Wibracje auta oraz kierownicy
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Mam tu coś dla prawdziwych zboczeńcòw choć tak naprawdę polecam każdemu:
https://youtu.be/AJ_v9b6nqUI
W roli wibrometra czy analizatora widma ja użwam smartfona. Do dźwięku używam spectroida że sklepu google play. Do wibracji cokolwiek darmowego co pokazuje wskazania z akcelerometra.
Dalej jednak uważam że mieć świadomość to jedno, ale żeby klient se sam w nowym samochodzie tego szukał to przykre chodź widzę że częste i prawdziwe
Awansem mnie c**j strzela czytając jak ludzi zbywają bo przecież mnie też tę przyjemność ufundują przy okazji usterki z ktòrą nie będą se radzić. I jak zwykle sam sobie będę musiał znaleźć i pojechać do prawdziwego mechanika bo mam szczęście takiego mieć (2 tygodnie czekania).
https://youtu.be/AJ_v9b6nqUI
W roli wibrometra czy analizatora widma ja użwam smartfona. Do dźwięku używam spectroida że sklepu google play. Do wibracji cokolwiek darmowego co pokazuje wskazania z akcelerometra.
Dalej jednak uważam że mieć świadomość to jedno, ale żeby klient se sam w nowym samochodzie tego szukał to przykre chodź widzę że częste i prawdziwe
Awansem mnie c**j strzela czytając jak ludzi zbywają bo przecież mnie też tę przyjemność ufundują przy okazji usterki z ktòrą nie będą se radzić. I jak zwykle sam sobie będę musiał znaleźć i pojechać do prawdziwego mechanika bo mam szczęście takiego mieć (2 tygodnie czekania).
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
- model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver
Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14
Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11
Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.
Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Co do tematu wibracji..... skoro wykluczono opony z felgami ( były zmieniane i na innym komplecie to samo - czy felgi też były inne? ) to należałoby w dalszej kolejności sprawdzić piasty. Jeżeli z piastami ( czyli sama piasta jak i łożysko piasty ) będzie ok to do weryfikacji półosie.
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Widze ze jak zwykle sa lepsi.Dalej uczcie sie z kompa.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 sty 2023, 15:23
- model samochodu: KIA Sorento HEV 2022
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Dzięki za sugestie! Muszę znaleźć kogoś ktoś ma alusy 19 i pożyczy na testy.Pi_ pisze: ↑13 sty 2023, 07:23 Co do tematu wibracji..... skoro wykluczono opony z felgami ( były zmieniane i na innym komplecie to samo - czy felgi też były inne? ) to należałoby w dalszej kolejności sprawdzić piasty. Jeżeli z piastami ( czyli sama piasta jak i łożysko piasty ) będzie ok to do weryfikacji półosie.
Jestem na szczęście umówiony za wizytę w drugim serwisie - tym który wykonywał geometrię. Ale muszę jeszcze chwile zaczekać.
Szczerze mówiąc, zastanawiałem się czy nie zgłosić jakiejś skargi na „Pana Kierownika” tylko nie do końca wiem gdzie i wydaje mi się, że to nic nie zmieni.
Dzięki za wszystkie wypowiedzi i utwardzenie mnie w przekonaniu, że tak w nowym aucie nie powinno być.
Jak macie jakieś inne pomysły co mógłbym zrobić żeby pomogło zdiagnozować problem to śmiało piszcie.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Ja kupowałem już kilka nowych samochodów i niestety wszędzie tak to wygląda, to nie tylko Kia. Dosłownie przy każdym producencie prędzej, czy później kończyło się na tym, że wysyłałem pismo do centrali. W każdym przypadku dziwnym zbiegiem okoliczności po takim piśmie a to przypominali sobie w serwisie jak się coś robi, a to rozmawiali akurat wczoraj z kolegami z Niemiec i tamci im powiedzieli jak coś diagnozować (bo przecież jak nie ma kodu błędu po podpięciu kompa, to nie ma usterki wg ASO), a to się znajdywała część, której nie było i miało nie być jeszcze przez miesiąc itd. Do centrali Kia też pisałem.
Diler może to mieć gdzieś, ale centrala rzadko olewa klienta, bo nie chcą smrodu, zwłaszcza w ewidentnych przypadkach.
Więc jeszcze tak możesz spróbować, tym bardziej, że to nic nie kosztuje. Opisz ładnie całą sytuację (koniecznie z datami, godzinami, nazwiskami - tyle szczegółów, ile jesteś w stanie zebrać, ale bez ich tworzenia, to muszą być konkrety) i wyślij jako pdf mailem do centrali. Ja zawsze na końcu pisma zadawalem retoryczne pytanie, czy takie zagrywki są zgodne z polityką danej marki, czy dana marka tak chce być postrzegana i czy to są ich oficjalne standardy.
Ps. Skarga na kierownika też tutaj jest na miejscu. To jego salon i jego standardy, niech go zwolnią, nie przejmuj się tym. Ja też pisałem skargi imienne na pracowników, którzy wypowiadali się w sposób, w który nie powinni. Uważam, że kupując 12 lat temu auto za 140tys coś mi się należy, a nie szyderstwa w ASO i kpiące komentarze. Nie jestem ich kolegą, tylko klientem, który ma prawo do gwarancji. Skarga na sytuację + na pracownika i po 2 dniach dzwonił dyrektor z zaproszeniem na dalszą diagnostykę (douczyli się jak i co robić, żeby mój problem rozwiązać).
Ps2. Takie pisma mają jeszcze jedną zaletę - kolejnym razem jak Cię będą zbywać w tym serwisie, to uprzejmie prosisz o kierownika/dyrektora (ewentualnie o telefon do niego), a ten będzie Cię pamiętał i błyskawicznie zrobi porządek na serwisie. Też to przerobiłem i aż mi było miło na sercu widząc jak się wszyscy zabierają do roboty
Diler może to mieć gdzieś, ale centrala rzadko olewa klienta, bo nie chcą smrodu, zwłaszcza w ewidentnych przypadkach.
Więc jeszcze tak możesz spróbować, tym bardziej, że to nic nie kosztuje. Opisz ładnie całą sytuację (koniecznie z datami, godzinami, nazwiskami - tyle szczegółów, ile jesteś w stanie zebrać, ale bez ich tworzenia, to muszą być konkrety) i wyślij jako pdf mailem do centrali. Ja zawsze na końcu pisma zadawalem retoryczne pytanie, czy takie zagrywki są zgodne z polityką danej marki, czy dana marka tak chce być postrzegana i czy to są ich oficjalne standardy.
Ps. Skarga na kierownika też tutaj jest na miejscu. To jego salon i jego standardy, niech go zwolnią, nie przejmuj się tym. Ja też pisałem skargi imienne na pracowników, którzy wypowiadali się w sposób, w który nie powinni. Uważam, że kupując 12 lat temu auto za 140tys coś mi się należy, a nie szyderstwa w ASO i kpiące komentarze. Nie jestem ich kolegą, tylko klientem, który ma prawo do gwarancji. Skarga na sytuację + na pracownika i po 2 dniach dzwonił dyrektor z zaproszeniem na dalszą diagnostykę (douczyli się jak i co robić, żeby mój problem rozwiązać).
Ps2. Takie pisma mają jeszcze jedną zaletę - kolejnym razem jak Cię będą zbywać w tym serwisie, to uprzejmie prosisz o kierownika/dyrektora (ewentualnie o telefon do niego), a ten będzie Cię pamiętał i błyskawicznie zrobi porządek na serwisie. Też to przerobiłem i aż mi było miło na sercu widząc jak się wszyscy zabierają do roboty
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Poczytaj sobie moje wątki i zbieżności i zabkowaniu opon na sekcji Sportge....część problemów zostało i bede walczył z ASO.....ale problem wibracji, który mialem identyczny jak "ty" został rozwiązany po wymianie felg i opon na nowe.SorentoHevDriver pisze: ↑11 sty 2023, 12:54 Witam, mam problem z autem. Oficjalny serwis KIA ignoruje mnie mówiąc, że z moim autem wszystko jest w porządku.
