Awaria skrzyni 7dct
Awaria skrzyni 7dct
Dzień dobry, witam. Mam pytanie jak wasze skrzynie biegów ? Mieliście jakieś awarie ?, mój przypadek z wczoraj 46tys przebiegu skrzynia padła, R nie działa na D zgrzyty. Zgłaszane od początku problemy, ale serwis twierdził ten typ tak ma.
Mieliście podobny przypadek ? . Pozdrawiam
Mieliście podobny przypadek ? . Pozdrawiam
Re: Awaria skrzyni 7dct
Jakie problemy ze skrzynią miałeś od początku?
Re: Awaria skrzyni 7dct
Szarpanie, później doszło przeciąganie biegów i mocne stukanie przy redukcjach
Re: Awaria skrzyni 7dct
I co nie robisz tego ? Ile jest gwarancji na skrzynie, bo na sprzeglo chyba 2 lata z tego co pamietam lepiej chyba drazyc temat poki czas.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Oczywiście, że robię, zapytałem o wasze doświadczenia. Auto od tygodnia stoi w aso
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Awaria skrzyni 7dct
Nie kojarze żeby komuś na forum skrzynia padła. Były problemy około sprzęgłowe - nadmierne zużycie, szarpanie a w końcu droga wymiana sprzęgieł. W szczególności w dieslach, w szczególności w Optimie
Podziel się jak skończą i czy nie mieli problemu zrobić tego na gwarancji. Oraz na jak długo dostałeś auto zastępcze
Re: Awaria skrzyni 7dct
Re: Awaria skrzyni 7dct
Witam Forumowiczów,
nie chce zakładać nowego wątku, choć problem, który chcę przedstawić nie dotyczy stricte awarii.
Odkąd odebrałem swojego ProCeed-a (początek stycznia 2022), od pierwszej jazdy zauważałem, że skrzynia biegów ma nietypowy lag, który nie jest związany z czasem przełączenia biegu, a z czasem, który upływa np. od chwili wciśnięcia pedału gazu na 1-biegu do pełnego zasprzęglenia. Podobnie rzecz się miała przy zmianie wyższych biegów. W porównaniu z DSG nie było powodów do narzekania, tylko trudno było się oprzeć wrażeniu, że przez chwile przy ruszaniu lub zmianie biegów jadę na pół-sprzęgle.
Do ostatniego poniedziałku, tzn. do "dużego przeglądu" (przebieg nieco ponad 25 tys. km), kiedy dostałem na dwie godziny testowego ProCeed-a GT z DCT (MY 2023) żyłem w nieświadomości, że tak musi być, ale jazda tym autem otworzyła mi oczy. Tam nie odczuwałem żadnego lagu przy ruszaniu i zmiany biegów również były płynniejsze. Serwis wykonał diagnostykę skrzyni pod katem zużycia sprzęgieł i cokolwiek oznaczają liczby, które zobaczyłem na wydruku, były poniżej limitu, który wynosi 72 mm (dla pierwszego sprzęgła było 69,5, a dla drugiego 70,5 mm). Od początku, przez cały dotychczasowy przebieg nie zauważyłem żadnej odczuwalnej zmiany w pracy skrzyni, więc pewnie na dzień dobry nie było idealnie.
Tutaj moje pytanie do szanownych Forumowiczów, zwłaszcza właścicieli MY 2022, czy i Wy zaobserwowaliście/obserwujecie efekt podobny do opisanego?
nie chce zakładać nowego wątku, choć problem, który chcę przedstawić nie dotyczy stricte awarii.
Odkąd odebrałem swojego ProCeed-a (początek stycznia 2022), od pierwszej jazdy zauważałem, że skrzynia biegów ma nietypowy lag, który nie jest związany z czasem przełączenia biegu, a z czasem, który upływa np. od chwili wciśnięcia pedału gazu na 1-biegu do pełnego zasprzęglenia. Podobnie rzecz się miała przy zmianie wyższych biegów. W porównaniu z DSG nie było powodów do narzekania, tylko trudno było się oprzeć wrażeniu, że przez chwile przy ruszaniu lub zmianie biegów jadę na pół-sprzęgle.
Do ostatniego poniedziałku, tzn. do "dużego przeglądu" (przebieg nieco ponad 25 tys. km), kiedy dostałem na dwie godziny testowego ProCeed-a GT z DCT (MY 2023) żyłem w nieświadomości, że tak musi być, ale jazda tym autem otworzyła mi oczy. Tam nie odczuwałem żadnego lagu przy ruszaniu i zmiany biegów również były płynniejsze. Serwis wykonał diagnostykę skrzyni pod katem zużycia sprzęgieł i cokolwiek oznaczają liczby, które zobaczyłem na wydruku, były poniżej limitu, który wynosi 72 mm (dla pierwszego sprzęgła było 69,5, a dla drugiego 70,5 mm). Od początku, przez cały dotychczasowy przebieg nie zauważyłem żadnej odczuwalnej zmiany w pracy skrzyni, więc pewnie na dzień dobry nie było idealnie.
Tutaj moje pytanie do szanownych Forumowiczów, zwłaszcza właścicieli MY 2022, czy i Wy zaobserwowaliście/obserwujecie efekt podobny do opisanego?
Re: Awaria skrzyni 7dct
Ja mam rocznik 2022, ale MY 2023. U mnie wygląda to tak, że przy ruszaniu laga raczej nie mam, ale ruszam naprawdę delikatnie. Natomiast przy zmianie na wyższe biegi też mam wrażenie, że przez moment jadę na półsprzęgle, aczkolwiek chyba nie zawsze tak się dzieje. Czasami występuje też takie zjawisko, jak by w manualu zmienić bieg, dodać lekko gazu i dopiero puścić sprzęgło.
W DSG z mokrymi sprzęgłami nigdy czegoś takiego nie odczuwałem. Mam wrażenie, że to DSG bardziej przypominało automat, a w DCT czuć, że to jednak skrzynia ręczna automatycznie wybierająca przełożenia.
W DSG z mokrymi sprzęgłami nigdy czegoś takiego nie odczuwałem. Mam wrażenie, że to DSG bardziej przypominało automat, a w DCT czuć, że to jednak skrzynia ręczna automatycznie wybierająca przełożenia.