Utrata gwarancji

Rozpocznij przygodę z forum Kia Motors Klub! Przywitaj się i dyskutuj o motoryzacji.
Lunatv
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2023, 21:17
model samochodu: Ceed

Re: Utrata gwarancji

Post autor: Lunatv »

Marcin_1976 pisze: 30 mar 2023, 13:30
gisio pisze: 29 mar 2023, 20:14 Swoją drogą nie wiem dlaczego większość użytkowników wykonuje przeglądy myśląc tylko kategoriami utrzymania gwarancji. Wykonywanie przeglądów to dbanie o dobry stan i kondycję przedmiotu w którego jesteśmy posiadaniu a gwarancja to tylko wartość dodana.
Po pierwsze dobry zaufany mechanik zrobi to za połowę ceny kosztu w ASO. Po drugie np. wymiana filtra powietrza po 60 tys. km. (ProCeed) według Ciebie jest dobrym dbaniem o kondycję silnika?

Jeździmy tam bo liczymy, że jak silnik padnie do 150 tys km lub 7 lat, może nam naprawia w ramach gwarancji. Pomijam fakt, że większość podzespołów to gwarancja kończy się szybciej niż szumne 7 lat gwarancji KIA.
Dokładnie mam takie samo zdanie jak kolega. Abstrahując , temat zostawiam otwarty ,bo póki co wypowiadają się osoby ,które nawet nie były w podobnej sytuacji co moja. Odwołanie napiszę ,bo nic mnie to nie będzie kosztować :) Może sprawa zakończy się po mojej myśli :)
dam9an
Posty: 363
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Utrata gwarancji

Post autor: dam9an »

Lunatv pisze: 30 mar 2023, 22:26
Blues Brothers pisze: 30 mar 2023, 15:01 Autor dał ciała i po temacie. Trzeba brać winę na klatę i jakoś z tym żyć. A nie kombinować, i zwalać winę na KP
Wiem ,że błąd był z mojej strony i też zgodnie z prawdą poinformowałem o tym Kije :) "Zwalanie winy" ? Chłopaku to już w twojej wyobraźni powstało ,bo ja na nikogo winy nie zwalam :) Popełniłem błąd ,który moim zdaniem nie kwalifikuje od razu auta do utraty gwarancji. Wydarzyło się to pierwszy raz. W przeciągu 1.5roku zostawiłem u nich niespełna 100 tysięcy złotych ( kupno auta + serwisy ) więc fajnie by było jakby marka również wykonała ukłon w stronę klienta mimo popełnionego błędu ( szczerze przywrócenie połowicznej gwarancji to dla mnie żaden ukłon ) ,bo wiadomo ,że ewentualne koszty naprawy silnika są największe. Przekroczenie wymiany oleju o 1200km nie zrobi z silnika szrotu od razu.
Niektore oleje nie wytrzymuja proby czasu. 15 tys w opinii wielu badaczy i mechanikoe to juz gorna granica. Olej juz moze nie do konca spełnić swoje zadanie co moze rzutowac na wczesniejsza awarie silnika przed 150 tys km
Nie zostawiles 100 tys zl bo z 18 tys zl z tego zabral rzad :)
Marli
Posty: 1
Rejestracja: 15 sie 2023, 21:41
model samochodu: Kia sportage

Re: Utrata gwarancji

Post autor: Marli »

Witam, mam podobny problem niestety, czy mogę zapytać co pan napisał w piśmie do KIA, w sprawie przywrócenia gwarancji?
Hornet
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2023, 03:36

Re: Utrata gwarancji

Post autor: Hornet »

Kup następnym razem inne auto ... w Toyocie nikt Ci nie odbierze gwarancji bo przyjechałeś chwile po terminie.

