Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

forum użytkowników Kia Stonic
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

To ja dodam 3 grosze.

W stonik 1,4 była wada fabryczna sprzęgła i objawiało się to piszczeniem podczas puszczania sprzęgła w wysokich temperaturach.
Nam też je wymieniono ale po aktualizacji firmware ecu, ktore usuwało kangury.

Jakieś 6 miesięcy temu dowiedziałem się w salonie Hyundai że to nie była aktualizacja firmware ecu, a cicha wymiana całego ecu.
Powiedziano mi to bo Hyundai miał ten sam problem w odpowiedniki stonika czyli chyba w i20 (nie kona)
Szumi
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2023, 08:38
model samochodu: Stolic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problem

Post autor: Szumi »

I jak teraz autko chodzi? Czy wymiana sprzęgła pomogła? Ja już byłem kilkukrotnie na aktualizacji ecu, ale nie zauważyłem poprawy. Jazda w korku jest utrapieniem, bo nie da się jechać płynnie. Zauważyłem tez, ze gdy sunę się na 1-2 biegu (już bez sprzęgła), to przy dodaniu gazu zauważalne takie nagle szarpnięcie. Wymieniłbym sprzęgło, tylko czy mam gwarancje, ze to pomoże? Mam ten samochód kilka mięsiecy i żałuje jego zakupu. Zero frajdy z jazdy.
Drzemor
Posty: 20
Rejestracja: 03 paź 2022, 10:44
model samochodu: Kia Stonic 1,4 L 2018

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Drzemor »

Szumi pisze: 07 kwie 2023, 19:17 A jak wygląda sprawa z powolną jazdą w korku? Jest płynnie? Mnie już szlak trafia jak mam operować na półsprzęgle i zmieniać 1-2 biegi. Zachowuje się mocno losowo i co chwila szarpie. Auto jest z 2019 roku a jeździ gorzej aniżeli mój 20 letni stary Ford. Też zastanawiam się nad wymianą całego sprzęgła. Mam najechane 60 tyś.
Jak na prostej wleczesz się tylko na sprzęgle nic nie szarpie, na codzień jeżdżę skodą rapid służbową trochę ciężko mi się przestawić jak się przesiadam. Ale, jak już pojeżdże i wyczuje sprzęgło to jest ok. Auto już zrobiło od wymiany około 2tys. Km. Jedyne zastrzeżenie mam że wymieniłem na LUK'a. Gdybym widział że takie jest fabryczne sprawdził bym inną firmę.
roman emeryt
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2023, 00:06
model samochodu: stonik 1,4

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: roman emeryt »

Ludzie a może jakiś pozew zbiorowy , mam problem z kangurami od początku czyli od 2019 roku , ciągle zbywany w serwisie w Lublinie że tak ma być i muszę się podszkolić w jezdzie . Rok temu zmieniono oprogramowanie , na chwilę było ok po paru miesiącach znów kangury , teraz już szarpie przy zmianie z 2 na 3 . Tydzień temu na przegłądzie za 1200 zeta powiedziano mi że wszystko jest ok . Przy 30 tysiącach przebiegu zaczyna padać sprzęgło porażka
Drzemor
Posty: 20
Rejestracja: 03 paź 2022, 10:44
model samochodu: Kia Stonic 1,4 L 2018

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Drzemor »

roman emeryt pisze: 28 lip 2023, 00:21 Ludzie a może jakiś pozew zbiorowy , mam problem z kangurami od początku czyli od 2019 roku , ciągle zbywany w serwisie w Lublinie że tak ma być i muszę się podszkolić w jezdzie . Rok temu zmieniono oprogramowanie , na chwilę było ok po paru miesiącach znów kangury , teraz już szarpie przy zmianie z 2 na 3 . Tydzień temu na przegłądzie za 1200 zeta powiedziano mi że wszystko jest ok . Przy 30 tysiącach przebiegu zaczyna padać sprzęgło porażka
Zmień sprzęgło, zamiast się bujać po sądach. I tak to jest element eksploatacyjny jak klocki hamulcowe czy tarcze więc nic nie ugrasz. Sprzęgło możesz wymienić sam w innym warsztacie bez utraty gwarancji.

Po ponad 10tys. Km wszystko śmiga. A ASO? Jak na ostatnim przeglądzie robili przegląd karoserii na up...dolonym samochodzie to ja już nie mam pytań. ASO Olsztyn jakby co.
jotes1911
Posty: 207
Rejestracja: 02 lut 2020, 11:48

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: jotes1911 »

roman emeryt pisze: 28 lip 2023, 00:21 Ludzie a może jakiś pozew zbiorowy
Hehehe. Zorganizujesz taki zbiorowy pozew?
grojek83
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2019, 20:03
model samochodu: KIA STONIC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: grojek83 »

Wymiana sprzęgła na długo nie pomoże i problem wróci
Trzeba wymienić komplet w sensie sprzęgło plus koło zamachowe
Mark74
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2023, 12:58
model samochodu: Kia Stonic 1.4 CVVT (99KM, 73kW) G4LC 2018

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Mark74 »

grojek83 pisze: 30 lip 2023, 15:52 Wymiana sprzęgła na długo nie pomoże i problem wróci
Trzeba wymienić komplet w sensie sprzęgło plus koło zamachowe
Albo się mylę albo nie potrafię znaleźć w necie bo temat dotyczy silnika 1.4 rozumiem że G4LC bo chyba innego w benzynie nie ma no jeszcze jest 1.4 ale w LPG a piszesz, że należy wymienić sprzęgło plus koło zamachowe. Jesteś pewien, że w tym silniku jest koło zamachowe albo dwumas? Wszędzie gdzie szukam to dla tego silnika kompletne sprzęgło to "sprzęgło plus docisk plus oczywiście łożysko" ale koła zamachowego nigdzie nie widzę. Jak szukasz dla modelu Kia Stonic YB to koła zamachowe i owszem występują ale dla silnika 1.0 lub 1.6. Możesz doprecyzować o co chodzi z tym kołem zamachowym?
Też niestety mam te piski przy ruszaniu (na szczęście nie zawsze ale są) i zapewne przyjdzie mi w końcu zmienić sprzęgło stąd lepiej wiedzieć co wchodzi w jego skład. :)
grojek83
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2019, 20:03
model samochodu: KIA STONIC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: grojek83 »

Zwykle koło zamachowe nie dwumasowe, zrobiłem teraz zdjęcia starego koła bo właśnie wróciłem z garażu ale nie mogę tu wrzucić bo za duży plik ,podaj proszę email wyślę zdjęcia i zrobię jeszcze jutro zdjęcie faktury,.
U mnie bardziej nie chodzi o piski tylko o wibracje podczas ruszania na zimnym silniku które się przenoszą na całe auto w okolicy przebiegu około 20 tys wymieniłem sprzęgło bez koła zamachowego i był spokój przez jakieś 10 tys km po czym wszystko wróciło i się nasilało , zasięgnąłem języka i problem był ponoć znany w hundaiu i20 tam ponoć była akcja serwisowa gdzie wymieniali sprzęgło właśnie wraz z kołem zamachowym.Wymienilem teraz komplet koło plus sprzęgło naeazie za wcześnie na wnioski po zrobiłem dopiero ok.500 km,choć powiem szczerze że jak bym lekko trochę wyczuwał jak auto postoi trochę dłużej na dworze przy wilgotnym powietrzu to pierwsze dwa trzy ruszenia w ostatniej fazie puszczania sprzęgła jak bym delikatnie coś wyczuwał ,więc jeżdżę obserwuje,tamto sprzęgło wymienione wcześniej było sprzęgło Sacha przejechałem na nim jakieś 20-25 tys km i powiem że te sprężyny odpowiadające za tłumienie drgań mega latały mechanik powiedział,e jak by nie wiedział ile na tym sprzęgle zrobiłem kilometrów to by nie uwierzył,
Teraz mam założone sprzęgło i koło orginalne takie jak kia wkładała w fabryce (koszt części to ok.2600 zł)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”