Kupię czujnik EGT temperatury spalin o kodzie 392602B140

Ogłoszenia kupna i poszukiwań części samochodowych.
staniek
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2023, 09:51
model samochodu: KIA Optima 1,6T-GDI 2018

Kupię czujnik EGT temperatury spalin o kodzie 392602B140

Post autor: staniek »

Witam,
Kupię czujnik temperatury spalin o kodzie 392602B140. Nowy lub używany, oryginał lub zamiennik.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Czujnik EGT

Post autor: Tolinek »

A co się stało z oryginalnym? Jestem ciekaw bo to są pancerne czujniki jeżeli zostały umiejscowione przez konstruktora w odpowiednim miejscu.
staniek
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2023, 09:51
model samochodu: KIA Optima 1,6T-GDI 2018

Re: Czujnik EGT

Post autor: staniek »

Wywala błąd p0546 co jakiś czas. Po podpięciu kompa wskazuje cały czas tą samą temp -50st. Umiejscowiony przed katalizatorem.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Czujnik EGT

Post autor: Tolinek »

I po zmierzeniu multimetrem rezystancji pokazuje wartości adekwatne do temperatury typowe dla czujnika PT200?
Szczelam że to PT200 bo w 95% takie tam dają.

https://www.ceradex-sensor.com/msg/msg60.html
staniek
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2023, 09:51
model samochodu: KIA Optima 1,6T-GDI 2018

Re: Czujnik EGT

Post autor: staniek »

Tego nie wiem, takie info dostałem od mechanika. Czujnik który się tam znajduje posiada kod jak powyżej, problem jest z tym że nigdzie nie można tego kupić od ręki tylko na zamówienie w ASO
staniek
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2023, 09:51
model samochodu: KIA Optima 1,6T-GDI 2018

Re: Czujnik EGT

Post autor: staniek »

Wjechałem wczoraj na kanał i sprawdziłem ten czujnik, rezystancja wynosiła 270 ohm i malała wraz ze stygnięciem katalizatora. Czyli czujnik jest raczej sprawny, co mogę w następnej kolejności sprawdzić ?
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Czujnik EGT

Post autor: Tolinek »

270 ohm na ciepłym, dopiero co zgaszonym silniku wygląda rozsądnie. Po zruszeniu złączki czujnika podpiął bym interfejs diagnostyczny
i sprawdził bym temperaturę EGT ale w trakcie jazdy. Może być że czujnik dostaje rozwarcia przy obciążeniu cieplnym. Następnie, przedzwoniłbym
wiązkę od czujnika do ECU. Jeżeli była by OK zapiął bym potencjometr zamiast czujnika i ustawił bym na coś rozsądnego obserwując wskazania
zczytane z OBD (na zapłonie, nie w czasie pracy silnika bo pewnie ecu kontroluje jakość wskazań temperatury i sypnie błędem przy zabawie).
Zakładam że elektromechanik już to wszystko zrobił i widział że np. wskazania z czujnika pojawiają się i znikają. Raz do roku to i wąż pierdnie
więc i ten czujnik może być dupnięty. Nie ma co dublować pracy elektromechanika w końcu już za to zapłaciłeś.
Adastu
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2023, 11:44
model samochodu: Kia stonic 2017 benzyna 1.0 T-GDI 88 kW / 120 KM

Re: Czujnik EGT Błąd P0546

Post autor: Adastu »

Witam jeśli mogę podepnę się do tematu. Błąd czujnika P0546 obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, czujnik 1. rzędu 1.
W Kia Stonic są dwa czujniki , jeden przed drugi za katalizatorem. Sprawdziłem obydwa . Oporność około 200 ohm . Napięcie ze sterownika 5V a po podłączeniu do czujnika spada do 0.9 V. na obu czujnikach dokładnie to samo. Pomimo , Iż czujniki wydają się sprawne co kilka dni wyskakuję błąd. Wiązka przewodów jest nienaruszona, podczas ruszania nią utrzymuje stabilne 5V. Sprawdziłem ponownie oporność czujników na wyłączonym silniku. Oba miały oporność około 200 ohm. Odpaliłem silnik i wykonałem serie pomiarów. Wraz ze wzrostem temperatury opornoś rosła na obu czujnikach. Na czujniku przed katalizatorem temperatura wyższa oporność 330 ohm , za katalizatorem trochę niższa 260 ohm.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Kupię czujnik EGT temperatury spalin o kodzie 392602B140

Post autor: Tolinek »

Wygląda że jest ok. Może się tutaj komuś jebło w sofcie przy sprawdzaniu spójności sygnałów EGT pomięczy czujkami PT200 a temperaturą wykalkulowaną na szerokopasmowej sondzie lambda. Jak klient był ostatnio na serwisie nie było żadnego update ECU silnika? Ja po jednej wizycie w ASO się już nauczyłem robić screenshot kalibracji silnika w Carscanner. Fakt, że nie zawsze musi się zmienić ale zwykle jednak tak.
Adastu
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2023, 11:44
model samochodu: Kia stonic 2017 benzyna 1.0 T-GDI 88 kW / 120 KM

Re: Czujnik EGT Błąd P0546

Post autor: Adastu »

Adastu pisze: 28 maja 2023, 12:09 Witam jeśli mogę podepnę się do tematu. Błąd czujnika P0546 obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, czujnik 1. rzędu 1.
W Kia Stonic są dwa czujniki , jeden przed drugi za katalizatorem. Sprawdziłem obydwa . Oporność około 200 ohm . Napięcie ze sterownika 5V a po podłączeniu do czujnika spada do 0.9 V. na obu czujnikach dokładnie to samo. Pomimo , Iż czujniki wydają się sprawne co kilka dni wyskakuję błąd. Wiązka przewodów jest nienaruszona, podczas ruszania nią utrzymuje stabilne 5V. Sprawdziłem ponownie oporność czujników na wyłączonym silniku. Oba miały oporność około 200 ohm. Odpaliłem silnik i wykonałem serie pomiarów. Wraz ze wzrostem temperatury opornoś rosła na obu czujnikach. Na czujniku przed katalizatorem temperatura wyższa oporność 330 ohm , za katalizatorem trochę niższa 260 ohm.
Rozwiązaĺem problem. Czujnik przed katalizatorem na który wskazywał błąd pracował poprawnie do około 450 ohm czyli do około 500°C. Wtedy nie było błędów a silnik pracował poprawnie. Po przekroczeniu tej wartości zaczynał głupieć , raz wskazywał 1000 - 1500 ohm a po chwili przerwę w obwodzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupię części”