Awaria skrzyni 7dct
Re: Awaria skrzyni 7dct
@Rafal91, masz racje, że wszelkie objawy trzeba zgłaszać od początku, ale jeśli - tak jak w moim przypadku - nie masz wielkiego porównania z jazdy innymi dwysprzęgłówkami (ja tylko sporadycznie miałem taką okazję), a usterka wiąże się jedynie z niewielką uciążliwością dla kierowcy (przynajmniej na początku...), to masz niewielką szansę na rozpoznanie nieprawidłowości.
Moja propozycja jest taka, żeby przy okazji Waszych wizyt w ASO (np. serwis olejowy) zgłaszać ewentualne niepokojące objawy i prosić o diagnostykę stanu zużycia sprzęgieł. Może, jeśli obiektywny pomiar wykaże odstępstwo od norm w dziesiątkach nowych aut (hipotetycznie), to KIA nie będzie mogła pozostawić takiego problemu przynajmniej bez komentarza, a mam już przetartą ścieżkę w przypadku innej marki, gdyby trzeba było problemem zainteresować środowisko dziennikarzy motoryzacyjnych.
Moja propozycja jest taka, żeby przy okazji Waszych wizyt w ASO (np. serwis olejowy) zgłaszać ewentualne niepokojące objawy i prosić o diagnostykę stanu zużycia sprzęgieł. Może, jeśli obiektywny pomiar wykaże odstępstwo od norm w dziesiątkach nowych aut (hipotetycznie), to KIA nie będzie mogła pozostawić takiego problemu przynajmniej bez komentarza, a mam już przetartą ścieżkę w przypadku innej marki, gdyby trzeba było problemem zainteresować środowisko dziennikarzy motoryzacyjnych.
- MJRegul
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria skrzyni 7dct
Moi mili jak rozumieć wzmiankę o "kopnięciu" przy zmianie biegów w 7DCT?
Gdzies czytałem, że ogólnie "dual clutch" skrzynie tak zmieniają biegi pod obciążeniem, z takim "łupnięciem" i to normalne.
U mnie tak jest gdy mocniej przycisnę auto w pełnym automacie że zmianą biegów koło 6000rpm+ a chyba jeszcze bardziej przy zmianie ręcznej po kickdownie i zmianach w okolicy 4500-4700rpm.
Auto dopiero ma 2500km nalatane i teraz się zastanawiam czy ta skrzynia u mnie chodzi jak należy czy jednak nie bo cholera nie mam jak porównać.
Gdzies czytałem, że ogólnie "dual clutch" skrzynie tak zmieniają biegi pod obciążeniem, z takim "łupnięciem" i to normalne.
U mnie tak jest gdy mocniej przycisnę auto w pełnym automacie że zmianą biegów koło 6000rpm+ a chyba jeszcze bardziej przy zmianie ręcznej po kickdownie i zmianach w okolicy 4500-4700rpm.
Auto dopiero ma 2500km nalatane i teraz się zastanawiam czy ta skrzynia u mnie chodzi jak należy czy jednak nie bo cholera nie mam jak porównać.
-
- Posty: 597
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Awaria skrzyni 7dct
Ja mam manual ale zastanowiły mnie ostatnio słowa Pana w Aso. Kiedy jak zwykle ponarzekałem na swojego manuala i na radio … szumi a dopiero po chwili ewentualnie złapie stacje po zmianie / zresztą kolega w ev6 ma to samo co doprowadza go do pasji bo auto za 270 tys a radio jest z innej epoki / to odpowiedział mi bym się cieszył bo wielu użytkowników szczególnie tych co wcześniej mieli np auta z grupy Vw i Dsg bardzo narzeka na skrzynie Dct. Chodzi o szarpanie. Powiedział że to jest inna skrzynia nie powiedzmy automatyczna a bardziej manual z automatycznym przerzucaniem biegów. To mnie w sumie zastanowiło. Nie wiem co gość miał na myśli ale może chodziło o to ich sławne już stwierdzenie … to nie wada a cecha
-
- Posty: 273
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Awaria skrzyni 7dct
Od strony technicznej, skrzynia dwusprzęgłowa to połączenie (współśrodkowe) dwóch zautomatyzowanych skrzyń manualnych (każda z własnym sprzęgłem).
Natomiast klasyczna skrzynia automatyczna to przekładnia planetarna z konwerterem hydrokinetycznym zamiast sprzęgła.
