"Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV

forum użytkowników Kia Niro
Calee
Posty: 88
Rejestracja: 16 kwie 2020, 19:48
model samochodu: Niro HEV FL

Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV

Post autor: Calee »

Tolinek pisze: 08 maja 2023, 20:31
Calee pisze: 08 maja 2023, 20:28 Dodatkowo masz jeszcze układ odzyskiwania ciepła ze spalin (na wydechu masz zainstalowany ogrzewacz płynu chłodzącego), żeby przyśpieszyć nagrzewanie silnika.
Z tego pomysłu chyba się już wycofali ze 4 lata temu- przynajmniej w phev. Chyba było za dużo przegrzanych silników przez awarie tego cuda.
Wystarczy zajrzeć pod samochód, jak masz takie ustrojstwo z rurkami to masz EHRS:
Obrazek
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV

Post autor: Legal »

Calee pisze: 08 maja 2023, 20:28 1) W tym silniku obroty jałowe wystąpią tylko w dwóch przypadkach ...
2) No i olej trzeba wymieniać wg instrukcji ...
Bardzo interesujący post - @Calee :idea:
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV

Post autor: Legal »

Calee pisze: 08 maja 2023, 20:28 W tym silniku obroty jałowe wystąpią tylko w dwóch przypadkach:
- kiedy bateria będzie pełna, zimny silnik i grzanie ustawione na maxa
- sztuczne wymuszenie w trybie serwisowym... ale to pewnie tylko w aso.
Sztuczne wymuszenie trybu serwisowego opisuje instrukcja na stronie 8.86, tyle że nie potrafię tego uruchomić u siebie. Może ktoś widział filmik na ten temat, albo ma jakieś wskazówki praktyczne, bo opis jest trochę zawiły.
01.JPG
01.JPG (38.96 KiB) Przejrzano 910 razy
02.JPG
02.JPG (75.16 KiB) Przejrzano 910 razy
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV

Post autor: Legal »

Po kilku testach i obejrzeniu filmiku (dla Toyoty) lepiej zrozumiałem instrukcję Kia.
Aby pomóc zainteresowanym podaję jeszcze bardziej jednoznaczny opis procedury, która okazała się skuteczna.
Sformułowanie "wciskając pedał hamulca uruchomić silnik" wprowadziło mnie w błąd, gdyż zrozumiałem, ze silnik ma uruchomić się już po samym wciśnięciu hamulca.

PROCEDURA.
0. Samochód powinien być wyłączony uprzednio w trybie P i na hamulcu ręcznym. Jeśli tak nie było, to należy go tak wyłączyć i dopiero przystąpić do procedury.

1. Siadamy do auta w stanie po punkcie 0. Dwukrotnie wciskamy START/STOP bez wciśniętego hamulca, czyli włączamy sam zapłon.
2. Trzymając hamulec naciskamy przycisk P (lub dźwignię przesuwamy na P), puszczamy hamulec.
3. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
4. Trzymając hamulec przekręcamy kółeczko do pozycji N, lub dźwignię przesuwamy na N, puszczamy hamulec.
5. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
6. Trzymając hamulec naciskamy przycisk P lub dźwignię przesuwamy na P, puszczamy hamulec.
7. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.

8. Wciskając hamulec naciskamy jednokrotnie START/STOP, czyli tak, jak włączamy silnik. Puszczamy hamulec.
9. Silnik spalinowy pracuje bez wyłączania się, po rozgrzaniu obroty stabilizują się na 0,8-0,9 rpm. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu uzyskujemy obroty max 2,5-2,6 rpm.

10. Wciśnięcie START/STOP zatrzymuje silnik i powracamy do stanu po punkcie 0.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”