Zużycie paliwa Kia Niro.
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
U mnie wczoraj 74 KM, najpierw ze 20 KM na wyjazd z miasta a później ok. 50 KM na prędkościach 70-90, średnia na 100 - 3.4 L. Dużo bawiłem się manetką by hamować łopatami, robiłem tak wszystkie światła przy wyjeżdzie/wjeździe.
- colins
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
To Twoje zużycie bardzo ładne.
Bo to kolegi Legala już mniej.
No bo chociaż u niego też dość niskie, to prawda jest taka, że obecnie moją znienawidzoną Skodą Octavią z silnikiem 1.5 TSI 150 KM potrafię w podobnych do Waszych warunkach jazdy zejść nawet poniżej 5 l/100 km. A przecież to 100-procentowa spalinówka.
Bo to kolegi Legala już mniej.
No bo chociaż u niego też dość niskie, to prawda jest taka, że obecnie moją znienawidzoną Skodą Octavią z silnikiem 1.5 TSI 150 KM potrafię w podobnych do Waszych warunkach jazdy zejść nawet poniżej 5 l/100 km. A przecież to 100-procentowa spalinówka.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Trochę wywołany do tablicy napiszę Wam, co mam na myśli pisząc 'jazda w korkach'. W moim mieście od dwóch lat trwa budowa mostów: tramwajowego i drogowego przez Brdę, co powoduje paraliż komunikacyjny głównej arterii wschód-zachód oraz komunikacji dolnego z górnym tarasem Bydgoszczy.
Powoduje to, że mój dojazd do pracy oraz powrót z pracy - odległość 14 km ze wschodniej dzielnicy miasta do południowej wydłużył się (mówiąc delikatnie) znacząco.
W normalnych warunkach przejazd trwa ok. 22 minut. Od dwóch lat tę trasę pokonuję średnio w 40 minut. Parę dni temu powrót trwał nawet 58 minut, a zimą przekracza często godzinę. Rekord to 70 minut. Panowie - to nie jest stanie 'na dwa czerwone' przed trzema skrzyżowaniami. Pierwsze 5 km powrotu do domu jechałem kiedyś 28 minut
W taki układzie spalanie 4,5-4,7 uważam za rewelacyjne. Przejazd w sobotę czy niedzielę spokojnie robię poniżej 4.
Jeżdżąc Sportage 1.6 GDI udawało mi się schodzić na tych dojazdach poniżej 10 l i to też uważam za sukces w tych warunkach drogowch.
Mosty mają być gotowe do 2024 - zobaczymy co się zmieni
Powoduje to, że mój dojazd do pracy oraz powrót z pracy - odległość 14 km ze wschodniej dzielnicy miasta do południowej wydłużył się (mówiąc delikatnie) znacząco.
W normalnych warunkach przejazd trwa ok. 22 minut. Od dwóch lat tę trasę pokonuję średnio w 40 minut. Parę dni temu powrót trwał nawet 58 minut, a zimą przekracza często godzinę. Rekord to 70 minut. Panowie - to nie jest stanie 'na dwa czerwone' przed trzema skrzyżowaniami. Pierwsze 5 km powrotu do domu jechałem kiedyś 28 minut
W taki układzie spalanie 4,5-4,7 uważam za rewelacyjne. Przejazd w sobotę czy niedzielę spokojnie robię poniżej 4.
Jeżdżąc Sportage 1.6 GDI udawało mi się schodzić na tych dojazdach poniżej 10 l i to też uważam za sukces w tych warunkach drogowch.
Mosty mają być gotowe do 2024 - zobaczymy co się zmieni
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Update po wczorajszych jazdach - zrobiłem 320 kilometrów, z czego powiedzmy 30-40 wyjazd z miasta, może ze 40-50 trasy, reszta to albo 70-90-120 km/h po drogach albo 40-50 km/h przez wiochy (na mazury i z powrotem ogółem).
Spalanie średnie 3.8 L / 100
Przy czym mówię uczciwie, że ja nie lubię szybko jeździć i raczej prawie wszędzie jeździłem "w limit" - na trasie trochę mocniej, bo ok. 120-140, czasem 120 tam gdzie 90, ale raczej tempomat na limit i powoli jadę.
Tak czy inaczej, jak ktoś nie chce jechać szybko, tylko spokojnie posłuchać muzyki i pooglądać krajobrazy - samochód pali jak zapaliczka. Mowa o HEVie.
Spalanie średnie 3.8 L / 100
Przy czym mówię uczciwie, że ja nie lubię szybko jeździć i raczej prawie wszędzie jeździłem "w limit" - na trasie trochę mocniej, bo ok. 120-140, czasem 120 tam gdzie 90, ale raczej tempomat na limit i powoli jadę.
