Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Widzę kilka wpisów , że olej o parametrach 0W20 wpływa niekorzystnie na silniki, że chodzi wyłacznie o ekologie. Czytałem troche o najnowszych konstrukcjach silników, Autor opracowania twierdził, że materiały i dokładność obróbki w najnowszych silnikach pozwalają na bardziej dokładne spasowanie elementów, co wymaga stosowania olejów o parametrach W16 lub W20 .To nie błąd , są już oleje 0W16 Jak jest nie wiem. Wiem natomiast , że w pojazdach słuzbowych eksploatowanych u mnie w pracy, (co prawda innej marki) stosuje sie olej 0w20. Samochody mają przebiegi rzedu 150 - 180 tyś i nic niepokojacego się nie dzieje. A samochody służbowe zazwyczaj nie są docierane i delikatnie eksploatowane.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
https://joemonster.org/art/4056 - tekst sprzed 20 lat, a niezmiennie aktualny.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2023, 12:34
- model samochodu: Kia CEED III 1.5 T GDI wersja L
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Olej silnikowy MILLERS XF Premium C5/C6 0W-20, ACEA C5/C6, API SN PLUS RC, SN PLUS, SN, ILSAC GF-5/GF-6, 1 l 81751
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2023, 12:34
- model samochodu: Kia CEED III 1.5 T GDI wersja L
Re: Olej do 1.5 T-GDI
HYUNDAI 0W20 0W-20 ULTRA olej silnikowy XTeer-4L
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2023, 12:34
- model samochodu: Kia CEED III 1.5 T GDI wersja L
Re: Olej do 1.5 T-GDI
HYUNDAI 0W20 0W-20 ULTRA olej silnikowy XTeer-4L
-
- Posty: 273
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ten silnik wymaga jakośći minimum API: SN PLUS a najlepiej API SP lub (inna klasyfikacja branżowa) ILSAC GF-6A.
Dodatkowo wszystkie oleje ze specyfikacją Dexos 1 Gen 3 spełniają a właściwie przewyższają normy dla tego silnika - oby nie lać o niższej lepkości niż 0W20 np 0W16
2 tyg. temu podczas przeglądu mechanicznego w ASO dałem do wlania Motul NGEN Hybrid 0W30 - występuje również z lepkością 0W20
Wcześniej miałem wlany Millers LSPI 5W30 również bardzo dobry. Jednak po parametrach powyższy Motul okazał się lepszy. Rok temu nie było go jeszcze na rynku - jest to nowość.
Dodatkowo wszystkie oleje ze specyfikacją Dexos 1 Gen 3 spełniają a właściwie przewyższają normy dla tego silnika - oby nie lać o niższej lepkości niż 0W20 np 0W16
2 tyg. temu podczas przeglądu mechanicznego w ASO dałem do wlania Motul NGEN Hybrid 0W30 - występuje również z lepkością 0W20
Wcześniej miałem wlany Millers LSPI 5W30 również bardzo dobry. Jednak po parametrach powyższy Motul okazał się lepszy. Rok temu nie było go jeszcze na rynku - jest to nowość.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Czytałem o tym motulu, mnie nie przekonuje jego eko koncepcja: "Ten stan- najnowocześniejsza formuła jest częścią całkowicie nowej zrównoważonej koncepcji Motul, ponieważ zawiera 25% bazy organicznej (100% odnawialnej syntetyczne surowce bazowe pochodzenia roślinnego) i jest napełniany w 50% z recyklingu i w 100% z recyklingu plastikową puszką Motul. Ten organiczny Baza wykorzystująca niekopalne materiały odnawialne ogranicza wpływ na środowisko i pozwala Motulowi obniżyć ślad węglowy o 25% w trakcie procesu produkcyjnego."
Na lato i jednocześnie dotarcie silnika również miałem zalany millers lspi 5w30. Na papierze super, porównywać nie mam go jak ponieważ wlany po przejechaniu 500km Teraz na wymianę kupiony eneos x-prime 0w20, czeka już w bagażniku. Ciekawe czy na niższej lepkości spalanie spadnie?
Na lato i jednocześnie dotarcie silnika również miałem zalany millers lspi 5w30. Na papierze super, porównywać nie mam go jak ponieważ wlany po przejechaniu 500km Teraz na wymianę kupiony eneos x-prime 0w20, czeka już w bagażniku. Ciekawe czy na niższej lepkości spalanie spadnie?