tryb ECO vs Sport w Niro I i II

forum użytkowników Kia Niro
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: Legal »

Zakładam nowy temat z nadzieją, że zarówno użytkownicy Niro I jak i Niro II podzielą się swoimi doświadczeniami.

Rozwiązania napędu w autach HEV obu modeli są bardzo podobne, więc uważam, że można liczyć na opinie bardziej doświadczonych ode mnie kierowców, które będą wiążące dla obu wersji Niro HEV I i II.

Myślę, że warto opisać zauważone różnice co do spalania, hałasu w kabinie, dynamiki w zakresach 0-60; 80-120; 120-140 itd.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: Legal »

Mam w planach np. test typu:
- 2 dni dojazdowe do i z pracy w trybie ECO;
- 2 identyczne dni w całości w trybie Sport w podobnym stylu jazdy

albo:
- trasa podmiejska lub ekspresowa ECO
- ta sama trasa Sport w tym samym stylu jazdy

I popatrzymy na spalanie. Może ktoś się pokusi o taki test przede mną ?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
GAB
Posty: 8
Rejestracja: 18 lis 2022, 13:18
model samochodu: Niro II HEV

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: GAB »

Także chętnie pokibicuje takiemu testowi zwłaszcza, że dla mnie hybryda i dynamika stanowią ideową sprzeczność - sam do tej pory nawet nie włączyłem trybu sport (dynamika miejsko -podmiejska w trybie eko jest dla mnie całkiem ok, ale to oczywiście całkowicie subiektywne). Challenge w jeździe hybrydą polega na oszczędności paliwa, co także sprzyja niepłaceniu mandatów i ogólnemu bezpieczeństwu.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: Legal »

Pierwszy mini test.
Warunki: trasa miejska, 6 km osiedle - market, 6 km market - osiedle, sucho, bez wzniesień, temp. 15 st. styl jazdy zrównoważony.

Sport - do marketu czas 12 minut, spalanie 8,2 l/100 km
Eco - powrót na osiedle, czas 10 minut, spalanie 2,1 l/100 km
średnio mamy 5,15 l/100 km w próbie 50/50

W trybie Sport był nieco niedogrzany, nie jest to komfortowa jazda, gdyż wchodzi często na 3000 rpm i robi się "narowisty" ;)
Baterię naładował do 90%, jeszcze nigdy tak nabuzowanej nie widziałem.
No i z powrotem prawie nie potrzebował silnika spalinowego - nie ma ściemy z tym 2,1. Mam fotkę.

Gdyby odwrócić kolejność to może byłoby 4,2 Eco i 7,2 Sport ?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: Legal »

Dla ćwiczenia wstawiam do posta zdjęcie, o którym pisałem:
01.jpg
01.jpg (11.78 KiB) Przejrzano 1207 razy
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
slawek268
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2022, 12:06

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: slawek268 »

Na tak krótkich dystansach test nie będzie miarodajny. Sam użytkuje nowe niro L hev. Średnie spalanie z 8 tys km to 4,8l/100 głownie tryb eco.
Na różnicę w spalaniu ma bardzo duży wpływ ukształtowanie terenu - trasa "z górki" w jedną stronę dystans 20 km 3,5l/100 powrót 4,5l/100. Od kilku lat jeżdżę tą trasą i dopiero niro mi pokazało że do pracy to "z górki". Druga sprawa mimo temp 15+ dystans powyżej 15km pokazuje realne spalanie żeby miał czas się dogrzać - krótsze trasy zdecydowanie większe spalanie. W mieście i poza miastem ale nie na ekspresówkach na dystansie 40 km+ spalanie bez problemu do ok 4l. Niestety zimą spalanie znacznie wyższe. To samo trasy na drogach szybkiego ruchu 120km/h + też znacznie zwiększa spalanie. Podsumowując samochód idealny do miasta do prędkości 80km/h. Trybu sport rzadko używam nawet w eco jest moim zdaniem dynamiczny jedyny problem to lag przy wciśnięciu gazu w podłogę. Oczywiście dynamiczny mam na myśli samochód tej klasy z taką mocą.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: Legal »

Dojazd do pracy: jazda miejska 14 km; ostatnie 2 km pod górkę, sucho, 12 stopni C
Bez szaleństw i eksperymentów typu 'drag racing' :D

1. ECO 4,6 l/100 km bateria po trasie 50%
2. SPORT 6,3 l /100 km bateria po trasie 85%
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: tryb ECO vs Sport w Niro I i II

Post autor: Legal »

A teraz ciekawostka:

Dojazd do pracy i powrót w tym samym dniu roboczym: jazda miejska w jedną stronę14 km; ostatnie do pracy 2 km pod górkę, sucho, 14 stopni C

1. rano SPORT 6,4 l /100 km bateria po trasie 90%
2. po południu ECO 3,5 l/100 km bateria po trasie 60%

No więc tryb SPORT trzeba rozpatrywać razem z zyskiem energii, który nam funduje przez wyższe spalanie.
Swoją drogą zwróćcie uwagę na ten powrót do domu: 47 minuty w korkach 13,9 km; a pierwsze 6 km jechałem w tym dniu 32 minuty, za to prawie cały czas na baterii naładowanej rano !
Załączniki
02.jpg
02.jpg (68.71 KiB) Przejrzano 923 razy
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”