Nie da się powiedzieć , że czujnik jest sprawny bez przetestowania go w pełnym zakresie temperaturowym.Adastu pisze: ↑08 cze 2023, 11:24Rozwiązaĺem problem. Czujnik przed katalizatorem na który wskazywał błąd pracował poprawnie do około 450 ohm czyli do około 500°C. Wtedy nie było błędów a silnik pracował poprawnie. Po przekroczeniu tej wartości zaczynał głupieć , raz wskazywał 1000 - 1500 ohm a po chwili przerwę w obwodzie.Adastu pisze: ↑28 maja 2023, 12:09 Witam jeśli mogę podepnę się do tematu. Błąd czujnika P0546 obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, czujnik 1. rzędu 1.
W Kia Stonic są dwa czujniki , jeden przed drugi za katalizatorem. Sprawdziłem obydwa . Oporność około 200 ohm . Napięcie ze sterownika 5V a po podłączeniu do czujnika spada do 0.9 V. na obu czujnikach dokładnie to samo. Pomimo , Iż czujniki wydają się sprawne co kilka dni wyskakuję błąd. Wiązka przewodów jest nienaruszona, podczas ruszania nią utrzymuje stabilne 5V. Sprawdziłem ponownie oporność czujników na wyłączonym silniku. Oba miały oporność około 200 ohm. Odpaliłem silnik i wykonałem serie pomiarów. Wraz ze wzrostem temperatury opornoś rosła na obu czujnikach. Na czujniku przed katalizatorem temperatura wyższa oporność 330 ohm , za katalizatorem trochę niższa 260 ohm.
Czujnik przed katalizatorem : Sensata HTS 3923004YB0