Testy zderzeniowe Niro II

forum użytkowników Kia Niro
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: colins »

Na YouTube właśnie pojawiły się nowe testy zderzeniowe Niro II.
Myślę, że bezpieczeństwo jest całkiem dobre i kabina należycie chroni podróżnych. W jednym z filmów widać, że po zderzeniu czołowym możliwe było bezproblemowe otwarcie drzwi (co nie zawsze bywa takie oczywiste).
Zerknijcie zresztą sami:

https://youtu.be/JT4_J04RHQc?si=WjjxeALIOhv2CkQG

https://youtu.be/IN5jRxD_qnc?si=UwYIOne_sKTTzqVu

https://youtu.be/9OI3se7ERtI?si=3jnr4UeNueyMSLI1

W każdym razie podobnie jak w Europie, także amerykański urząd ds.bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) zakwalifikował nowe Niro do grona samochodów z najwyższą oceną w testach zderzeniowych (5 gwiazdek):

https://www.nhtsa.gov/vehicle/2023/KIA/NIRO/SUV/FWD
https://www.nhtsa.gov/vehicle/2024/KIA/NIRO/SUV/FWD

Film z testem łosia pewnie już widzieliście, bo krąży po internecie od dłuższego czasu.
Gdyby jednak ktoś nie widział, to również wrzucam link:

https://youtu.be/OjwEUlvwLUU?si=PuqRfQWVgXmMwbtE

Ten test Niro przeszło również zadziwiająco dobrze.
Oczywiście nikomu nie życzę takich ekstremalnych sytuacji, ale dobrze wiedzieć, że KIA w tym modelu przyłożyła się raczej do kwestii bezpieczeństwa. :)
Mordret
Posty: 44
Rejestracja: 09 mar 2023, 14:24
model samochodu: Kia Niro 1.6GDI HEV 2023 BL + Premium
Przegryzione kable przez kuny: 2

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: Mordret »

Testy zderzeniowe, ale felgi 18 muszą być. Ciekawe że jest inny układ wskaźników na dece rozdzielczej, to jakaś wersja po facelifcie?
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: colins »

Nie obejrzałeś filmów rzetelnie, bo na jednym z nich (zderzenie boczne) Niro jest na felgach 16".
Co do wskaźników, to chyba tylko najwyższa wersja (u nas znana jako Business Line) ma możliwość konfiguracji (zmiany) motywu zegarów.
Wszystkie pozostałe mają natomiast raczej takie zegary jak w tych Niro zaprezentowanych na filmach.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: Legal »

Na wszystkich filmach auta mają też inne reflektory przednie, niż te na naszym rynku :)
Okrągłe, pojedyncze soczewki wewnątrz, zamiast dwóch prostokątnych. I pomarańczowo barwione trójkąty z zewnętrznej strony lampy.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: marcinos »

Dlatego nasze już chyba nie takie bezpieczne... :)
Mordret
Posty: 44
Rejestracja: 09 mar 2023, 14:24
model samochodu: Kia Niro 1.6GDI HEV 2023 BL + Premium
Przegryzione kable przez kuny: 2

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: Mordret »

colins pisze: 31 sie 2023, 16:06 Nie obejrzałeś filmów rzetelnie, bo na jednym z nich (zderzenie boczne) Niro jest na felgach 16".
Co do wskaźników, to chyba tylko najwyższa wersja (u nas znana jako Business Line) ma możliwość konfiguracji (zmiany) motywu zegarów.
Wszystkie pozostałe mają natomiast raczej takie zegary jak w tych Niro zaprezentowanych na filmach.
Masz rację, tylko obejrzałem 2 pierwsze
Legal pisze: 31 sie 2023, 17:56 Na wszystkich filmach auta mają też inne reflektory przednie, niż te na naszym rynku :)
Okrągłe, pojedyncze soczewki wewnątrz, zamiast dwóch prostokątnych. I pomarańczowo barwione trójkąty z zewnętrznej strony lampy.
Bo to chyba podstawowe wersje wyposażenia, ciekawe że mają też inną dźwignię do zmiany biegów
marcinos
Posty: 178
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: marcinos »

Przeca nie będą najdroższych wersji di testów używać. Niższe wersje wyposażenia wygląda w środku inaczej niż BL.
radier
Posty: 119
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: radier »

Trochę za łatwo wysuwają się zagłówki przy uderzeniu czołowym.

Testy łosia to już klasa.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Testy zderzeniowe Niro II

Post autor: colins »

Przyznam, że ten test łosia, który Niro przeszło nadspodziewanie dobrze (inne podwyższone klocki jednak często mają z tym problem :mrgreen: ), był jednym z powodów, które przyczyniły się do zakupu przeze mnie tego auta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”