Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
Awatar użytkownika
shider
Posty: 525
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: shider »

Piotr Wawa pisze: 31 sie 2023, 17:12 "trzeba myśleć, zmieniać biegi" - a nie po to się kupuje automat by mysleć czy muszę czy nie muszę redukować
Przesiadłem się z manuala na 7DCT i nie mam pojęcia o czym piszesz. Fakt trzeba myśleć, ale na pewno nie o tym by zmieniac biegi. W 7DCT należy unikać pełzania w korku i na podjazdach oraz pałowania spod świateł... W wielu autach z dwusprzegłówkami nawet nie da się za bardzo kontrolować na którym biegu się jedzie. Taki Ford Focus nie pokazuje wcale biegów - jest PRND.
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

shider pisze: 31 sie 2023, 17:31 [W 7DCT należy unikać pełzania w korku
no to welcome to my życie w centrum warszawy dojazdy z /do pracy lub zakupy, market, dowożenie chorych członków rodziny do lekarza etc. korki to połowa mojgo ruchu ;)
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 17:23
Każdy powinien wybrać auto pod siebie, dla niektórych wady się uwypuklają a dla niektórych one takjakby nie istniały. Dla 80% trasa 20% miasto DCT mokre > DCT suche > Hydrokinetyk > eCVT
nam to się Dodge RAM podoba czy mi czy mojej żonie, ale nas nie stać, jeszcze Sorento jest śliczne i Telluride,

tylko Ssangyong prawie nie ma serwisow w Polsce (Korando wygodnie się siedzi) a Mazdy (CX 30 niewygodnie się siedzi, za nisko, za nisko sufit) u mnie w Wawie kradną namiętnie - obie mają 6AT hydrokinety, Mazda ma wolnossący bez filtra, ma pokrętła a nie ekrany dotykowe etc.

Ssangyong pali za dużo bo ludziom tak 11 litrow wychodzi, Mazda mniej niż moja Venga ale w Vendze siedzi się o niebo wygodniej

a co doradzisz jak ktoś ma 50% ruchu korki a 50% dojazdówki miasto-wieś w tym "drogi wiejskie polne"

bo w rodzinie musimy drugie auto kupić i miało to być Xceed albo Sportage ale zrezygnowaliśmy przez 7DCT, żona zabiera Venge a ja potrzebuje dla siebie coś (ale nie za 200 tysięcy , te ceny są chore od 2021 roku)

jeździmy własnie często w korkach bo mieszkamy w centrum warszawy

myślelismy o Sportage bo wygodny , miejsce w środku jest, fajnie się wsiada, starsze schorowane osoby chwalą wsiadanie

ale 7DCT zniechęca a nie kupie jakiejś hybrydy za 200 tysięcy bo w niej dopiero jest hydrokinetyk

myślałem o Ssangyong Korando lub Mazda CX30 ale to ze sztucerem by trzeba siedzieć i pilnować czy złodziej nie przyjdzie , nie chce "nowoczesności" i tabletów co zastąpiły pokrętła ;) nie zamierzam się zabic szukając opcji zmiany temperatury klimatyzacji w jakimś Seacie czy Citroenie czy co tam jest co ma tablety zamiast przycisków
Skoda Karoq fajna ale droga

potrzebujemy coś "gniotsa nie łamiotsa" na lata, auto co posłuży 10-20 lat , ale automat , wygodny, przede wszystkim wygodny no i za pensje przeciętnego pracownika Polaka a nie ... prezesów firm

w 2019 za 100 tysi był sportek 4x4 automat, dziś... za 120 jest ceed , straszne czasy (pewnie 20% to opłata "dla sorosza, timmermansa i grety tunberg za emisję" , niestety, ceny poza EU jak Kanada , USA, Australia gdzie żyje moja rodzina są 30% niższe a silniki 2.5)

w Ameryce za cene Ceeda kupi się Sorento
smutne to bo zarabia się 5 razy mniej od nich a auto 30% droższe
czyli coś za ok 130 tysięcy szukamy, ale żeby wysoko wsiadac i żeby na kocich łbach nie zgubić plomb w zębach (Venga potwornie twarda nawiasem mówiąc w 2019 mnie kosztowała poniżej 60 tysięcy ... automat )
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Piotr Wawa pisze: 31 sie 2023, 17:38 a co doradzisz jak ktoś ma 50% ruchu korki a 50% dojazdówki miasto-wieś w tym "drogi wiejskie polne"

potrzebujemy coś "gniotsa nie łamiotsa" na lata, auto co posłuży 10-20 lat , ale automat , wygodny, przede wszystkim wygodny no i za pensje przeciętnego pracownika Polaka a nie ... prezesów firm
Po pierwsze z takim budżetem zrezygnuj z dopłaty za SUVa. Praktycznie niezniszczalne będzie kombo 2.0tsi + dq500 czyli np Skoda Superb, Cupra Leon. Do tego wiadomo, wszystkie auta Toyoty z dodatkową konserwacją czyli np Corolla kombi. Możesz jeszcze rozważyć Mazdę.
Niestety na korki i takie turlanie się po nowych normach EU musisz z czegoś zrezygnować. Może najłatwiej będzie jednak zrezygnować z automatu?

