Piszczące hamulce po wymianie
Piszczące hamulce po wymianie
Witam
Taki mnie napotkał problem: wymieniłem tarcze i klocki z przodu na nowe (marki nie znam, raczej średnia półka cenowa (ok 1300 za kpl)). Hamulce juz raczej dotarłem bo przejechałem coś koło 2000 km. Przy hamowaniu delikatnym (lub na początku hamowania mocniejszego) prawie zawsze słychać nieprzyjemny i dość głośny pisk. Co ciekawe - czasem w trakcie wolniejszej jazdy bez hamowania też sobie popiskują delikatnie.
Miał ktoś podobnie? Jakieś rady?
Taki mnie napotkał problem: wymieniłem tarcze i klocki z przodu na nowe (marki nie znam, raczej średnia półka cenowa (ok 1300 za kpl)). Hamulce juz raczej dotarłem bo przejechałem coś koło 2000 km. Przy hamowaniu delikatnym (lub na początku hamowania mocniejszego) prawie zawsze słychać nieprzyjemny i dość głośny pisk. Co ciekawe - czasem w trakcie wolniejszej jazdy bez hamowania też sobie popiskują delikatnie.
Miał ktoś podobnie? Jakieś rady?
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Kupiłeś komplet czy tarcze jeden producent a klocki inny? Raz tak mialem, że nie lubiły się jedne z drugimi i też piszczało. Druga sprawa to czy zacisk łapie równo? Prowadnice czyszczone, smarowane? Blaszki wymienione na nowe?
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Piszczeć może z wielu powodów. Mogą być źle ułożone klocki/tarcze, słabej jakości klocki, lakierowane tarcze, z których farba odłożyła się na klockach, brak podkładek antywibracyjnych itp.. 1300zł za komplet na jedną oś to całkiem sporo - ja teraz zmieniałem na zestaw Brembo z klockami Xtra, czyli z wyższej półki i wyszło mi ok. 800zł za komplet tarcze+klocki.
Mi piszczały poprzednie klocki Textara po tym, jak założyłem je z blaszkami przełożonymi z oryginalnych klocków (na klockach oryginalnych były takie blachy od strony tłoczka). Po ich zdjęciu jak ręką odjął. teraz za to założyłem te podkładki i jest cisza.
Może też piszczeć, jeśli nie został cały układ dobrze przeczyszczony/przesmarowany - np. stoją prowadnice albo klocki blokują się na blaszkach prowadzących. Zwłaszcza, że piszesz, że popiskują też bez hamowania. Generalnie do przejrzenia, poprawienia, może przeszlifowanie powierzchni styku klocków. Są też specjalne masy wyciszające piski, którymi smaruje się na klockach powierzchnie przylegające do zacisku.
Mi piszczały poprzednie klocki Textara po tym, jak założyłem je z blaszkami przełożonymi z oryginalnych klocków (na klockach oryginalnych były takie blachy od strony tłoczka). Po ich zdjęciu jak ręką odjął. teraz za to założyłem te podkładki i jest cisza.
Może też piszczeć, jeśli nie został cały układ dobrze przeczyszczony/przesmarowany - np. stoją prowadnice albo klocki blokują się na blaszkach prowadzących. Zwłaszcza, że piszesz, że popiskują też bez hamowania. Generalnie do przejrzenia, poprawienia, może przeszlifowanie powierzchni styku klocków. Są też specjalne masy wyciszające piski, którymi smaruje się na klockach powierzchnie przylegające do zacisku.
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Dziękuję za odpowiedzi i porady.
Generalnie stanęło na tym, że pojechałem do serwisu który mi je zakładał, mają założyć nowe z innej firmy a stare reklamować (generalnie okazuje się, że tarcze po miesiącu użytkowania nie były wytarte równomiernie, ale posiadały wiele nierówności, tak jakby klocki były z niejednolitej mieszanki).
No i jest tak: mechanik zdemontował piszczące komplety i stwierdził, że w strukturze klocka były jakby zatopione jakieś elementy które najprawdopodobniej powodowały rysy na tarczy i piszczenie. Stary komplet to bosch, nowy TRW. Zobaczymy jak się spiszą...
Generalnie stanęło na tym, że pojechałem do serwisu który mi je zakładał, mają założyć nowe z innej firmy a stare reklamować (generalnie okazuje się, że tarcze po miesiącu użytkowania nie były wytarte równomiernie, ale posiadały wiele nierówności, tak jakby klocki były z niejednolitej mieszanki).
No i jest tak: mechanik zdemontował piszczące komplety i stwierdził, że w strukturze klocka były jakby zatopione jakieś elementy które najprawdopodobniej powodowały rysy na tarczy i piszczenie. Stary komplet to bosch, nowy TRW. Zobaczymy jak się spiszą...
