Problem z EPB i autohold

forum użytkowników Kia Niro
Mariusz456
Posty: 18
Rejestracja: 18 kwie 2021, 14:05
model samochodu: Kia De Niro

Problem z EPB i autohold

Post autor: Mariusz456 »

Witam
Kia plug in z końca 2019 po lifingu.
Od paru dni po przejechaniu kilku nieraz kilkuset metrów EPB i Autohold (z tego co doczytalem systemy są powiązane) zalanczaja się.
Rano jak samochod w nocy nie jest ruszany ( może to zbieg okolicznosci) wszystko działa prawidłowo. Zawożę dzieciaki do szkoły robie około 15km i jest ok. Po południu jak je odbieram przejeżdżam kawałek i sie zalancza.
Jak wyłączę i załączę silnik znika i nie zawsze już się pojawi.
Jakieś propozycje w tej kwestii?
Dodam że spadło mi trochę ciśnienie w jednym kole wyskoczył komunikat niedopompowalem jeszcze. Nie sądzę jednak ze to może być tego przyczyną?

Pozdrawiam i dziękuję za komentarze w tej sprawie
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: Legal »

Mariusz456 pisze: 16 maja 2023, 17:26 po przejechaniu kilku nieraz kilkuset metrów EPB i Autohold zalanczaja się
jak samochod w nocy nie jest ruszany wszystko działa prawidłowo
odbieram przejeżdżam kawałek i sie zalancza
wyłączę i załączę silnik znika i nie zawsze już się pojawi
Staram się czytać z uwagą i szacunkiem, ale Twój opis problemu jest dla mnie niezrozumiały.
Co to znaczy, że EPB czy AutoHold Ci się załącza albo znika i się nie zawsze pojawi ? Co dla Ciebie oznacza, że te systemy działają prawidłowo ?
Tylko się nie denerwuj, ale opisz precyzyjnie w czym jest rzecz :)
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Mariusz456
Posty: 18
Rejestracja: 18 kwie 2021, 14:05
model samochodu: Kia De Niro

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: Mariusz456 »

Faktycznie może nie do końca sprecyzowałem zaistnialy problem.
Wyskakuje mi błąd na tablice rozdzielcza koloru pomarańczowego.
Po przejechaniu kilku nieraz kilkuset może nawet kilometrów blad się zalancza EPB z autohold.
Jak juz się pojawi autohold nie mogę używać.
Sam komunikat nic nie powoduje mogę dalej jechać nie blokuje mi kol czy zwiększa opory jazdy.

Hmm sam nie wiem co mogę dodać bo się na tym za specjalnie nie znam. W przypadku moich niedociągnięć proszę pytać dopowiem jeśli będę potrafił.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: Legal »

Rada może być tylko jedna. Umówić się na sprawdzenie w serwisie. Tylko oni mają odpowiedni sprzęt i aktualne oprogramowanie do wykonania testów.
Nasze gdybanie jest niewiele warte. Jeśli zapalają się kontrolki, to odkładają się również logi w systemie z kodami błędów a komputer serwisowy je zinterpretuje.

Ale jeśli dopompujesz koło, to na pewno nie zaszkodzi ;)
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Mariusz456
Posty: 18
Rejestracja: 18 kwie 2021, 14:05
model samochodu: Kia De Niro

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: Mariusz456 »

Witam

Dopompowałem koło w sumie wszystkie dla wyrównania ciśnienia i jak narazie 2 dzien problem znikł.
Ziko
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2022, 18:52
model samochodu: Kia Niro PHEV

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: Ziko »

Witam. Mam dokładnie to samo, błąd wyskakuje losowo, raz potrafi wyskoczyć kilkakrotnie w ciągu dnia, innym razem po tygodniu czy dwóch. Diagnoza - uszkodzona wiązka hamulca postojowego. Aby sprawdzić, czy masz to samo, musisz pojechać do serwisu, gdy błąd akurat "wisi", w innym wypadku nic nie zrobią, bo ten problem nie zapisuje się nigdzie w historii. Dodam tylko, błąd ten powoduje również, ze nie działa tempomat, co akurat jest dość upierdliwe. Poza tym na wiązkę czekam już ponad miesiąc, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 610
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: Tolinek »

Nie chcę być niewiernym Tomaszem ale skoro nie ma błędów w module hamulcowym to problem będzie gdzieś zupełnie indziej. Od przynajmniej 20 lat ECU silnika działają na takiej zasadzie że mają wykalkulować moment(siły) zadany po czym go osiągnąć sterując silnikiem. To tak najogólniej rzecz biorąc.

Tak samo jest np. z maszyną elektryczną w hybrydach. Odzielny sterownik lub HPCU dysponuje pewnym momentem(siły) na rozpędzanie i hamowanie maszyną elektryczą.

Jeżeli jest jakaś usterka która uniemożliwia wykalkulowanie i wysłanie rozsądnej wartości momentu z modułów napędowych to ECU hamulców nie będzie w stanie np. poprosić o stępienie momentu w pierwszej fazie działania ESP. Albo nie będzie mógł zaciągnąć automatycznego ręcznego bo moment zadany zamiast być 10nm (pyranie na stojąco na luzie) to będzie np. 32568.

W przypadku usterki wykrytej przez moduły napędowe wartość momentu rozsyłana po reszcie modułów jest kolokwialnie mówiąc z dupy. Dzięki temu
taki np. moduł hamulcowy wie że nie może liczyć na kontrolę nad hamowaniem więc wyłącza ESP o czym informuje kierowcę. To samo się dzieje z tempomatem. Moduły active safty nie wiedzą czy będą w stanie poprosić o hamowanie silnikiem lub hamulcami więc się wyłaczają informując kierowcę.

Przykład praktyczny:
Citroen C4, 1.6 HDI po cipie. To samo co u Ciebie. Losowe ESP OFF, EPB OFF. Błędów aktywnych brak. Za to jest powtarzający się, nieaktywny błąd EGR.
Zacinający się egr powodował że jakość oszacowania dostępnego momentu była za kiepska dla moduły hamulcowego więc postanowił wyłączyć sobie od czasu do czasu funkcje pomocnicze - ESP i automatyczny hamulec postojowy.
emagal
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2020, 20:14
model samochodu: KIA Nior

Re: Problem z EPB i autohold

Post autor: emagal »

Witam.
Mam to samo. Kiedyś raz coś takiego się zdarzyło, ale znikło i sobie tym głowy nie zawracałem. Dzisiaj historia się powtórzyła 3 razy wciągu dnia.
Po włączeniu funkcji Auto Hold i ujechaniu kilku/kilkuset metrów zapaliła się kontrolka awarii EPD i Auto Hold zmienił kolor z białego na pomarańczowy(żółty-wg instrukcji). Nie mogłem wyłączyć już Auto Hold.
Dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Bez włączonego Auto Hold problem się nie pojawił.
Zajechałem do serwisu i umówiłem się na czwartek do elektryka.
W instrukcji doczytałem, że żółty kolor Auto Hold znaczy, że działa on nieprawidłowo i mam się zgłosić do serwisu. :shock:
Natomiast zapalenie się lamki awarii EPD oznacza, że system elektrycznego hamulca postojowego działa nieprawidłowo.
Oba systemy są powiązane ze sobą. Mam przejechane 50 tys. km. Ciekawe co się mogło stać.
Dam znać o postępach.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”