Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Jutrzejszy
Posty: 273
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: Jutrzejszy »

MARCO46 pisze: 29 maja 2023, 16:13 Noga z gazu i auto jak ma pełną baterię zaczyna żeglować ; jeszcze obroty nie spadną do 0 a poprzez przyhamowanie uruchamia się silnik spalinowy (wynika to z sytuacji na drodze). I tak niejednokrotnie. W takim ruchu żeglowanie moim zdaniem średnio się spisuje. No i ja mam obawę o trwałość tych wszystkich rozwiązań skoro tyle razy do się "gasi i odpala". A gdyby był jeszcze włączony star / stop to już w ogóle.
Czegoś tu nie rozumiem, start&stop jest wyłączony, a silnik gaśnie (obroty 0) a potem się uruchamia?
Przy wyłączonym start&stop, żeglowanie powinno odbywać się na luzie z włączonym silnikiem.
zbigniew312
Posty: 88
Rejestracja: 06 lut 2022, 17:38
model samochodu: Sportage _150 KM MHEW_7 DCT

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: zbigniew312 »

MARCO46 pisze: 29 maja 2023, 06:09
Obcy_astronom pisze: 28 maja 2023, 14:49 Max 135k brutto. Dzięki, obczaję.
Kilka linków do aut z 2022 zasadniczo w Twoim budżecie
wersja m : https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/k ... FuPCi.html
wersja m : https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/k ... FxpDp.html
wersja L : https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/k ... FuPDa.html

Nie wiem czy skoro będziesz jeździł niemal tylko po mieście to mhev ma sens. Nie wyobrażam sobie żeglowania od świateł do świateł bo "silnik zwariuje" od częstego wyłączenia i włączenia; a jak jeszcze będziesz miał aktywny start/stop to już w ogóle. Gdybyś dojeżdżał gdzieś z obrzeży i masz kilka km "trasy" to spalanie ładnie zejdzie w dół. Sam dziś dojechałem 12 km do pracy - przed 6 rano to i nawet korków nie było ; spalanie 5,5 przy spokojnej jeździe.
Kto nie chce żeglować to nie jeżdzi na trybie eco ,a jezdzi na trybie normal.żaden silnik jeszcze z powodu start-stop nie zwariował .Mhev jest jednak konstrukcja dojrzalszą , to tz.mięka hybryda i choc różnica spalanie na korzyć mhev jest nie duża to jednak jest.Pomijam tu inne za;et mhev ,czyli podbicie momentu obrotowego za posirednictwe silnika elektrycznego , to taki overboost na około 40 Nm. a to dużo , bo jeżdzi się niutometrami a nie mocą.Optymalnie mhev z auomatem 7 dct
kemotl
Posty: 169
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: kemotl »

zbigniew312 pisze: 29 maja 2023, 20:37
Kto nie chce żeglować to nie jeżdzi na trybie eco ,a jezdzi na trybie normal.żaden silnik jeszcze z powodu start-stop nie zwariował .Mhev jest jednak konstrukcja dojrzalszą , to tz.mięka hybryda i choc różnica spalanie na korzyć mhev jest nie duża to jednak jest.Pomijam tu inne za;et mhev ,czyli podbicie momentu obrotowego za posirednictwe silnika elektrycznego , to taki overboost na około 40 Nm. a to dużo , bo jeżdzi się niutometrami a nie mocą.Optymalnie mhev z auomatem 7 dct
Dokładnie tak jak piszesz. Mam około 5 tyś na MHEV od marca i to moje spostrzeżenia:

1. S&S nie ma związku z samym MHEV - jedyna sytuacja kiedy obydwa współpracują to kiedy delikatnie dojeżdża się w trybie żeglowania na zgaszonym silniku np. do świateł i wtedy już silnik nie odpala do momentu ruszenia.
2.Nie przejmuję się częstym gaszeniem w trybie żeglowania - bardziej dojrzałe hybrydy w segmencie np. toyoty silnik gaszą jeszcze częściej. Chociaż staram się nie puszczać go w żeglowanie jak wiem że zaraz będę hamował lub przyspieszał.
3.Jak jeżdżę po mieście w trybie ECO to w korkach MHEV rzadko włącza tryb żeglowania jedynie przy dojazdach do skrzyżowań na drogach miejskich np. dwupasmowych - tutaj bardziej wpływ ma sam S&S który w zależności od tego jak człowiekowi się spieszy nie przeszkadza lub irytuje jak w każdej innej marce. (wedle zasady bardziej zielone nie będzie) Jak mi się spieszy a są korki przełączam na normal i S&S off i wtedy jeździ jak normalny silnik + plus dodatkowy kopniak 40nm od silnika elektrycznego przy ruszaniu i przyspieszaniu co widać na wyświetlaczu - chwilowo wyświetla "tryb pracy napędu hybrydowego".
3. Dojazdy podmiejskie MHEV rewelacja - spalanie spokojnie poniżej 6L potrafi zejść z żeglowaniem. Bez żeglowania + 0,5 L
4. Postój dłuższy niż dwa trzy dni wymaga doładowania akumulatorów co u mnie trwa jeden dojazd do pracy (20km). Jak wracam normalnie już żegluje.
5. Spalania 10 L nawet w dużych korkach w mieście nie udało mi się osiągnąć. Przy normalnej jeździe średnio 8L.
6. MHEV w trasie przy dłuższej jeździe włącza tryb żeglowania tylko na wolnych obrotach (podejrzewam że ze względu na obawy o trwałość silnika). Tak samo jak silnik jest bardzo rozgrzany po trasie nie włączy się S&S.
7. No i jedna istotna uwaga - Praca S&S ani MHEV nie spowodowała u mnie w żaden sposób problemów z GPF. Maks miałem GPF State 2 po wyjeździe z salonu juz po 400km. Na chwilę obecną już po jednej trasie (około 200km) od chyba około 4 tys. km GPF state 0.
MARCO46
Posty: 284
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: MARCO46 »

