System start-stop.
System start-stop.
Witam forumowiczów. Jestem w posiadaniu Kia Xceed 1.5 Tgdi w manualu rocznik 2022. Wydaje mi się że mam problem
z systemem start-stop i na pierwszym przeglądzie serwis odpowiedział że po podłączeniu nie widać błędów. Jeżeli się dobrze orientuję
żeby system był aktywny i działał poprawnie pojazd musi spełnić określone warunki, między innymi:w miarę rozgrzany silnik, naładowany akumulator. Czy to jest normalne że przy aktualnych temp. powietrza około 10 stopni KIA rusza i po przejechaniu około 300 m, czyli
na nie rozgrzanym silniku i zatrzymaniu na pierwszym skrzyżowaniu silnik gaśnie. Proszę o Wasze opinie czy coś jest nie tak i czy warto
odwiedzić konkurencyjny serwis. Pozdrawiam,
z systemem start-stop i na pierwszym przeglądzie serwis odpowiedział że po podłączeniu nie widać błędów. Jeżeli się dobrze orientuję
żeby system był aktywny i działał poprawnie pojazd musi spełnić określone warunki, między innymi:w miarę rozgrzany silnik, naładowany akumulator. Czy to jest normalne że przy aktualnych temp. powietrza około 10 stopni KIA rusza i po przejechaniu około 300 m, czyli
na nie rozgrzanym silniku i zatrzymaniu na pierwszym skrzyżowaniu silnik gaśnie. Proszę o Wasze opinie czy coś jest nie tak i czy warto
odwiedzić konkurencyjny serwis. Pozdrawiam,
Re: System start-stop.
Masz po prostu dobrze naładowany akumulator. Według mnie to co odpisujesz jest o.k. Też tak mam przy dobrze naładowanym akumulatorze. Niemartwiłbym się jeżeli ikonka świeci na zielono.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
- model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver
Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14
Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11
Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.
Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,
Re: System start-stop.
U mnie bywa podobnie.
Re: System start-stop.
wątpliwości założyciela wątku są o tyle zasadne, bo wyłączanie i włączanie sie silnika, gdy nie jest on jeszcze rozgrzany, to raczej nie są to korzystne warunki pracy dla jego trwałości...
Re: System start-stop.
Zgadza się. Ale pytanie co jest problemem? Czy zły algorytm regulujący pracę systemu, czy niezgodność pracy systemu z tym algorytmem (niezależnie od tego jaki on jest)? Jeżeli to pierwsze, to jedyne co można zrobić to pisać do KiA o jego modyfikację .
Re: System start-stop.
Dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi i proszę o więcej, szczęśliwych posiadaczy Xceed. Chciałbym dodać że dioda świeci
na zielono po wyłączeniu silnika co nie zmienia faktu o nie osiągnięciu parametru pracy po przejechaniu 300m.
na zielono po wyłączeniu silnika co nie zmienia faktu o nie osiągnięciu parametru pracy po przejechaniu 300m.
Re: System start-stop.
Tak niestety jest, ten system działa totalnie irracjonalnie. Np.: potrafi zgasić wóz, ale w momencie przepchnięcia gałki na P (inaczej będzie krzyczał) znów go odpala.
Re: System start-stop.
Ostatnio miałem okazję jeździć jako kierowca dwuletnim autem innej marki. Problem czy też nie-problem taki sam. Silnik wyłączał się po przejechaniu kilkuset metrów przed pełnym rozgrzaniem. Wygląda zatem, że tak to jest po prostu ustawiane nie tylko w Kia.
Re: System start-stop.
Dziękuję za kolejną, cenną informację. Pozdrawiam,