- MJRegul
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria skrzyni 7dct
Bardzo skrotowo nasze 7DCT to zautomatyzowane manuale z 2 sprzeglami
Re: Awaria skrzyni 7dct
Nie tylko nasze, ale wszystkie dwusprzeglowki dzialaja na zbliżonym patencie. Różnią się tylko sterowaniem. VAGowe dsg suche i mokre są sterowane poprzez mechatronike olejowa. U nas są to bardzo proste elektroniczne nastawniki do sprzęgieł i wybierania biegów. Trzeba poczekać aż ktoś mądry się weźmie za rozkmine tego i jakieś możliwości programowych modyfikacji/adaptacji.
- MJRegul
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria skrzyni 7dct
W końcu ktoś coś rozkmini, pytanie czy po modyfikacjach nie trzeba by szukać wzmocnionych sprzęgieł.mcy pisze: ↑02 maja 2023, 13:03 Nie tylko nasze, ale wszystkie dwusprzeglowki dzialaja na zbliżonym patencie. Różnią się tylko sterowaniem. VAGowe dsg suche i mokre są sterowane poprzez mechatronike olejowa. U nas są to bardzo proste elektroniczne nastawniki do sprzęgieł i wybierania biegów. Trzeba poczekać aż ktoś mądry się weźmie za rozkmine tego i jakieś możliwości programowych modyfikacji/adaptacji.
Ja bym z chęcią ciut moc podniósł i poprawił trochę moment zmiany biegu ale to śpiew przyszłości.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Awaria skrzyni 7dct
To normalna sprawa, taka cecha Posłuchaj sobie jak sportowe dwusprzęgłówki zmieniają biegi przy bucie w podłodze, jestem pewny, że prowadzący czuje te uderzenia solidnie na sobieMJRegul pisze: ↑02 maja 2023, 00:10 Moi mili jak rozumieć wzmiankę o "kopnięciu" przy zmianie biegów w 7DCT?
Gdzies czytałem, że ogólnie "dual clutch" skrzynie tak zmieniają biegi pod obciążeniem, z takim "łupnięciem" i to normalne.
U mnie tak jest gdy mocniej przycisnę auto w pełnym automacie że zmianą biegów koło 6000rpm+ a chyba jeszcze bardziej przy zmianie ręcznej po kickdownie i zmianach w okolicy 4500-4700rpm.
Auto dopiero ma 2500km nalatane i teraz się zastanawiam czy ta skrzynia u mnie chodzi jak należy czy jednak nie bo cholera nie mam jak porównać.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Skrzynia to dramat, ma lagi, szarpie przy zmianie biegów (to co było wspominane a co jest bardzo niebezpieczne gdy jest ślisko bo potrafi zerwać przyczepność) a do tego sie sypie. Od 2 lat (produkcja grudzień 2019) zgłaszam szarpanie i słyszę że sprzęgła na komputerze w normie to gitara, tak ma być. Teraz skrzynia od czasu do czasu na wstecznym oraz przy wciskaniu hamulca robi brrrrrr ( tak że na drążku czuć wibracje) plus kamera cofania nie działa. Jak czytam to co tu czytam no to chyba trzeba nastawiać na to ze mi aso będzie kazało zapłacić 10k za naprawę tego gowna… także tego, nie polecam. Przebieg 47K, nigdy nie jeżdżony agresywnie, nigdy sport, silnik 1.4.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Awaria skrzyni 7dct
Tryb sport wręcz pomaga przetrwać ten skrzyni długie przebiegi
1. większe obroty - mniejszy moment obrotowy na sprzęgle
2. brak jazdy na półsprzęgle, na sport jedzie na jedynce dopóki nie będzie miał pewnego zesprzęglenia kolejnego biegu
3. nie przekłada na kolejny bieg podczas dynamicznej jazdy tylko daje długą chwile na zastanowienie i utrzymuje wysokie obroty
4. nigdy nie jeździ na jakichś idiotycznych obrotach typu trzeci bieg i 1050rpm
5. nie szarpie przepustnicą bo na sport ma regularną projekcję pedału gazu do faktycznej przepustnicy - typu 40% wciśnięcia pedału to 40% mocy, na normal do 60% nic się nie dzieje a później nagle szaleje i jeździsz na granicy kickdown