Pozwolę sobie trochę rozwinąć i opisać całą sytuację:
Odebrałem KIA Sorento HEV 2022 - nowiutką.
Podczas pierwszego dnia użytkowania zauważyłem, że na autostradzie mój pojazd wydaje się trząść, podobnie jak i kierownica, czuć to od 110 km/h i odczucie się zwiększa wraz z wzrostem prędkości.
Zgłosiłem to do oficjalnego serwisu KIA. Powiedzieli, że ciśnienie w kołach było nieprawidłowe i skorygowali, po czym stwierdzili, że problem już nie występuje.
Problem niestety nadal się istniał. Udało mi się wyprosić kierownika serwisu żeby wyważyli opony. Niestety nie to nie zmieniło (moje auto przyjechało na oponach letnich). Kierownik serwisu powiedział, że nie ma problemu z samochodem i odprawił mnie z kwitkiem.
Drugiego dnia zauważyłem, że samochód trochę znosi na prawą stronę. Pojechałem do tego samego serwisu (bo w salonie gdzie znajduje się ten serwis zakupiłem auto). Ponownie zgłosiłem problem z wibracjami oraz dodałem, że auto znosi na jedną stronę. Kierownik serwisu uznał, że wczoraj sprawdzał auto i „jechało jak po sznurku” więc dzisiaj nie będzie już sprawdzał. Od słowa do słowa pojechaliśmy na jazdę testową, gdzie kierownik uznał, że nic się nie dzieje (mimo, że auto znosiło oraz były wibracje na kierownicy). Poprosiłem o wykonanie geometrii kół na mój koszt - zostałem umówiony na za dwa tygodnie.
W międzyczasie kupiłem nowe opony (Dunlop) na sezon zimowy. Opony zostały wymienione oraz wyważone w innym miejscu, aby wykluczyć możliwość wadliwej wyważarki.
Problem niestety nadal istniał.
Pojechałem do innego serwisu KIA i zleciłem ustawienie geometrii kół na swój koszt - były pewne problemy ze zbieżnością, ale zostały rozwiązane. Pojazd nie ściąga już na na bok.
Niestety wibrowania auta jak i kierownicy nadal występuje. Jestem wstępnie ustawiony na diagnozę problemu w drugim serwisie, który wykonał geometrię. W międzyczasie chciałem się zorientować czy ktoś z was miał taki problem albo czy macie pomysł czym to może być spowodowane?
PS. sprawdzałem sytuacje z wyłączonymi wszystkimi systemami wspomagania prowadzenia auta - problem cały czas występuje.
Wrzucam jeszcze filmik żeby zobrazować jak to wygląda: https://youtube.com/shorts/HLXbPV4s9jg?feature=share
Z góry dzięki za pomoc!
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Mam drgania na kierownicy przy prędkości ok. 120-130 km/h. Co ciekawe raz one są a raz tych drgań nie ma. Największe drgania miałem na A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami. Na Śląskim odcinku A4 było dużo lepiej. Pytanie czy powodem jest nawierzchnia drogi czy samochód?
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Witam.
Jak prowadzi się wasze sorento po przekroczeniu 100-120 kmh .? Ja mam wrażenie, że moja mało stabilnie. Kierownica lekko drga. I jeśli fotel pasażera jest pusty też wpada w drgania widoczne nawet na drodze równej.
Jak prowadzi się wasze sorento po przekroczeniu 100-120 kmh .? Ja mam wrażenie, że moja mało stabilnie. Kierownica lekko drga. I jeśli fotel pasażera jest pusty też wpada w drgania widoczne nawet na drodze równej.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2022, 14:15
- model samochodu: Sorento
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
U mnie na Michelinach CrossClimate nic takiego nie występuje a w zeszły weekend mama trasę 600km za sobą a prędkość miejscami sięgała na moim liczniku 160km/h
-
- Posty: 1260
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Wibracje auta oraz kierownicy
Tak być nie powinno jak piszesz; zacznij od wyważenia kół.