Ja mam dwie Optimy 2,0 Dohc obie w LPG
Pierwsza 2012 165KM pali w cyklu mieszanym ok 10l lpg/100
a druga 2019 163KM jest zauważalnie oszczedniejsza i zadowala się zużyciem ok 9l lpg/100km
Jeżdżę w cyklu mieszanym ok 50km dziennie szosa i miasto pół na pół
KIA OPTIMA 2.0 (120KW / 163KM)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 mar 2020, 17:46
- model samochodu: Kia Optima 2,0 DOHC
Re: KIA OPTIMA 2.0 (120KW / 163KM)
Jak długo jeździsz tą z 2019, jaki masz obecnie przebieg i czy coś się po drodze z nią działo..
z góry dziękuję za odp
z góry dziękuję za odp
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 paź 2018, 21:51
- model samochodu: KIA OPTIMA XL 2015 2.0Pb 163KM AT
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: KIA OPTIMA 2.0 (120KW / 163KM)
Ostatnio mi wyszło 10l LPG czystej jazdy autostradowej 140-150 km/h.
Instalację mam od LPGTech. Ogólnie spoko. Mam tylko jeden problem który czasami występuje - na zimnym silniku, zaraz po przełączeniu z pb na lpg i wrzuceniu biegu potrafi mi zgasnąć. Na PB takie coś się nie dzieje.
Instalację mam od LPGTech. Ogólnie spoko. Mam tylko jeden problem który czasami występuje - na zimnym silniku, zaraz po przełączeniu z pb na lpg i wrzuceniu biegu potrafi mi zgasnąć. Na PB takie coś się nie dzieje.
Kia Optima 2015 XL 2.0 Pb AT
Re: KIA OPTIMA 2.0 (120KW / 163KM)
Widocznie masz zbyt nisko ustawioną temperaturę przejścia z Pb na LPG i parownik nie jest rozgrzany odpowiednio żeby zmienić stan skupienia LPG. Ewentualnie masz przybrudzone wtryski i silnik nie dostaje paliwa od razu.
Są na to 2 sposoby - podniesienie temperatury przejścia na LPG z np 45 stopni na 60 stopni, lub włączenie funkcji wstępnego podgrzewania listwy wtryskowej. Polega to na tym że listwa zaczyna pracować bez podawania paliwa jakiś czas wcześniej.
Są na to 2 sposoby - podniesienie temperatury przejścia na LPG z np 45 stopni na 60 stopni, lub włączenie funkcji wstępnego podgrzewania listwy wtryskowej. Polega to na tym że listwa zaczyna pracować bez podawania paliwa jakiś czas wcześniej.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: KIA OPTIMA 2.0 (120KW / 163KM)
Witam od 2 miesięcy zamontowaną instalację gazową STAG QBOX PLUS silnik CVVL 163 KM. Temperatura przełączania na GAZ to 30 stopni. Zero problemów auto nie straciło na mocy spalanie w mieście około 11 litów gazu. Powiem szczerze, że nawet nie wiem kiedy przełącza się na gaz. W poprzednim aucie mazda 6 GG było to odczuwalnie i słyszalne.
Re: KIA OPTIMA 2.0 (120KW / 163KM)
Cześć, u mnie gaz w Optimie kombi 2019r był założony przy przebiegu 900km. Obecnie mam 102 tyś. km. Spalanie w mieście Łodzi (jedno z najbardziej zakorkowanych miast a PL) 10-11,5l PB 12-14l LPG - zazwyczaj jeżdżę w ścisłym centrum. Spalanie na trasie najniżej udało mi się zejść 5.1l PB , 7l LPG ale to jest płynna jazda po autostradzie do 100km/h. Najczęściej w trasie spalanie ok 7-7,5l PB , 9l LPG. Instalacja serwisowana według zaleceń tzw. gazowników co 10-15tyś. km wtedy wymiana filtra gazu fazy lotnej a co 20- 30 tyś km ciekłej. Według zaleceń tankowanie tylko na BP lub Shell ewentualnie na Circle niestety reszta stacji ma bardziej zabrudzone paliwo( widziałem nie raz filtry z różnych stacji). Przez cały okres jazdy nie miałem żadnego problemu z Optimką. Do zbiornika wchodzi mi ok. 48l LPG i śrenio przejeżdżam ok. 450km 75%miasto i 25%trasa. Jedynym problemem jest dociążony tył w związku z butlą i w czasie wakacyjnych wyjazdów z pełnym bagażnikiem + 4 osobami na pokładzie Optimka tak siada że koła chowają się w nadkolach. Czeka mnie wymiana sprężyn ale od początku wydawało mi się że autko ma za miękkie sprężyny z tyłu.