Tak czy inaczej, jak ktoś nie chce jechać szybko, tylko spokojnie posłuchać muzyki i pooglądać krajobrazy - samochód pali jak zapaliczka. Mowa o HEVie.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Super!
Decydując się na przejście na hybrydę myślałem, że to niskie spalanie jest nieco przereklamowane. Ale wcale nie. Jest bardzo dobrze, również na trasach. Jak trochę się depnie, to i tak potem odda jadąc na baterii.
Decydując się na przejście na hybrydę myślałem, że to niskie spalanie jest nieco przereklamowane. Ale wcale nie. Jest bardzo dobrze, również na trasach. Jak trochę się depnie, to i tak potem odda jadąc na baterii.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Wyczytałem gdzieś w necie (Auto Świat), że skrzynia DCT w Niro I niechętnie używa 6 biegu. Prowadzi to do dłuższych okresów, kiedy na autostradzie przy 140 km/h silnik musi kręcić się 3600-3700 rpm na biegu 5, a to już prosta droga do spalania 8,4 l/100km.
Czy to prawda ?
Katalogowo na 6 biegu przy 140 km/h powinien kręcić max 3000 rpm, a sądzę że w Niro II to będzie nawet 2800 rpm.
Dane predkości obrotowych z hamowni można znaleźć na stronach automobile-catalog, a ja uzupełniam je moimi pomiarami praktycznymi.
Czy to prawda ?
Katalogowo na 6 biegu przy 140 km/h powinien kręcić max 3000 rpm, a sądzę że w Niro II to będzie nawet 2800 rpm.
Dane predkości obrotowych z hamowni można znaleźć na stronach automobile-catalog, a ja uzupełniam je moimi pomiarami praktycznymi.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Wycieczka nad morze i z powrotem. 2+2, pełen bagażnik. Tylko drogi krajowe. Max 90km/h stale na aktywnym tempomacie.
Od zatankowania przejechane 538km, spalanie 3,9l/100km.
Od zatankowania przejechane 538km, spalanie 3,9l/100km.
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
To wynika z faktu, że przy prędkościach 120km/h+ układ napędowy szybko zużywa zgromadzoną w baterii energię i konieczne jest jej doładowywanie, co objawia się zrzucaniem biegu na 5 i podwyższonymi obrotami. Jeśli profil terenu jest sprzyjający to te 120km/h jest graniczną ekonomiczną prędkością.Legal pisze: ↑11 cze 2023, 21:56 Wyczytałem gdzieś w necie (Auto Świat), że skrzynia DCT w Niro I niechętnie używa 6 biegu. Prowadzi to do dłuższych okresów, kiedy na autostradzie przy 140 km/h silnik musi kręcić się 3600-3700 rpm na biegu 5, a to już prosta droga do spalania 8,4 l/100km.
Czy to prawda ?
Katalogowo na 6 biegu przy 140 km/h powinien kręcić max 3000 rpm, a sądzę że w Niro II to będzie nawet 2800 rpm.
Dane predkości obrotowych z hamowni można znaleźć na stronach automobile-catalog, a ja uzupełniam je moimi pomiarami praktycznymi.
Układ spokojnie się wyrabia z ładowaniem baterii tak do max 115KM/h (z większą tolerancją na profil terenu) i wówczas wykazuje się dużą ochotą do jazdy w trybie EV (przy tej prędkości) ze względu na dużą nadpodaż produkcji energii.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Niesamowity wynik, biorąc pod uwagę załadowanie. No i w końcu to taka typowa trasa wakacyjna. Tylko wytrzymać 540 km na krajówkach - to gratuluję, ale n pewno to było 270+270
Coś, jak ode mnie do Kołobrzegu i z powrotem.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Ok, ale ja nie piszę, że ma jechać na EV. Ma robić dwie rzeczy: utrzymać 140 km/h na 6 biegu i jednocześnie doładowywać stan baterii do 50% ?radier pisze: ↑12 cze 2023, 23:22To wynika z faktu, że przy prędkościach 120km/h+ układ napędowy szybko zużywa zgromadzoną w baterii energię i konieczne jest jej doładowywanie, co objawia się zrzucaniem biegu na 5 i podwyższonymi obrotami. Jeśli profil terenu jest sprzyjający to te 120km/h jest graniczną ekonomiczną prędkością.
Układ spokojnie się wyrabia z ładowaniem baterii tak do max 115KM/h (z większą tolerancją na profil terenu) i wówczas wykazuje się dużą ochotą do jazdy w trybie EV (przy tej prędkości) ze względu na dużą nadpodaż produkcji energii.
Jeśli rzeczywiście włącza wtedy 5 bieg, to oznacza, że się nie wyrabia, a moim zdaniem powinien dawać radę.
Tak powinno być zaprogramowane przełożenie 6 biegu, żeby autostradowe 140 można było jechać bez wycia.
U siebie tego nie zauważyłem, ale nie forsuję na razie 140
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)