ja w swoim tez nigdy nie mialem problemów z kangurem, wersja XL pełna.. moze cos w tym jestpio71 pisze: ↑30 cze 2021, 17:29 2 razy jeździłem Stonikiem z silnikiem 1.4 ale za każdym razem w wersji XL czyli był tam tempomat i nie szarpało.Proszę o opinie co o tym myślicie, bo ja mam wreszcie normalny samochód ( zrobiłem w życiu ok. 3 mln kilometrów i się nauczyłem z dnia na dzień jeździć). Pozdrawiam
Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Moja żona ma wersję L z tempomatem i było szarpanie.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Kupiłem używanego Stonica 1.4 DOHC początkowo myślałem że to cewki albo świece.
Wymieniłem komplet świec i cewek było nieco lepiej, lecz z rana pierwsze ruszenie kangur.
Myślałem że to moje upośledzenie odnośnie obsługi sprzęgła, umówiłem się na wizyte w ASO.
Poszła aktualizacja:
Jak ktoś napisał na ~90% rozwiązało to problem.
Zostaje tylko co roku upomnieć się czy wyszło jeszcze coś nowego.
Pozdrawiam
Wymieniłem komplet świec i cewek było nieco lepiej, lecz z rana pierwsze ruszenie kangur.
Myślałem że to moje upośledzenie odnośnie obsługi sprzęgła, umówiłem się na wizyte w ASO.
Poszła aktualizacja:
Jak ktoś napisał na ~90% rozwiązało to problem.
Zostaje tylko co roku upomnieć się czy wyszło jeszcze coś nowego.
Pozdrawiam
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
W ASO w końcu zaczęli informować klientów że problem z "kangurowaniem" wynika z wadliwego docisku sprzęgła jakie zastosowano w silnikach 1.4 100 KM, ponoć po wymianie całego elementu wraz z tarczą na nieoryginalny problem znika.Drzemor pisze: ↑06 paź 2022, 17:25 Kupiłem używanego Stonica 1.4 DOHC początkowo myślałem że to cewki albo świece.
Wymieniłem komplet świec i cewek było nieco lepiej, lecz z rana pierwsze ruszenie kangur.
Myślałem że to moje upośledzenie odnośnie obsługi sprzęgła, umówiłem się na wizyte w ASO.
Poszła aktualizacja:
Jak ktoś napisał na ~90% rozwiązało to problem.
Zostaje tylko co roku upomnieć się czy wyszło jeszcze coś nowego.
Pozdrawiam
Ja mam cały czas oryginalne sprzęgło, wgrywali mi oprogramowanie i było niby lepiej, ostatecznie się przyzwyczaiłem do delikatnego operowania pedałem gazu i sprzęgła.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Skoro element jest wadliwy producent powinien zrobić akcje gwarancyjną i wymienić na sprzęgło pozbawione wad.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Nie do końca jest to wina sprzęgła. Ja duże problemy miałem w korkach gdzie wszystkie autka poruszają się wolno (np.1000-1100 obrotów) i samochody zwalniają ale ,, toczą "się dalej po chwili wolno przyśpieszają. Wystarczyło zdjąć nogę z tzw.,, gazu" i próbować delikatnie przyśpieszyć np. znowu do 1100 obrotów, a tu niespodzianka skok do przodu i to taki że tylko sprzęgło i hamowanie ratowało przed wjechania komuś w zderzak. Wygranie nowego softu sterowania silnika pomogło w 85%.Inna sprawa że sprzęgła są do bani.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Jeszcze skłaniał bym sie w kierunku przepustnicy/silnika krokowego.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Hej, tydzień temu odebrałem używaną Kia Stonic 1.4, 2019. Od początku mam problem z płynnością tego auta na 1 biegu i zmianie z 1-2. Czytałem o tych kangurach, ale niezupełnie wiem w czym rzecz. Poniżej załączam filmik (https://youtu.be/Vv59oYEPMT0), który pokazuje co się dzieje jak lekko dodam gazu na pierwszym biegu i spuszczę nogę - auto szarpie. Jest to bardzo uciążliwe w korku. Dość często przy zmianie z jedynki na dwójkę występuje szarpnięcie. W starym aucie czegos takiego nie miałem, a tutaj czuje się jak nowicjusz. Może macie jakieś rady?
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Zalecana wizyta w serwisie i aktualizacja oprogramowania silnika.