Zastanawia mnie dlaczego właściciele samochodów są tacy ulegli w stosunku do producentów swoich samochodów. Dobrze, że nie odbierają samochodu bo na niego nie zasługujesz, skoro nie umiesz przyjechać na przegląd co do kilometra. (chociaż Ferrari ma listę klientów którym nie wolno sprzedać ich samochodów bo zrobili coś co nie spodobało się marce :mrgreen: ).

Producenci samochodów w związku z coraz większą presja ekologiczną budują coraz gorsze samochody, i używają w nich coraz gorszych materiałów eksploatacyjnych nie zwracając uwagi, że klienci na tym cierpią i dostają coraz gorsze produkty. Myślą tylko jak dodatków zlikwidować gwarancję na ich wytwory, żeby za to nie odpowiadać.
Przykład: skoro było dużo wymian sprzęgieł w skrzyniach 7DCT to ... to zróbmy gwarancję na dwa lata i ... KIA mam złoto z gówna ... bo wymiany robią kliencie za swoją kasę.

Trzeba by znaleźć dobrego prawnika i założyć sprawę KIA, w celu zakazania używania w reklamach informacji o 7 latach gwarancji ... bo to nadużycie.

Przenaszam ale musiałem się chyba gdzieś wy.... bo na forum wszyscy martwią się najbardziej o utratę gwarancji.
Jeszcze raz przepraszam, jeśli moderator uzna proszę o usunięcie tego postu. To tylko moja opinia.
lake_k
Posty: 11
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:06

Re: Utrata gwarancji

Post autor: lake_k »

Sid pisze: 29 mar 2023, 21:01 Kia sztywno trzyma terminów, a Hyundai daje widełki 1000 km lub 30 dni. Tak przynajmniej powiedzieli synowi, gdy umawiał przegląd i20. Dziwne :o.
W KIA wszystko zlaeży od tego, z ktorego roku jest auto. W mojej karcie gwarancyjnej wyraźnie jest podane +/- 30 dni i ileśtam km. Rocznik 2019. Z tego co wiem nowsze roczniki mają zmianę i są te sztywne terminy.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Utrata gwarancji

Post autor: gisio »

Ten wątek potwierdza, że wprowadzanie jakichkolwiek limitów mija się z celem bo i tak są one przekraczane. Wina w niedotrzymaniu interwałów leży tylko i wyłącznie po stronie użytkownika więc nie rozumiem podważania zasadności wprowadzenia przez Kia braku limitów przy interwałach przeglądowych. Użytkuję 4 pojazdy w tym 2 Kia i nigdy nie miałem problemu z wykonaniem przeglądu w terminie.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
lake_k
Posty: 11
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:06

Re: Utrata gwarancji

Post autor: lake_k »

no nie jest wina uzytkownika. w moim aso, rezerwujac termin 2 tyg przed terminem przegladu nie ma juz miejsc. stad bede miec przeglad po terminie. z tym ze ja mam ksiazke gwarancyjna z widelkami 30 dni.
Lunatv
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2023, 21:17
model samochodu: Ceed

Re: Utrata gwarancji

Post autor: Lunatv »

Marli pisze: 15 sie 2023, 21:45 Witam, mam podobny problem niestety, czy mogę zapytać co pan napisał w piśmie do KIA, w sprawie przywrócenia gwarancji?
W ASO mają poglądowy formularz na takie sytuacje , jak zapytasz na pewno Ci podpowiedzą jak zredagować pismo
Hornet
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2023, 03:36

Re: Utrata gwarancji

Post autor: Hornet »

Gisio … a ja użytkuję jeden pojazd i co mam zrobić jeśli np. na dwa dni przed przeglądem będę musiał niespodziewanie zrobić np. trasę 800km.
Mam wziąć taksówkę bo nie mogę użyć swojego samochodu z powodu limitu producenta?
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Utrata gwarancji

Post autor: gisio »

Zwyczajnie pojechać autem i utracić częściowo lub w całości gwarancję producenta (swoją drogą mijając po drodze kilka ASO) lub inaczej zorganizować sobie transport.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne”