światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Tak. Pisałem o sprzęcie ciężkim typu cięźaròwka/autobus. Tam retardery są od bardzo dawna i można sobie zaźyczyć integracji za dopłatą jeżeli da się to homologować. Hamowanie rekuperacyjne w osobówkach to nic innego jak retarder elektryczny ale nie wiem czy doczekał się już swojego prawa
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Wracając do pytania z tematu, to wg moich testów w Niro I FL HEV, światła stop zapalają się podczas użycia III stopnia hamowania rekuperacyjnego (czyli za pomocą łopatek) na I i II stopniu światło stop się nie pali.
Czyli mając ustawiony III stopień rekuperacji podczas puszczania pedału gazu zapala się światło stopu bez potrzeby wciskania hamulca.
Ale z drugie strony kiedy sam. spalinowym hamujesz silnikiem też nie masz palących się stopów.
Czyli mając ustawiony III stopień rekuperacji podczas puszczania pedału gazu zapala się światło stopu bez potrzeby wciskania hamulca.
Ale z drugie strony kiedy sam. spalinowym hamujesz silnikiem też nie masz palących się stopów.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Dzięki. Czekałem na kogoś, kto to testował, albo ma wiedzę z jakiejś specyfikacji. Poziom I i II działają nieporównanie słabiej od hamulca zasadniczego, poziom III już mocno się odczuwa - podobnie do hamowania. Ciekawe, jak jest podczas przytrzymania łopatki w opcji MAX, która prowadzi do całkowitego zatrzymania.
W instrukcji nie natknąłem się na ten temat.
Prawda, przy hamowaniu silnikiem spalinowym nikomu nie zapala się STOP ...
Obiecuję, że wykonam własny test, podczas którego pojedzie za mną ktoś, z kim będę w komunikacji telefonicznej. Będziemy mogli wówczas na bieżąco relacjonować sobie wykonywane działania i reakcje świateł STOP.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Dziwne trochę, że niby u Was światła hamowania zapalają się dopiero na wyższych poziomach rekuperacji, bo u mnie (w Niro II) palą się już na pierwszym poziomie (sprawdzałem nawet dziś).
Czytałem ostatnio, że w elektrykach Hyundaia i KIA (w HEV pewnie też) był z tym problem, bo zdarzało się, że światła stop nie zapalały się wcale mimo korzystania z hamowania rekuperacyjnego.
W związku z tym wprowadzono poprawkę oprogramowania, a że moje Niro jest praktycznie nowe (ma półtora miesiąca), to najpewniej też się na nią załapało.
W każdym razie światła stop zapalają się w moim egzemplarzu na każdym poziomie rekuperacji (na pierwszym też). Oczywiście nawet lekkie wciśnięcie pedału przyspieszenia wyłącza je.
Czytałem ostatnio, że w elektrykach Hyundaia i KIA (w HEV pewnie też) był z tym problem, bo zdarzało się, że światła stop nie zapalały się wcale mimo korzystania z hamowania rekuperacyjnego.
W związku z tym wprowadzono poprawkę oprogramowania, a że moje Niro jest praktycznie nowe (ma półtora miesiąca), to najpewniej też się na nią załapało.
W każdym razie światła stop zapalają się w moim egzemplarzu na każdym poziomie rekuperacji (na pierwszym też). Oczywiście nawet lekkie wciśnięcie pedału przyspieszenia wyłącza je.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Bardzo ciekawe. Może uda Ci się znaleźć i podlinkować ten artykuł?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
https://www.consumerreports.org/cars/ca ... 533519285/
W Stanach Zjednoczonych jest już akcja serwisowa na tę okoliczność dla Niro EV (po kliknięciu w poniższy link pobierzecie plik .pdf z opisem akcji)...
https://www.kianiroforum.com/attachment ... -pdf.9368/
W Stanach Zjednoczonych jest już akcja serwisowa na tę okoliczność dla Niro EV (po kliknięciu w poniższy link pobierzecie plik .pdf z opisem akcji)...
https://www.kianiroforum.com/attachment ... -pdf.9368/
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Nie rozumiem co masz na myśli?
Napisałem, że w moim światła stop zapalają się już na pierwszym poziomie rekuperacji i jestem z tego powodu zadowolony, bo wolę żeby w nadmiarze ostrzegały jadących z tyłu, niż ktoś ma mi zaraz wjechać, za przeproszeniem, w dupę.

Napisałem, że w moim światła stop zapalają się już na pierwszym poziomie rekuperacji i jestem z tego powodu zadowolony, bo wolę żeby w nadmiarze ostrzegały jadących z tyłu, niż ktoś ma mi zaraz wjechać, za przeproszeniem, w dupę.

-
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: światło STOP podczas hamowania adaptacyjnego i rekuperacyjnego
Wobec tego odpowiedziałem na jedno z pytań zawartych w pierwszym wpisie.
Za to Ty nabijasz jedynie bezproduktywnie (a przede wszystkim bezwartościowe) posty, co zresztą już inni zdążyli również zauważyć, a nawet Tobie wytknąć, ale widać nie dotarło.
Za to Ty nabijasz jedynie bezproduktywnie (a przede wszystkim bezwartościowe) posty, co zresztą już inni zdążyli również zauważyć, a nawet Tobie wytknąć, ale widać nie dotarło.