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Zawsze powinno sie zakladac tarcze i klocki z tej samej firmy. Wiem cos o tym.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Mam aktualnie klocki Textara właśnie z oryginalnymi blaszkami (te dołączone do nowych klocków były troszkę inne więc zostawiłem oryginalne) i nic nie piszczy. Blaszki były pryskane właśnie takim sprayem przeciw piszczeniu - może to przyczyna czemu mi nic nie piszczyMarcinIKS pisze: ↑11 maja 2023, 09:16 Piszczeć może z wielu powodów. Mogą być źle ułożone klocki/tarcze, słabej jakości klocki, lakierowane tarcze, z których farba odłożyła się na klockach, brak podkładek antywibracyjnych itp.. 1300zł za komplet na jedną oś to całkiem sporo - ja teraz zmieniałem na zestaw Brembo z klockami Xtra, czyli z wyższej półki i wyszło mi ok. 800zł za komplet tarcze+klocki.
Mi piszczały poprzednie klocki Textara po tym, jak założyłem je z blaszkami przełożonymi z oryginalnych klocków (na klockach oryginalnych były takie blachy od strony tłoczka). Po ich zdjęciu jak ręką odjął. teraz za to założyłem te podkładki i jest cisza.
Może też piszczeć, jeśli nie został cały układ dobrze przeczyszczony/przesmarowany - np. stoją prowadnice albo klocki blokują się na blaszkach prowadzących. Zwłaszcza, że piszesz, że popiskują też bez hamowania. Generalnie do przejrzenia, poprawienia, może przeszlifowanie powierzchni styku klocków. Są też specjalne masy wyciszające piski, którymi smaruje się na klockach powierzchnie przylegające do zacisku.
Kia Optima 1.6 T-GDI GT Line +TECH
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Najczęstszą przyczyną ,,pisków" może być niedopasowanie klocków do tarcz hamulcowych.
Dlatego też nie polecam samodzielnego kompletowania tarcz z klockami, tylko zdaję się na wskazania producenta tarcz hamulcowych dotyczące klocków do nich.
Oprócz uciążliwości dźwiękowej dochodzi też bezpieczeństwo, czyli długość drogi hamowania i niezawodność.
Uważam, że komplet Brembo jest dobrą alternatywą i jeszcze mnie nie zawiódł.
Dlatego też nie polecam samodzielnego kompletowania tarcz z klockami, tylko zdaję się na wskazania producenta tarcz hamulcowych dotyczące klocków do nich.
Oprócz uciążliwości dźwiękowej dochodzi też bezpieczeństwo, czyli długość drogi hamowania i niezawodność.
Uważam, że komplet Brembo jest dobrą alternatywą i jeszcze mnie nie zawiódł.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, ale lenistwo.
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Czytajcie ze zrozumieniem: PISZCZĄCY STARY ZESTAW BYŁ KOMPLETEM (!!!) Z FIRMY BOSCH. NIE ZAKŁADAŁEM NOWYCH KLOCKÓW DO STARYCH TARCZ ANI ODWROTNIE, KUPIŁEM KOMPLET!!!!
Inna sprawa jakiej jakości są produkty tej firmy...
Inna sprawa jakiej jakości są produkty tej firmy...
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
- model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.
Re: Piszczące hamulce po wymianie
Ja dzisiaj montuję tarcze i klocki przednie ATE. Dam znać czy piszczą
W KIA chcieli prawie 2k. Kupiłem na IPARTS za 900, montaż za 400 -zł.
W KIA chcieli prawie 2k. Kupiłem na IPARTS za 900, montaż za 400 -zł.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 gru 2019, 22:07
- model samochodu: Optima SW 1.6 T-GDI L + NAV + TECH
- Lokalizacja: Wawa
Re: Piszczące hamulce po wymianie
nie dawno kupowałem komplet ATE, nic nie piszczy, ale sam zmieniałem więc wszystko posmarowałem i klocki przykleiłem, jeżeli ktoś robi na odwal to potem są takie efekty.
W innym temacie dałem dokładne nr dla 1.6 tgdi zwykłej wersji
Tarcze: ATE24.0128-0256.1/RS8
Klocki: ATE 13.0460-5647.2 ---- uwaga, oryginał z allegro i ślizgi dołączone były od tylnej tarczy!!
btw nie ma czujnika zużycia, więc klocki piszczą jak są zużyte
W innym temacie dałem dokładne nr dla 1.6 tgdi zwykłej wersji
Tarcze: ATE24.0128-0256.1/RS8
Klocki: ATE 13.0460-5647.2 ---- uwaga, oryginał z allegro i ślizgi dołączone były od tylnej tarczy!!
btw nie ma czujnika zużycia, więc klocki piszczą jak są zużyte