Wystarczy zajrzeć pod samochód, jak masz takie ustrojstwo z rurkami to masz EHRS:
"Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV
Bardzo interesujący post - @Calee
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV
Sztuczne wymuszenie trybu serwisowego opisuje instrukcja na stronie 8.86, tyle że nie potrafię tego uruchomić u siebie. Może ktoś widział filmik na ten temat, albo ma jakieś wskazówki praktyczne, bo opis jest trochę zawiły.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: "Wolne obroty" silnika spalinowego w HEV
Po kilku testach i obejrzeniu filmiku (dla Toyoty) lepiej zrozumiałem instrukcję Kia.
Aby pomóc zainteresowanym podaję jeszcze bardziej jednoznaczny opis procedury, która okazała się skuteczna.
Sformułowanie "wciskając pedał hamulca uruchomić silnik" wprowadziło mnie w błąd, gdyż zrozumiałem, ze silnik ma uruchomić się już po samym wciśnięciu hamulca.
PROCEDURA.
0. Samochód powinien być wyłączony uprzednio w trybie P i na hamulcu ręcznym. Jeśli tak nie było, to należy go tak wyłączyć i dopiero przystąpić do procedury.
1. Siadamy do auta w stanie po punkcie 0. Dwukrotnie wciskamy START/STOP bez wciśniętego hamulca, czyli włączamy sam zapłon.
2. Trzymając hamulec naciskamy przycisk P (lub dźwignię przesuwamy na P), puszczamy hamulec.
3. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
4. Trzymając hamulec przekręcamy kółeczko do pozycji N, lub dźwignię przesuwamy na N, puszczamy hamulec.
5. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
6. Trzymając hamulec naciskamy przycisk P lub dźwignię przesuwamy na P, puszczamy hamulec.
7. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
8. Wciskając hamulec naciskamy jednokrotnie START/STOP, czyli tak, jak włączamy silnik. Puszczamy hamulec.
9. Silnik spalinowy pracuje bez wyłączania się, po rozgrzaniu obroty stabilizują się na 0,8-0,9 rpm. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu uzyskujemy obroty max 2,5-2,6 rpm.
10. Wciśnięcie START/STOP zatrzymuje silnik i powracamy do stanu po punkcie 0.
Aby pomóc zainteresowanym podaję jeszcze bardziej jednoznaczny opis procedury, która okazała się skuteczna.
Sformułowanie "wciskając pedał hamulca uruchomić silnik" wprowadziło mnie w błąd, gdyż zrozumiałem, ze silnik ma uruchomić się już po samym wciśnięciu hamulca.
PROCEDURA.
0. Samochód powinien być wyłączony uprzednio w trybie P i na hamulcu ręcznym. Jeśli tak nie było, to należy go tak wyłączyć i dopiero przystąpić do procedury.
1. Siadamy do auta w stanie po punkcie 0. Dwukrotnie wciskamy START/STOP bez wciśniętego hamulca, czyli włączamy sam zapłon.
2. Trzymając hamulec naciskamy przycisk P (lub dźwignię przesuwamy na P), puszczamy hamulec.
3. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
4. Trzymając hamulec przekręcamy kółeczko do pozycji N, lub dźwignię przesuwamy na N, puszczamy hamulec.
5. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
6. Trzymając hamulec naciskamy przycisk P lub dźwignię przesuwamy na P, puszczamy hamulec.
7. Dwukrotnie, bez pośpiechu dociskamy pedał gazu do końca i puszczamy.
8. Wciskając hamulec naciskamy jednokrotnie START/STOP, czyli tak, jak włączamy silnik. Puszczamy hamulec.
9. Silnik spalinowy pracuje bez wyłączania się, po rozgrzaniu obroty stabilizują się na 0,8-0,9 rpm. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu uzyskujemy obroty max 2,5-2,6 rpm.
10. Wciśnięcie START/STOP zatrzymuje silnik i powracamy do stanu po punkcie 0.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)