W benzynie podstawy płynnego przyspieszania. Bardzo dobrze opisuje to Ben Collins (jeden ze Stigów) w swojej książce. Należy trzymać gaz około 2kobr przy zmianie biegów co powoduj, że pasażer nie poczuje zmiany biegów. Mimo tego często mi się kangur zdarza. Po ponad 2 latach jazdy 1.6 gdi nie umiem ruszać tym samochodem.zarathos pisze: ↑17 cze 2020, 10:49 Występuje w manualu. Przy jedynce to kiepskie oprogramowanie przepustnicy - za szybko odcina gaz przy puszczaniu sprzęgła, warto pomóc sobie pedałem gazu nawet w korku i przy puszczaniu utrzymywać obroty powyżej 1200 zanim sprzęgło złapie. I tak będzie kangurzył przy dodawaniu i odejmowaniu gazu - koreańczycy się nie popisali.
Przy zmianie na 2 i 3 problem jest podobny - silnik nie podbija obrotów i często zanim wrzucisz następny bieg te spadają poniżej optimum i masz kangura bo podduszasz jednostkę. Pewnie DCT ma ten sam problem. Recepta podobna jak przy jedynce - pomagać sobie delikatnie gazem - zmieniasz bieg to wciśnij gaz na milimetr, dwa żeby silnik nie stracił za szybko obrotów. Albo po prostu zmieniaj nie przy 2100 jak pokazuje ekonomizer, ale przy 2500-3000. Wtedy nie szarpie.
Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lut 2020, 17:34
- model samochodu: Kia Cee'd, SW (SportWagen, kombi) M SmartPlus, 1.6 GDI, 99 kW
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Kia Ciyapostrofd
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Koreańczycy nie potrafią (nadal?) zrobić dobrego oprogramowania przepustnicy. Pewnie idą po linii najmniejszego oporu żeby spełnić eko-normy i tyle. Jeździłem starymi Alfami (takimi zbliżającymi się do pełnoletniości) też z elektroniczną przepustnicą i nie miałem najmniejszych problemów: diesel, benzyna - wszystko chodziło gładziutko, nic nie skakało, nie szarpało. Podobnie Fiaty, Ople - a Kijanka nie. Nawet Optima, w sumie klasa wyżej, ma ten problem bo miałem okazję jechać wozem kumpla 2.0 GDI skakał jak Punto na nauce jazdy Ja mam obecnego Ceeda już prawie dwa lata, przejechałem 45000 kilometrów i nadal zdarza mi się, że szarpnie przy ruszaniu czy przy zmianie biegów na dwóch pierwszych. Już redukcja z 4 na 2 idzie gładko, a z 2 na 3 potrafi dziabnąć, mimo przegazówki. Lipa straszna.
Podobno Hundai to rozwiązał w skrzyni iMT, zobaczymy w przyszłym roku. No, ale tam jest miękka hybryda więc pewnie zasługa elektrycznego silnika, a nie cudownych umiejętności ich inżynierów.
Podobno Hundai to rozwiązał w skrzyni iMT, zobaczymy w przyszłym roku. No, ale tam jest miękka hybryda więc pewnie zasługa elektrycznego silnika, a nie cudownych umiejętności ich inżynierów.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Ceed III 1.4 140KM w automacie tak samo skacze (wheel hop) przy gwałtownym ruszaniu lub przyspieszaniu na niższych biegach. Im bardziej śliski lub mokry asfalt tym bardziej kanguruje. Oczywście trzeba mocno depnąć żeby doświadczyć tego efektu, ale w żadnym innym aucie sie z takim dziwnym efektem nie spotkałem. W innych samochodach koła po prostu ślizgają się w miejscu i aktywuje sę ASR, a KIA zaczyna dziwnie skakać i tłuc... Testowałem z włączonym i z wyłączonym ASR jest to samo.