Spróbuj też spojrzeć na auta na które jeszcze nie patrzyłeś, Renault Megane/Arkana w hybrydzie 1.6, Suzuki Vitara, Dacie, Ford Kuga 2.5

Ostatecznie skoro KIA się tak opłaca to może jednak KIA + ewentualna kasa na remont za 5-6 lat? Tylko nie bierz suva bo znowu Sportage to moda Sportage to marża. Weź po prostu Ceeda, ma on 150mm prześwitu i baaardzo miękkie zawieszenie wielowahaczowe

Niestety ale z 170tys pln w kieszeni teraz nie można mieć tego co się chce :(

Za dużo samochodów odrzuciłeś na start, spróbuj iść pojeździć. Venga to segment B. Taki Ceed nowożytny będzie o niebo lepszy

Ja w sumie miałem kase na wszystko ale stwierdziłem że po co. Jedzie z punktu A do B? Jedzie. Taki Ceed z full wypas jest mega spoko a żeby cos lepszego dostać to często i 200tys bedzie mało
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Piotr Wawa pisze: 31 sie 2023, 17:38 Venga potwornie twarda
Cały segment B jest twardy, testowałem od Fiesty przez RIO do Ibizy. Wszystko ma zawieszenie gniotsa nie łamiotsa plomby wypadają byle taniej. Dopiero Ceed Leon i Corolla ładnie przejeżdżały przez dziury
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 18:29 [
Po pierwsze z takim budżetem zrezygnuj z dopłaty za SUVa.
kręgosłup... kolana ... 2 starsze 75-80 letnie osoby, na dodatek po latach jeżdżenia dostawczakami (Transit, Vivaro - służbowo tym jeździłem wiele razy wieeeeeeele razy ) i Vengą nie umiem wsiadać do niskiego auta - zawsze uderzam głową we framugę

musi być wysoko siedzenie by moja matka czy teściowa wsiadły i bym sam nie obijał sobie głowy co chwile przeklinając (Venga ma wysoko, to jest zaje... dobry samochód ale musimy kupić drugi w rodzinie bo dotychczasowe drugie auto z 1996 ostatecznie pójdzie już na złom )
lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 18:29 [
tego wiadomo, wszystkie auta Toyoty
żyję w Warszawie... 40% kradzieży w Polsce to Warszawa, z czego 80% to ... Toyota
można kupić Toyote, ale ja chce auto które będę miał i będę używał gdy trzeba zawieźć matke na badania a nie , ze wychodze na parking i auta nie ma i czekanie na wypłate z AC i chodzenie po komendach

w Wawie kradną Toyoty... kumple z policji mówią "wszystko tylko nie Toyota bo ci 2 noce nie będzie stała"
Ostatnio zmieniony 31 sie 2023, 19:58 przez Piotr Wawa, łącznie zmieniany 2 razy.
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Piotr Wawa pisze: 31 sie 2023, 19:31 2 starsze 75-80 letnie osoby
u mnie babcia ma problem wgramolić się do Tiguana który nie jest ogromny, a do zwykłego kompakta (nie-sportowego) już jej idzie dużo lepiej
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 19:33
u mnie babcia ma problem wgramolić się do Tiguana który nie jest ogromny, a do zwykłego kompakta (nie-sportowego) już jej idzie dużo lepiej
moja matka i teściowa mają coś z kręgosłupem i kolanami (o kulach chodzi ) - wsiadają tylko na wysokie fotele , Venga, dostawcze, SUVy , nie wsiądą do Mazdy 3, za to do Sportage matka mówiła że nic nie boli i wygodnie się wsiada i wysiada, to samo teściowa

ja sam z kolei głową biję w Ceed i tylko klnę jak musiałem pare razy jechać

muszę mieć z 15 cm nad głową a nie 5 cm, w Ceedzie mam 5 cm do podsufitki
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 18:29 Weź po prostu Ceeda, ma on 150mm prześwitu i baaardzo miękkie zawieszenie wielowahaczowe

Niestety ale z 170tys pln w kieszeni teraz nie można mieć tego co się chce :(
mało 150 mm, Venga ma tak samo - rurą zahacza jak u nas u teściów w stodele parkujemy czy jak się po wsi jedzie po złej drodze gruntowej

Ceed = Xceed, chciałem Xceed kupić , nie umiem wsiadać bez uderzania się w głowę,
Duster - w testach wypadkowych słabo wypada, boję się go , gniecie sie gorzej od innych przy bocznym uderzeniu , aczkolwiek siedziałem i mi pasuje, żonie pasuje, teściom pasuje ale... no nie chce coś co wygina się tak bardzo przy bocznym uderzeniu (Kia wypada o niebo lepiej)

170 to ja nie mam, cywilny pracownik ...
130 mamy w rodzinie, na sportka by było akurat tego wersja wyposażenia M (musi być automat)
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 18:37
myślimy o Ssangyong Korando intensywnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”