Zbyt głośno w aucie
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 wrz 2019, 06:08
- model samochodu: CEED III GT
Re: Zbyt głośno w aucie
Włączenie trybu SPORT wyłącza hałas opon. Bez porządnego wygłuszenia nikt nie wygra z hałasem w blaszanych budżetowych autach...
Re: Zbyt głośno w aucie
Najpierw trzeba wyciszyć maksymalnie źròdło a są nim opony - bez względu na prędkość. W przeciwnym wypadku wygłuszanie to półśrodek prowadzący do ćwierć-rezultatu. Na kilku zagranicznych forach w wątkach tasiemcach o wygłuszanie ceed/xceed bardzo szybko znalazłem takich co się narobili i byli wkurwieni bo niczego im to nie zmieniło. A ładnie robili, ze zdjęciami po drodze. Systemowo wyklejali po trochu i sprawdzali co to dawało. Potem ci sami ludzie pisali w wątkach o gumach szukając cichej opony i gdy ją znaleźli w końcu byli zadowoleni. Kombi to jest pudło rezonansowe i domyślam się że dobrze je dociążyć butylem ale ciche opony to podstawa.
Re: Zbyt głośno w aucie
Wyciszyłem praktycznie całe auto (nadkola, bagaznik, podloga, drzwi). Jest ciszej. Ale opony jak było słychać tak słychać dalej.
Dlatego na przyszły sezon szukam nowych opon. Jak to nie pomoże to pozostaje czekac na koniec leasingu i zmienic auto. 


Re: Zbyt głośno w aucie
Z włoskiego forum 50 stronnicowy wątek:
https://www.kiaclub.it/threads/rumore-r ... 89/page-19
Najpierw, przez pierwsze 18 stron wątku wszyscy trzepią gruchę nad dynamatem a potem powoli
zaczynają kupować inne opony i schodzić z rozmiarem opon z 18" na 16".
To kolejny przykład na to jak łatwo wykleić wnętrze w porównaniu do tego jak trudno znaleźć ciche (i bezpieczne) opony.
https://www.kiaclub.it/threads/rumore-r ... 89/page-19
Najpierw, przez pierwsze 18 stron wątku wszyscy trzepią gruchę nad dynamatem a potem powoli
zaczynają kupować inne opony i schodzić z rozmiarem opon z 18" na 16".
To kolejny przykład na to jak łatwo wykleić wnętrze w porównaniu do tego jak trudno znaleźć ciche (i bezpieczne) opony.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Zbyt głośno w aucie
Jak już zostaną takie opony znalezione, które odmienią oblicze tego auta (co brzmi trochę jak szukanie świętego gralla
), to ja poproszę o info. Chętnie się w takie zaopatrzę 

Re: Zbyt głośno w aucie
Ciche opony pewnie nie wyeliminują w 100 % problemu. Jak ktoś już pisał - problemem jest odizolowanie zawieszenia od nadwozia. Ale jeśli uda się przynajmniej trochę poprawić komfort jazdy to myślę, że warto spróbować.
Re: Zbyt głośno w aucie
Oj Chopy, nie chodzi o znalezienie świętego grala tylko o systemowe podejście do tematu. Wygłuszenie jest super i jest dużym krokiem w kierunku komfortu, ale są tematy z którymi sobie poprostu nie poradzi. Hałas od twardych opon to jeden z nich. To wszystko są częstotliwości do 300 hz
i trzeba trzasnąć butyl naprawdę wszędzie żeby zredukować wibracje które poprostu mogły by się mniej nieść po zawieszeniu gdyby opona była nieco inna.
Zawężyłem sobie pole manewru i zdecyduję się chyba na jedne z poniższych dla rozmiaru 205/60/16:
- Pirelli cinturato P7C2 z uszczelniaczem
- GoodYear Efficient grip 2
- Nexen SU2
- Yokohama Advan 552
Muszę tylko jeszcze pojechać do sklepu i je wymacać.
W rozmiarze 225 brał bym to co sprawdził i polecił volver:
- dębicę UHP2
- Fuldę sport control 2
i trzeba trzasnąć butyl naprawdę wszędzie żeby zredukować wibracje które poprostu mogły by się mniej nieść po zawieszeniu gdyby opona była nieco inna.
Zawężyłem sobie pole manewru i zdecyduję się chyba na jedne z poniższych dla rozmiaru 205/60/16:
- Pirelli cinturato P7C2 z uszczelniaczem
- GoodYear Efficient grip 2
- Nexen SU2
- Yokohama Advan 552
Muszę tylko jeszcze pojechać do sklepu i je wymacać.
W rozmiarze 225 brał bym to co sprawdził i polecił volver:
- dębicę UHP2
- Fuldę sport control 2
Re: Zbyt głośno w aucie
Nexen su2 to inaczej nexen sport razem z nexen su1 sa ciche i generalnie super opony ale zimowe nexen to dopiero jest cisza.
Jak zmieniam letnie michalin pilot sport S na zimowe nexen to jak z fiata do mercedesa, taka różnica akustyczna
Jak zmieniam letnie michalin pilot sport S na zimowe nexen to jak z fiata do mercedesa, taka różnica akustyczna
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Zbyt głośno w aucie
Istotną informacją będzie podanie dokładnego modelu zimowego nexena oraz rozmiaru, a nawet indeksu i nośności. Często ta sama opona w innym rozmiarze wypada zupełnie inaczej w testach jak i również na etykietach (chociaż akurat te niewiele wnoszą na przykładzie pomiaru dB).
Do tej pory jeździłem 20 letnią skodą, która była dodatkowo wyciszona. Na letnich były Dębice UHP2 225/40 r18 cisza absolutna jeśli chodzi o opony, natomiast nie polecam frigo hp2 w rozmiarze 215/55 r16 powyżej 70km/h głośne. Po zmianie auta nie sądziłem, że będę jeszcze dobrze wspominał zimowe dębice. Kiedy pierwszy raz wyjechałem ceedem z salonu byłem załamany hałasem dochodzącym z kół, a jak wjechałem w koleiny kiedy padało to się przestraszyłem dźwięku wody który był dla mnie obcy. Mam obecnie w KN założone letnie fabryczne hankook kinergy eco 2 205/55r16 H i już wiem, że nie założę ich za rok
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Zbyt głośno w aucie
Do redukcji hałasu można podejść z różnych stron.
KIA postanowiła podejść od strony softwarowej. Dzisiaj zrobiłem update firmwaru do najnowszej wersji i po updacie można włączyć relaksujące dźwięki natury lub do medytacji dla uspokojenia w razie gdyby użytkownik był zbyt wk..... hałasem z nadkoli
A swoją drogą to ciekawe czy nie dałoby się zrobić aktywnej redukcji hałasu. Takie jednostajne szumy powinny łatwo dać się wyeliminować puszczając je w przeciwfazie. Tylko potrzebny jest procesor sygnałowy, a tego updatem s/w nie da się załatwić
KIA postanowiła podejść od strony softwarowej. Dzisiaj zrobiłem update firmwaru do najnowszej wersji i po updacie można włączyć relaksujące dźwięki natury lub do medytacji dla uspokojenia w razie gdyby użytkownik był zbyt wk..... hałasem z nadkoli

A swoją drogą to ciekawe czy nie dałoby się zrobić aktywnej redukcji hałasu. Takie jednostajne szumy powinny łatwo dać się wyeliminować puszczając je w przeciwfazie. Tylko potrzebny jest procesor sygnałowy, a tego updatem s/w nie da się załatwić