tutaj przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=IuoLoL1zMfs
tutaj przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=IuoLoL1zMfs
- KaReS
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lip 2020, 09:51
- model samochodu: Proceed GT '20
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Dokładnie taki sam objaw miałem w C1 1,6 CRDi. Przyjąłem to jako "ten typ tak ma" i nic z tym nie robiłem.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lis 2020, 20:36
- model samochodu: Kia Ceed II JD 1.6 CRDi 136KM 2016r.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Witam wszystkich,
przyłączam się do dyskusji z wersją silnika 1.6 crdi 136km. Świeżo po zakupie i ok 3 tygodni jazdy cały czas mi szarpie autem przy zmianie biegu. Byłem w serwisie kia (auto jeszcze na gwarancji) i w zasadzie ja zasugerowałem kończące się sprzęgło. Serwis potwierdził tylko że zapewne tak jest bo przebieg 138 tys. to sporo na te sprzęgła więc i tak długo rzekomo wytrzymało. Nic o nowym oprogramowaniu nie mówili. Pytanie czy to może być przez sprzęgło? I pytanie czy warto je zmieniać czy na razie jeździć. Rzeczywiście jak daje więcej gazu niż pokazuje komputer to mniej szarpie lub udaje się szarpania uniknąć. Przy mniejszych prędkościach kangur jest dość uciążliwy bo czuje się jakbym przed wczoraj zdał prawo jazdy . 7 lat jeździłem poprzednio innym Dieslem 2.0 CRD 140km i tam takich rzeczy nie miałem, stąd też trochę to denerwujące.
Pozdrawiam
przyłączam się do dyskusji z wersją silnika 1.6 crdi 136km. Świeżo po zakupie i ok 3 tygodni jazdy cały czas mi szarpie autem przy zmianie biegu. Byłem w serwisie kia (auto jeszcze na gwarancji) i w zasadzie ja zasugerowałem kończące się sprzęgło. Serwis potwierdził tylko że zapewne tak jest bo przebieg 138 tys. to sporo na te sprzęgła więc i tak długo rzekomo wytrzymało. Nic o nowym oprogramowaniu nie mówili. Pytanie czy to może być przez sprzęgło? I pytanie czy warto je zmieniać czy na razie jeździć. Rzeczywiście jak daje więcej gazu niż pokazuje komputer to mniej szarpie lub udaje się szarpania uniknąć. Przy mniejszych prędkościach kangur jest dość uciążliwy bo czuje się jakbym przed wczoraj zdał prawo jazdy . 7 lat jeździłem poprzednio innym Dieslem 2.0 CRD 140km i tam takich rzeczy nie miałem, stąd też trochę to denerwujące.
Pozdrawiam
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Auto nowe, żadnego kangura nie robi. Ogólnie skrzynia manualna pracuje przyjemnie.
Ceed 1.4 t-gdi.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
- model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
- Lokalizacja: Wawa
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Widze ze zaczynacie już mieszać dwa zjawiska. Kangurkowanie całego zespołu napadu przy zmianie biegu , z tupaniem kół przy energicznym ruszaniu np spod świateł szczególnie na mokrym.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów.
Wymienia się co 45000 km u mnie jest 70000 i kangurowanie było okropne.
Wymienia się co 45000 km u mnie jest 70000 i kangurowanie było okropne.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
A wy tak na co dzień jeździcie?!
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 maja 2023, 22:55
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Wciśnięcie raz ESP wyłącza ESP, a przytrzymanie resztę systemów. Przy wyłączonych systemach tego skakania nie ma.davidns pisze: ↑28 paź 2020, 14:53 Ceed III 1.4 140KM w automacie tak samo skacze (wheel hop) przy gwałtownym ruszaniu lub przyspieszaniu na niższych biegach. Im bardziej śliski lub mokry asfalt tym bardziej kanguruje. Oczywście trzeba mocno depnąć żeby doświadczyć tego efektu, ale w żadnym innym aucie sie z takim dziwnym efektem nie spotkałem. W innych samochodach koła po prostu ślizgają się w miejscu i aktywuje sę ASR, a KIA zaczyna dziwnie skakać i tłuc... Testowałem z włączonym i z wyłączonym ASR jest to samo.
tutaj przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=IuoLoL1zMfs