Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
W chwili obecnej jako nówka na fabrycznym jeździ, co mu zalali w Żylinie. w okolicy 2,5-3 tyś.km zrobię mu zmianę, stąd sprawdzanie alternatywy.
Najciekawiej wygląda w chwili obecnej Ravenol DXG Sea 5W-30 ewentualnie zostanę jeszcze na 0W-20 ale Ravenol DFE Sea.
A może przejdę przejściowo (10 tyś.km) na Ravenol SSV Sea 0W-30, ale ma wysoki wskaźnik sadzy 1,2 ale nie wymaga płukanki, jeszcze nie wiem.
Najgorsze, że Total nie podaje swoich pełnych danych, a jest taki QUARTZ 9000 V-Drive 0W-20 w klasie C5 (wysoka) co ma ciekawe właściwości i jest dużo tańszy od Ravenol. Mam jeszcze chwilę na decyzję.
Najciekawiej wygląda w chwili obecnej Ravenol DXG Sea 5W-30 ewentualnie zostanę jeszcze na 0W-20 ale Ravenol DFE Sea.
A może przejdę przejściowo (10 tyś.km) na Ravenol SSV Sea 0W-30, ale ma wysoki wskaźnik sadzy 1,2 ale nie wymaga płukanki, jeszcze nie wiem.
Najgorsze, że Total nie podaje swoich pełnych danych, a jest taki QUARTZ 9000 V-Drive 0W-20 w klasie C5 (wysoka) co ma ciekawe właściwości i jest dużo tańszy od Ravenol. Mam jeszcze chwilę na decyzję.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Nie podaje bo sa slabe xdDARIUS pisze: ↑12 mar 2023, 18:17 W chwili obecnej jako nówka na fabrycznym jeździ, co mu zalali w Żylinie. w okolicy 2,5-3 tyś.km zrobię mu zmianę, stąd sprawdzanie alternatywy.
Najciekawiej wygląda w chwili obecnej Ravenol DXG Sea 5W-30 ewentualnie zostanę jeszcze na 0W-20 ale Ravenol DFE Sea.
A może przejdę przejściowo (10 tyś.km) na Ravenol SSV Sea 0W-30, ale ma wysoki wskaźnik sadzy 1,2 ale nie wymaga płukanki, jeszcze nie wiem.
Najgorsze, że Total nie podaje swoich pełnych danych, a jest taki QUARTZ 9000 V-Drive 0W-20 w klasie C5 (wysoka) co ma ciekawe właściwości i jest dużo tańszy od Ravenol. Mam jeszcze chwilę na decyzję.
Ravenol nie wiem czy jest taki super, bo na innym forum ktos pisal, że w jakims tam aucie na bezposrednim wtrysku mial problemy ze spalaniem stukowym
Re: Olej do 1.5 T-GDI
W jaki sposób rodzaj oleju wpływa na spalanie stukowe?dam9an pisze: ↑13 mar 2023, 12:53Nie podaje bo sa slabe xdDARIUS pisze: ↑12 mar 2023, 18:17 W chwili obecnej jako nówka na fabrycznym jeździ, co mu zalali w Żylinie. w okolicy 2,5-3 tyś.km zrobię mu zmianę, stąd sprawdzanie alternatywy.
Najciekawiej wygląda w chwili obecnej Ravenol DXG Sea 5W-30 ewentualnie zostanę jeszcze na 0W-20 ale Ravenol DFE Sea.
A może przejdę przejściowo (10 tyś.km) na Ravenol SSV Sea 0W-30, ale ma wysoki wskaźnik sadzy 1,2 ale nie wymaga płukanki, jeszcze nie wiem.
Najgorsze, że Total nie podaje swoich pełnych danych, a jest taki QUARTZ 9000 V-Drive 0W-20 w klasie C5 (wysoka) co ma ciekawe właściwości i jest dużo tańszy od Ravenol. Mam jeszcze chwilę na decyzję.
Ravenol nie wiem czy jest taki super, bo na innym forum ktos pisal, że w jakims tam aucie na bezposrednim wtrysku mial problemy ze spalaniem stukowym
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Jeszcze jeden film z magicznym 0W-20, tylko że znowu Corolla, ale zapisy z instrukcji co do olejów podobne.
https://www.youtube.com/watch?v=zhj1ZtahP8E
https://www.youtube.com/watch?v=zhj1ZtahP8E
- MJRegul
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Tak na szybko, moze kogos interesuje.
Po pierwszych 2000km wymienilem olej (moj olej, moj filtr) w serwisie KIA na Polczynskiej w Warszawie.
Usługa wymiany + korek uszczelniajacy - 188zl a nie 370zl+ jak mowia przez telefon.
Po pierwszych 2000km wymienilem olej (moj olej, moj filtr) w serwisie KIA na Polczynskiej w Warszawie.
Usługa wymiany + korek uszczelniajacy - 188zl a nie 370zl+ jak mowia przez telefon.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 10 sty 2022, 20:32
- model samochodu: Ceed II SW 1.4 100KM MY17
Re: Olej do 1.5 T-GDI
370zl to chyba cena z ich olejem i filtrem
- MJRegul
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
369zl to roboczogodzina (mi policzyli za pol, auto było u nich 35 minut, sprawdzałem z zegarkiem w ręku), plus prawie 300zl za ich olej 0W20 i 30zl za filtr plus podkładkę.
Dlatego jak dzwonisz do jakiegokolwiek ASO to całość z ich olejem i filtrem zaczyna się od około 700zl a z Twoimi "częściami" liczą za godzinę roboty. Słyszałem też, że potrafią doliczyć opłatę za utylizację oleju jak masz swój a nie bierzesz od nich.
A na miejscu miła niespodzianka finansowa przynajmniej mi się trafiła.
- MJRegul
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
- model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Millers XF Premium C5/C6 SN Plus 0W20 (około 220zl za baniak 5 litrów), przy wymianie sprawdzali tylko czy jest to 0W20 i czy spełnia SN Plus i potwierdzili, że przyjmują. Filtr Filtron OP617 (bez dodatkowych cyfr na końcu).
EDIT: przepraszam za odpowiedź w 2 postach, nie zobaczyłem tego pytania zanim odpisałem wcześniej.