ładowanie akumulatora

forum użytkowników Kia Stinger
tabin
Posty: 40
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:51
model samochodu: Stinger GT

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: tabin »

Daniel112 pisze: 05 kwie 2023, 10:59 Część, system po ok 2 tyg. Wyłącza łatwy dostęp do auta w celu oszczędzania energii, czyli w takiej sytuacji wchodzimy do auta za pomocą kluczyka mechanicznego a uruchomienie auta polega na przyłożeniu breloka do przycisku start i odpalenia silnika.
Pozdrawiam
Tak, widziałem ten myk w instrukcji. U mnie nie zadziałało co by chyba oznaczało, że akumulator jest rozładowany na amen.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: GeRRaD »

Wrzuć jakiś prostownik z mikroporcesorem (najlepiej wprost na akumulator do bagażnika) na dobę i po kłopcie (niestety jak auto sporadycznie używane trzeba się w taką ładowarkę zaopatrzyć).
saron22
Posty: 619
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: saron22 »

GeRRaD pisze: 05 kwie 2023, 19:04 Wrzuć jakiś prostownik z mikroporcesorem (najlepiej wprost na akumulator do bagażnika) na dobę i po kłopcie (niestety jak auto sporadycznie używane trzeba się w taką ładowarkę zaopatrzyć).
W momencie, gdy akumulator jest rozładowany do zera albo bardzo głęboko rozładowany to prostownik mikroprocesorowy nic nie da bo nie podniesie tego akumulatora. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest zwykły standardowy prostownik.
To po pierwsze. A po drugie do sprawdzania poziomu naładowania akumulatora służy miernik uniwersalny i od tego trzeba zacząć a nie od prostownika. I sprawdzić jakie napięcie jest na akumulatorze.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: GeRRaD »

Śmiem twierdzić odwrotnie - nie raz, nie dwa Cetek podnosił mi aku padnięte do zera - ostatnio nawet w zeszłym miesiącu 8-) Nie mąć - lub nie w temacie Stinger - coraz więcej wpisów z innych części forów - innych aut KIA - nie ma tam co pisać :?: :lol:
saron22
Posty: 619
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: saron22 »

Ty nie mąć - ile voltów wskazywal miernik w tym całkowicie padniętym aku? Sprawdzałeś to?
Ja mam dwa Cteki i żaden z nich nie podniósł akumulatora rozładowanego poniżej 4-5 voltów.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: GeRRaD »

Mnie nie insertuje dyskusja akademicka - mierniki itp - zdarzało się że auto nie reagowało nawet na pilota - o rozruszniku nie wspominając - po ceteku na dobę zawsze hula i o to chodzi - dla mnie starczy :!:
saron22
Posty: 619
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: saron22 »

GeRRaD pisze: 06 kwie 2023, 15:21 Mnie nie insertuje dyskusja akademicka - mierniki itp - zdarzało się że auto nie reagowało nawet na pilota - o rozruszniku nie wspominając - po ceteku na dobę zawsze hula i o to chodzi - dla mnie starczy :!:
A mnie właśnie interesuje merytoryczna dyskusja a nie pierdoły więc jak to określiłeś w stosunku do mnie „nie mąć” bo w dupie byłeś i gówno widziałeś.
Przy 10 - 11 voltach na akumulatorze po włączeniu zapłonu napięcie spada powiedzmy do 9V i ani elektronika pokładowa ani rozrusznik nie zadziała. Wyłączysz zapłon, napięcie znów podnosi się do ok 10,5-11 voltów, podłączasz Cteka ładujesz i działa. I z tym się zgodzę.
Natomiast jeśli ten sam akumulator postoi jeszcze dłużej i rozładuje się jeszcze głębiej powiedzmy do 4-5 voltów to z tym Ctekiem możesz sobie co najwyżej w dupie pogrzebać bo nie podniesiesz już tego akumulatora. Ctek po jakimś czasie wywala błąd (jak dobrze pamiętam to któraś kontrolka zaczyna migać) i koniec historii.
A klasycznym prostownikiem taki akumulator naładujesz bez problemu nie ważne czy wcześniej miał 3, 4 czy 5 voltów. I włożysz go do samochodu i pojedziesz.
Natomiast to czy ten akumulator dalej będzie spełniał swoje zadanie to jest już zupełnie inna para butów.
Niko123
Posty: 513
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: Niko123 »

Nieststy ale ladowarki automatyczne nie sa do ladowania a podladowania.
Kto sie zna to wie ze naladowany akumulator sprawdza sie po gestosci elektrolitu a ladowanie automatem pokaże ze naladowany a gestosc elektrokitu slaba i taki aku po 2 tyg znowu ma 12,1v a powinien trzymac 12,5
Jutrzejszy
Posty: 273
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: Jutrzejszy »

Niko123 pisze: 06 kwie 2023, 18:42 Nieststy ale ladowarki automatyczne nie sa do ladowania a podladowania.
Kto sie zna to wie ze naladowany akumulator sprawdza sie po gestosci elektrolitu a ladowanie automatem pokaże ze naladowany a gestosc elektrokitu slaba i taki aku po 2 tyg znowu ma 12,1v a powinien trzymac 12,5
W akumulatorach AGM (a taki zapewne jest w Stingerze) nie ma płynnego elektrolitu (elektrolit jest uwięziony w matach z włókna szklanego), dlatego pojęcie gęstości elektrolitu go nie dotyczy.

Ponadto nawet jednokrotne ładowanie akumulatora AGM zwykłym prostownikiem (zamiast ładowarką elektroniczną która pilnuje aby napięcie nigdy nie przekroczyło 14.7V, a najlepiej 14.4V) spowoduje jego nieodwracalne uszkodzenie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”