że oleju nie trzeba wymieniać bo wymieniałem kwartał temu i mam dopiero nalatane 3K km.
Czy wymieniać? Uważam że warto się tym zainteresować po kilku latach, nawet jeżeli instrukcja tego nie przewiduje bo nawet hiper super olej będzie jak żur po takim czasie. Bez względu na to czy tam jest pompa czy nie. To tak jak w manualu, niby nie zmieniamy ale w każdym aucie w którym zmieniałem olej w skrzyni, potem lewarek działał zauważalnie płynniej.
Olej w silniku też niby co 15K km a ja wymieniam co 10K i tutaj dodam mały off top. Jest to dla Kia problem jeżeli ktoś nie wymienia Oleju co 15K km bo oni mają swoje tabelki i tam np. wypada serwis mechaniczny na 60K km lub 4 lata i wtedy wypada też wymiana oleju, którą chcą klientowi wcisnąć bez względu na wszystko. Na infolinii straszono mnie utratą gwarancji jeżeli nie wymienię oleju i brak takiej wymiany musiał być poparty moim stanowczym żądaniem. Dzisiaj udało mi się jednak w końcu usłyszeć w ASO że mam rację że oleju nie trzeba wymieniać bo wymieniałem kwartał temu i mam dopiero nalatane 3K km.