Zwiększenie mocy
Re: Zwiększenie mocy
Miałem astrę 200 KM i z forum wiem, że astra nie miała gratisów i wychodziło tyle co dawała fabryka. Żadnych nadwyżek na hamowniach więc raczej nie jest tak, że pomiary dokładają.
Re: Zwiększenie mocy
Hamownia, jest normalnym narzędziem pomiarowym. Jak będzie dobrze skalibrowana i dobrze obslugiwana, to pokaże dobry jakościowo wynik.dejmieno pisze: ↑26 lut 2021, 12:44Pewnie na kilku hamowniach i na jednej 300Nm na drugiej 250Nm. Każda hamownia ma inną tendencję do pomiarów. Plus dużo zależy od samych parametrów ustawionych przez obsługę. Hamowni używa się do pomiaru różnicy, seryjny, tuning. W Polsce jakoś przyjęło się używać hamowni do sprawdzania wartości seryjnych pojazdów i zakłada się że "hamownia zawsze powie prawdę". Tak, więc nie nastawiałbym się na tak duży bonus od fabryki... A szkoda, bo to raczej miły prezent.A sprawdzałeś? Bo ja tak i wiem ze auta maja gratisy
Przy czym trzeba tu uważać np na warunki środowiskowe (temperatura, ciśnienie), ale można pomiar skomponować do warunków normowych.
Re: Zwiększenie mocy
Zacznijmy od tego że hamowanie samochodów seryjnych jest popularne tylko w Polsce, poza Polską jeździ się na odczucia, bo ważne jest jak samochód jeździ a nie cyferki. Nawet największe salony tuningowe w Polsce, które posiadają hamownie MAHA nie dadzą Ci dokładnego pomiaru. Podczas badania przyrostów nie ma znaczenia jaki wynik wyjdzie na serii ponieważ różnica, czyli przyrost wyjdzie zawsze taki sam.Hamownia, jest normalnym narzędziem pomiarowym. Jak będzie dobrze skalibrowana i dobrze obslugiwana, to pokaże dobry jakościowo wynik.
Przy czym trzeba tu uważać np na warunki środowiskowe (temperatura, ciśnienie), ale można pomiar skomponować do warunków normowych.
Jak byłem testować PowerBoxa to na serii wyszło 300Nm i 210HP a z Boxem 370Nm i 245Hp, ale to tylko po to żeby obliczyć przyrost a ostatecznie i tak bierze się pod uwagę dane seryjne czyli wychodzi 239HP i 335Nm.
Są różnice między samochodami seryjnymi ale nie o ponad 35Nm. Samochód opuszcza fabrykę z konkretnymi parametrami i takie musi mieć. W dowodzie masz wpisane 204HP a nie 220HP i tyle samochód musi posiadać. Oczywiście każdy może wierzyć, że dostaje "gratis". W Oplu różnica pomiędzy Astrą 125HP a 150HP to było prawie 10 tyś.
Wśród użytkowników ProCeed to już jakiś standard, że każdy odpowiada, że samochód ma 310Nm bo ktoś na forum sprawdzał i ma bonus...
Rozmawiałem z osobami, które pracują na hamowniach firmy MAHA i często przyjeżdża do nich ktoś sprawdzić samochód który ma przykładowo 500km a po badaniu wychodzi 420HP. Na innej hamowni zapewne mógłby wyjść inny wynik.
Re: Zwiększenie mocy
No jasne. Musi mieć.
Tylko potem taki użytkownik Stingera 2.0 za cholerę nie potrafi ani trochę zbliżyć się do deklarowanych przez producenta przyspieszeń. Wsadza auto na hamownię i wychodzi mu znacznie niższa moc niż ma być. Inny ma takie same odczucia, jedzie na inną hamownię i wychodzi bardzo podobnie.....
Jest nawet wątek na tym forum.
Hamownia podwoziowa czy drogowa, jak jest dobrze obsługiwana i skalibrowana to nie pokazuje byle jakich cyferek, tylko cyferki zbliżone do rzeczywistości.
Wiem, że jeśli stroi się samochód na hamowni to jakość samego pomiaru nie jest ultra istotna. Ale to nie znaczy że nie da się zmierzyć dobrze mocy przy użyciu hamowni.
Nawet jeśli przyjąć twój tok rozumowania za słuszny, to powinieneś przyrost zeskalować proporcjonalnie, a nie dodać bezwzględną różnicę do wartości katalogowej.Jak byłem testować PowerBoxa to na serii wyszło 300Nm i 210HP a z Boxem 370Nm i 245Hp, ale to tylko po to żeby obliczyć przyrost a ostatecznie i tak bierze się pod uwagę dane seryjne czyli wychodzi 239HP i 335Nm.
Re: Zwiększenie mocy
Klocicie sie o boxy, że auta sa różne i potrzebne jest indywidualne strojenie ale jakos zapominacie, że producent tez wklada gotowca do wszystkich silnikow a nie dostraja ecu pod kazdy konkretmy silnik. Wiadomo jak sa zachowane rezerwy a nie sa wysrubowane parametry na maxa to raczej nic zlego nie powinno sie stac.
Co do hamowni: skoro pokazują bajki to dlaczego sa silniki z bonusem i na wielu hamowniach wychodzi, że maja wiecej mocy i sa silniki, ktore sa slabsze niz deklaruje producent i to tez wychodzi na hamowniach.
A wracajac do tematu:
I jak uzytkuje ktos nadal tego power boxa? Ile km zrobione? Jakies problemy?
Co do hamowni: skoro pokazują bajki to dlaczego sa silniki z bonusem i na wielu hamowniach wychodzi, że maja wiecej mocy i sa silniki, ktore sa slabsze niz deklaruje producent i to tez wychodzi na hamowniach.
A wracajac do tematu:
I jak uzytkuje ktos nadal tego power boxa? Ile km zrobione? Jakies problemy?