Czegoś tu nie rozumiem, start&stop jest wyłączony, a silnik gaśnie (obroty 0) a potem się uruchamia?
Przy wyłączonym start&stop, żeglowanie powinno odbywać się na luzie z włączonym silnikiem.
[/quote]

Ja mam auto 3tygodnie. Może czegoś nie wiem, nie umiem, nie potrafię.
Opisałem drogę z pracy.
Jadę na eco. Start / stop wyłączony. Bateria widać naładowana skoro na prostym odcinku od świateł do świateł (poza ścisłym centrum) zdjęcie nogi z gazu powoduje, że auto zaczyna żeglować (Starałem się by nie gasł skoro dojeżdżałem do świateł ale nie zawsze mi się to udało "hamując" silnikiem.)
Były momenty, że obroty nie spadły do zera a ja musiałem użyć hamulca bo jakiś baran gwałtownie hamował i wtedy silnik znowu startuje.

Auto ma przejechane niespełna 1000 km. Zrobiłem kilka dni po zakupie trasę ca 2x160 km. Reszta to zasadniczo jazdy wokół komina, 5-10-15 km. Czasem praca. Nie mam pojęcia jak zapchany jest GPF.
Ale 23.6 - 27.6 jadę w trasę Poznań - Zakopane. Zakopane - Siemianowice Śląskie. Siemianowice - Zawiercie - Siemianowice. Trochę na miejscu i potem Siemianowice - Poznań.
Mam zamiar jechać w trybie sport - przynajmniej te długie odcinki; takie po 5-10 czy 40 km pewnie pojadę w eco.
Wtedy postaram się wrzucić coś w wątku o spalaniu.

Potwierdzam, że przy dojazdach do miasta, przy małym ruchu zejście sporo poniżej 6 to nie problem.
kemotl
Posty: 169
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: kemotl »

A teraz jeszcze ciekawostka - jednak w MHEVie jest normalny rozrusznik :o Wczoraj jak zaglądałem pod maskę do oleju, dojrzałem to cudo : VALEO 2M318
jaskier
Posty: 309
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: jaskier »

wybaczcie ale nie chce mi się wierzyć że ktoś w mhevie 180 z awd schodzi poniżej 10 litrów w dużym zakorkowanym mieście ;) teraz własnie przejechałem ok 10 km w gdańskich korkach delikatnie obchodząc się z gazem ale ciągłe hamowanie i ruszanie efekt 11,5 litra. chyba w jakiś powiatowych te wyniki i bez awd. jeżdzę w trybie normal
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: inquis »

jaskier pisze: 31 maja 2023, 13:36 wybaczcie ale nie chce mi się wierzyć że ktoś w mhevie 180 z awd schodzi poniżej 10 litrów w dużym zakorkowanym mieście ;) teraz własnie przejechałem ok 10 km w gdańskich korkach delikatnie obchodząc się z gazem ale ciągłe hamowanie i ruszanie efekt 11,5 litra. chyba w jakiś powiatowych te wyniki i bez awd. jeżdzę w trybie normal
Zgadzam się. 1,6 T-GDI to stosunkowo paliwożerny silnik i gdyby nie PHEV i HEV to we wroclawskich korkach mialbym w Sorento ze 12-13 litrów bez problemu... Ten silnik jest jak student - wypije ile się mu naleje😁
kemotl
Posty: 169
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: kemotl »

jaskier pisze: 31 maja 2023, 13:36 wybaczcie ale nie chce mi się wierzyć że ktoś w mhevie 180 z awd schodzi poniżej 10 litrów w dużym zakorkowanym mieście ;) teraz własnie przejechałem ok 10 km w gdańskich korkach delikatnie obchodząc się z gazem ale ciągłe hamowanie i ruszanie efekt 11,5 litra. chyba w jakiś powiatowych te wyniki i bez awd. Jeżdzę w trybie normal
A tego nie powiedziałem że 4WD - ja mam akurat 2WD :D jeśli chodzi o te powiatowe to Warszawa i Rzeszów :D A i sporo jeżdze na ECO.A jak człowiek chce pobawić się w masochistę to i S&S czasami nie wyłączam.
jaskier
Posty: 309
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: jaskier »

czyli awd mocno podbija na to wychodzi. Start stop nigdy nie wyłączałem, w mhevie wg mnie jego działanie jest nieodczuwalne i co za tym idzie niefrustrujące
Krych86
Posty: 78
Rejestracja: 12 cze 2022, 09:48
model samochodu: KIA Sportage V HEV BL AWD

Re: Czy Sportage 1.6 T-GDI mhev nadaje się do miasta?

Post autor: Krych86 »

Myślę, że to nie koniecznie musi być kwestia awd. Nawet w jednym mieście jeden jeździ przy obwodnicy, inny w samym centrum. Jeden jeździ z klimą włączoną inny bez, jeden jeździ w godzinach szczytu, inny poza. Najbardziej wiarygodny sposób to chyba wynająć sobie auto na jakiś czas i samemu ocenić na konkretnie swoim przypadku. Albo po prostu patrzeć na średnią, odrzucając skrajne wartości.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”