Do spokojnej jazdy tylko 1.2 i taki bym polecił. A co do 1.0 120 KM to po prostu nie chciałbym takiego silnika i tyle w temacie. Po co się rozpisywać. Popytaj fachowców o opinię, a się dowiesz, ja jestem tylko użytkownikiem i to jest moja opinia. I nie zamierzam nikogo przekonywać nad wyższością 1,4 czterocylindrowego nad trzycylindrowym z turbiną.StonicScross pisze: ↑04 maja 2023, 13:18 A co konkretnie masz przeciw 1.0 turbo? Gdzie problem? Ani z gpf, ani olejem ani to to nie Puretech. Powtarzasz stereotypy. Dla mnie przewaga 1.0 120 nad 1.4 109 w Rio 3 z 2015 jest duża.
Który silnik wybrać dla nowego Stonica
Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica
-
- Posty: 273
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica
Sam mam 4-cylindrowe Rio DPI, ale nie widzę technicznego uzasadnienia dla lęku przed silnikami 3-cylindrowymi.
Wybrałem DPI zamiast T-GDI, ale nie z powodu czterech cylindrów, ani nie z powodu braku turbosprężarki, ale z powodu wtrysku pośredniego.
Silniki z wtryskiem pośrednim lepiej znoszą jazdę na krótkich odcinkach po zimnym starcie (przy bezpośrednim wtrysku w takich warunkach odkłada się nagar w dolocie, a paliwo spłukuje film olejowy z gładzi cylindrów - szczegóły opisałem pod wcześniej wklejonym linkiem), a ja tak najczęściej jeżdżę.
Ideałem byłby T-DPI
Wybrałem DPI zamiast T-GDI, ale nie z powodu czterech cylindrów, ani nie z powodu braku turbosprężarki, ale z powodu wtrysku pośredniego.
Silniki z wtryskiem pośrednim lepiej znoszą jazdę na krótkich odcinkach po zimnym starcie (przy bezpośrednim wtrysku w takich warunkach odkłada się nagar w dolocie, a paliwo spłukuje film olejowy z gładzi cylindrów - szczegóły opisałem pod wcześniej wklejonym linkiem), a ja tak najczęściej jeżdżę.
Ideałem byłby T-DPI
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 maja 2023, 13:09
Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica
tomekjulia pisze: ↑03 maja 2023, 19:03 Ja mam od lutego nowy 1.0 T-GDi 100KM 7DTC . Silnik pracuje cicho wachlować biegami nie trzeba jak na miasto i do pracy jest super . Żona jezdziła do tej pory manualem . Teraz stwierdziła że nigdy już nie zasiądzie do samochodu z manualną skrzynią biegów
a czy automat w Stonicu ma autoholda?shermanking pisze: ↑03 maja 2023, 19:45 Potwierdzam słowa poprzednika. Mam swoją Stonkę od lipca 2022 i po 9 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony z automatu. Wcześniej też miałem automat ale skrzynia dwusprzęgłowa jest poprostu super, i nie mam co porównywać poprzedniego auta z obecnym. W 90 procentach jeżdżę po mieście, często w korkach, także zamiast machania lewarkiem, mogę się cieszyć komfortową jazda. Oczywiście spalanie jest większe niż w 1.2 DPI, ale coś za coś.
Podsumowując, jeżeli ktoś chce jeździć komfortowo, z czego większość w mieście, 7DTC jest jedynym logicznym wyborem z gamy silników.
-
- Posty: 1114
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica
To co założenia już nieaktualne?
krositinka pisze: ↑03 maja 2023, 13:15 Zależy mi głównie na długiej i możliwie bezproblemowej eksploatacji.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 gru 2021, 19:17
- model samochodu: Kia Stonic
Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica
Z tego co wiem, to Stonic nie ma autoholda, a szkoda, bo to by była wisienka na torcie. Nie ma także elektrycznego hamulca ręcznego, do czego byłem przyzwyczajony w poprzednim aucie. Nie ma wyjścia trzeba trzymać nogę na hamulcu albo zaciągać ręczny.
Kia Stonic, 1.0 T-GDI, 100 KM, 7 DCT, L+BL, Most Yellow, produkcja 2022
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lip 2018, 21:59
- model samochodu: Hyundai_ix20_1.6_125kM
- Lokalizacja: W-wa
Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica
Witam,krositinka pisze: ↑03 maja 2023, 13:15 Cześć
Przymierzam się do zakupu nowego Stonica i zastanawiam się, który z silników wybrać:
1) 1.0 T-GDi 100 KM 6MT (Benzynowy, Manualna) / 1.0 T-GDi 100KM 7DCT (Benzynowy, Automatyczna DCT);
2) 1.2 DPi 5MT 84 KM (Benzynowy, Manualna).
może pomogę komuś bo posiadam oba silniki - nie dokładnie Kia tylko Hyundai - ale są to 1.6 mpi 125kM i 1.0 T-GDI 120kM. Pierwszy cichy i spokojny typowy wolnosący (i brak wyciszenia maski), drugi bardziej zrywniejszy idący już od dołu (no bo turbina) no i głośny (przy wyciszeniu maski i gąbce na osłonie platikowej). Niemiej jednak przy pierwszym silniku - wystarcza normalne dbanie eksploatacyjne (olej+filtry) - natomiast przy drugim trzeba też zadbać o regularne wypalanie zaworów dolotowych przewodem powietrznym (Liqui Moly lub CRC, STP) - coś podobnego jak na filmikach na YT (How to Clean Intake Valves On Hyundai & KIA Engines with CRC GDI IVD® Intake Valve Cleaner) . Można oczywiście w celu zminimalizowania spalania tego białego szlamu zamontować Catch Oil Tank , ale on jest bardziej popularny przy silnikach 4 cylindrowych gdi.
Stąd moje pytanie do właścicieli silników 3 cylindrowych w Stonicach - czy ktoś montował już taki separator jak np. na YT jest pokazany dla Kia Sportage 1.6 GDI ?
Hyundai_ix20