Xceed a konkurenci

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: Krzemyczek »

StonicScross pisze: 23 gru 2020, 12:39 Czy ktoś porównywal? Rozwazal za i przeciw? Może za rok, półtora będę zmieniał suzuki s cross (bo jak kupowałem venga była za mala, sportage za duża, a Niro tylko hybryda). Bo jak Waszym zdaniem xceed wypada na tle mazdy cx30, captura II (urósł i bliżej mu do xceeda niz stonica), puga 2008, focusa active i pumy. Chyba cenowo xceed stoi niezle.

- czemu wybraliście xceed a nie porównywalne auta np mazde cx30,
- jak podczas oglądania aut, jazd próbnych, negocjacji cenowych wyglądała xceed na tle innych aut?
W sensie ze oglądaliście inne auta, odbywaliscie jazdy próbne różnymi, przedstawiano wam różne oferty.
Może jest tak iż wg cennika xceed wychodzi tanio, inni drogo, ale inni dają rabaty duze
Cześć. Za rok raczej nic się nie zmieni. Nikt perpetum-mobile nie wymyśli. Pewnie pojawią nowe ograniczenia w emisji CO2 i w tego się obawiam. Czy będziemy produkować jeszcze mniejsze silniki i będą one miały jeszcze większą moc? Lepiej żeby tak się nie stało. Porównywałem CX30 skay jakieś X (180 koni) z najmocniejszym X-Ceed. Jeździłem i zastanawiałem się nad zakupem. Cena na korzyść KIA, dynamika również, komfort porównywalny - jakość wykończenia porównywalna, cena na korzyść Kia, spalanie na korzyść Mazdy. Design - kwesta gustu. Wiem, zaraz odezwą się znawcy miękkich materiałów itd. Jednak zarówno kia jak i mazda ma swoje wpadki zarówno w karoserii jak i wewnątrz. X-Ceed w środku wydaje się większy, Mazda niby lepiej wykonana, ale dźwięk silnika przy wyższych obrotach to porażka. Puma i Pug 2008 to wydmuszka, Focus active to chyba inny segment... Renówki nie brałem pod uwagę, bo prostu nie. X-Ceed (204 hp) pali tyle ile wciśniesz i jak martwisz się o spalanie - to nie jest auto dla Ciebie, lecz podkreślam, że oprócz wyglądu daje frajdę. X-Ceed 1,4 to auto poprawne, mniej pali, jest fajne, ładne i tylko tyle - jak większość na rynku. Kupiłem X-Ceeda (204) jeżdżę pół roku, jestem zachwycony i oczywiście mam zastrzeżenia - nie wiem, pewnie do innej marki też bym miał, bo taki jestem :D . Pozdrawiam.
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: StonicScross »

Dzięki. Chyba pewna celna uwaga (jakkolwiek niekoniecznie ten Pug czy Puma takie zabawki) ale Xceed będzie łatwiej tez odsprzedać i mniej straci na wartości. Również kwestia 7letniej gwarancji. Nawet gdyby narzekać na wylaczenia itp.to mam dobre doświadczenia-
1) jak kupowałem Ceeda 4letniego w 2011 to byl świeżo po przeglądzie w ASO
2) jak dawałem w rozliczeniu za Stonica - Rio niecałe 5 lat miało- nawet za dokładnie nie sprawdzali stanu technicznego bo powiedzieli ze jak coś będzie nie tak to sobie w ramach gwarancji naprawia polepsza itp.
No ja akurat aż 204 KM nie potrzebuje ale 1.5 160 to tez jest zaleta w stosunku do Ecoboosta czy Puretecha. Captur ma ten 1.3 130 niezły, z Renault mam zle doświadczenia ale tamto auto bylo jakieś nieudane, miało swój przebieg i lata.
Bo tak bryla, wyglądem mi bardziej typowy crossover czy SUV pasuje. Czyli cos segmentu Niro de facto. Xceed to jednak taki Ceed Active jak Focus Active, tak jak Stonic to trochę takie Rio Active jak Fiesta Active :)
Ale mam czas i brak musu z decyzja.
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: StonicScross »

