7DCT … jak z tym jeździć?
7DCT … jak z tym jeździć?
To moje pierwsze auto z automatem, dlatego chciałem zapytać bardziej doświadczonych użytkowników o wskazówki jak radzić sobie z pewnymi sytuacjami, żeby skrzyni nie zajechać.
Aby dostać się na parking w biurze muszę wjechać na trzecie piętro, wjazd to ponad 200m spirala pod sporym kątem, narazie wjeżdżałem dwa razy za każdym razem po takiej wycieczce czuć palone sprzęgło.
Skrzynia w czasie wjazdu pokazuje ze jedzie na drugim biegu, staram się podjeżdżać równo i relatywnie dynamicznie, jak na te warunki (stromo i ciasno).
Jak sobie radzić z takimi podjazdami, bo muszę tam wjeżdżać codziennie kilka razy.
Aby dostać się na parking w biurze muszę wjechać na trzecie piętro, wjazd to ponad 200m spirala pod sporym kątem, narazie wjeżdżałem dwa razy za każdym razem po takiej wycieczce czuć palone sprzęgło.
Skrzynia w czasie wjazdu pokazuje ze jedzie na drugim biegu, staram się podjeżdżać równo i relatywnie dynamicznie, jak na te warunki (stromo i ciasno).
Jak sobie radzić z takimi podjazdami, bo muszę tam wjeżdżać codziennie kilka razy.
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
jedyne co mozesz zrobic to zapewne przelaczyc na tryb reczny i wjezdzac na 1 biegu...i jak najmniej hamulca
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Jak jeździć? Najlepiej w trybie sport. Mniej wciskasz pedał gazu, auto jedzie dynamiczniej, same plusy.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 sie 2019, 19:24
- model samochodu: Kia Ceed 2013 i XCeed 1.5 2022/23 automat
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Tak jak już napisano . Przełączasz na tryb ręczny i na pierwszym biegu spokojnie wjedziesz . Ewentualnie można spróbować na trybie ręcznym SPORT . Ja to stosuję w korkach i wg mechaników najlepsza opcja aby dbać o skrzynię a w szczególności sprzęgła......Nie wiem jaka wersja bo u mnie są łopatki które bardzo się przydają ....
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Ja łopatek nie mam, ale zacząłem stosować ta metodę z wjazdem na pierwszym biegu … i jest lepiej (takie mam wrażenie).
A możesz napisać więcej, jak tryb sport pomaga w takim rodzaju jazdy?
A możesz napisać więcej, jak tryb sport pomaga w takim rodzaju jazdy?
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Zapewne trzyma po prostu na niższym biegu i wyższych obrotach.
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Tryb sport to w trybie automatycznym - po prostu trzyma nizszy bieg. W trybie recznym nie ma znaczenia, sam na dwojke nie zmieni.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Cześć. Codziennie jeżdżę tym cudem do firmy i wjeżdżam na 3 piętro... Serio. Niestety oprogramowanie wymusza dwójkę nawet jak auto toczy się 2 km/h... To z kolei zmusiło mnie i Ciebie też zmusi ( ) do przełączenia w tryb ręczy - dźwignia do lewej. Dlaczego? Bo będziesz palił sprzęgła na podjazdach. Ponoć to auto do miasta ale parkingów z podjazdami nie ogarnia . Zmiana trybu na "sport" poprawia charakterystykę pracy skrzyni przy podjazdach ale nadal jest to dalekie od działania skrzyni ze zwykłym konwerterem . Mam przejechane prawie 80 tysięcy ( na DCT / 204 KM) i nadal nie wiem ile mam wcisnąć gazu przy ruszaniu, szczególnie pod górkę lub gdy chcę dynamiczniej ruszyć. Jest bardzo 0-jedynkowo - jedziesz jak ślimak lub palisz kapcie... Tu nie ma żadnych odkryć, oprogramowanie jest spier-lone na max-a, auto ma ponad 200 koni i jest ... nieprzewidywalne. Nie jestem laikiem, użytkuję inne auto w automacie (kilkuletniego ZF-a) - nie ma tu czego porównywać, w X-ceed jest słabo... wręcz tragicznie. Pozdrawiam.Aby dostać się na parking w biurze muszę wjechać na trzecie piętro
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Także już jeżdżę na manualu i wleje się na jedynce, jak pisałem wcześniej … jest lepiej jeśli chodzi o sprzęgła (nie czuć ze się palą).
Ja ma tylko 160 koników i jest znacznie łatwiej jeśli chodzi o ruszanie.
Ja ma tylko 160 koników i jest znacznie łatwiej jeśli chodzi o ruszanie.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 2018, 10:27
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Chciałbym was zapytać o dwie sytuacje:
1. Pełzanie przy ruszaniu bez wciśniętego hamulca. Czyli puszczam hamulec, jestem albo na R albo na D, nie naciskam gazu i samochód zaczyna się toczyć. Czy jedzie na półsprzęgle czy nie?
2 Zwalniam żeby się zatrzymać, ale nie robię tego gwałtownie tak żeby wszystkim głowy latały do przodu o do tyłu, tylko płynnie. Czy pod koniec, przed zatrzymaniem jadę de facto na półsprzęgle czy nie?
1. Pełzanie przy ruszaniu bez wciśniętego hamulca. Czyli puszczam hamulec, jestem albo na R albo na D, nie naciskam gazu i samochód zaczyna się toczyć. Czy jedzie na półsprzęgle czy nie?
2 Zwalniam żeby się zatrzymać, ale nie robię tego gwałtownie tak żeby wszystkim głowy latały do przodu o do tyłu, tylko płynnie. Czy pod koniec, przed zatrzymaniem jadę de facto na półsprzęgle czy nie?