Captur ma mieć silnik 140 KM teraz. Ale qrcze, ze 100k wychodzi :shock: Tam nawet za relingi trzeba osobno placic. Nie mówię że to coś cholernie ważnego ale parę różnych dodatkow (kamera cofania, pakiet zimowy) i cos tam jeszcze swoje robi w kwestii ceny. Tylko ze to tez auto na płycie Clio, jakby miedzy Stonic a Xceed.
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: Krzemyczek »

StonicScross pisze: 30 gru 2020, 14:23 Captur ma mieć silnik 140 KM teraz. Ale qrcze, ze 100k wychodzi :shock: Tam nawet za relingi trzeba osobno placic. Nie mówię że to coś cholernie ważnego ale parę różnych dodatkow (kamera cofania, pakiet zimowy) i cos tam jeszcze swoje robi w kwestii ceny. Tylko ze to tez auto na płycie Clio, jakby miedzy Stonic a Xceed.
Hey! Nie sprawdzałem cen innych marek na dzień dzisiejszy. Producenci wciskają kit w postaci - nowe, lepsze, nowocześniejsze, bezpieczniejsze, bardziej ekonomiczne... Ty się na to złapiesz, bo chcesz nowe, podkreślam - chcesz kupić nowe auto :) Tak na prawdę przejedź się każdym autem, które Cię interesuje. Nie odpuszczaj, bo to nie jest zakup kiełbasy... :)
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: StonicScross »

A to na pewno ze reklama dzwignia handlu. Ale czasem sa zmiany na lepsze, czasem nie. Chodzi np.o kwestie praktyczne, np.miejsce w środku czy pojemność bagażnika (tu też nie tylko litry decyduja). Captur faktycznie urósł, ma też praktyczny bagażnik. Może trochę szkoda ze Kia i Hyundai tak niespecjalnie maja zas nastepce Vengi i ix20, bo byly to małe ale bardzo praktyczne auta. Za to opel crossland x to coś pomiędzy mokka a była Meriva. Połączenie crossovera z minivanem. Nie zawsze tez wielkość auta tj. wymiary sa najistotniejsze. Kona ma 416 cm ale płyta i30 a Mazda cx3 - 428 czy 430 cm a płyta mazdy 2.
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: Krzemyczek »

Widzę , że analiza idzie na całego i dobrze. Płyty podłogowe rosną, Dzisiejszy model Cliol wydaje się większe niż Megane 2. Nowa corsa na bank ma więcej miejsca niż stara astra. Kolejne modyfikacje płyt mają znaczenie i warto to przeanalizować podczas zakupu. Wyleję trochę tekstu, wypowiem się o X-ceed i nie jest to wypowiedź kolorowana, nic z tych rzeczy. Niby jest taki sam jak ceed (też miałem) ale ma inne atuty. Wsiadanie i wysiadanie (mam 180cm) idealne, lepiej jak w Sportage, po prostu pasuje mi wysokość, a prześwit taki sam jak w sportku ale fotel niżej - to robi różnicę. Miejsca nad głową mniej, choć polemizowałbym czy to aż tak ważny aspekt. Bagażnik - nie jest to sipmly clever ale jest spory, pólka wędruje w górę, nie denerwuje mnie roleta. Resorowanie lepsze niż w większości aut, mimo 18-tek i wg mnie beznadziejnych continentali (naprawdę trzeba założyć inne gumy żeby zrozumieć o czym mówię). Wyciszenie trakcji lipne, nadkola i bagażnik są do wyciszenia, po tym zabiegu auto ponoć zyskuje sporo (też to zrobię ale musi być cieplej). Wyciszenie silnika super. Dźwięk silnika świetny i to bez wspomagaczy typu głośnik, w tej klasie trudno znaleźć auto, które tak brzmi. Większość na wyższych obrotach wyje jak zarzynana świnia . Grzana przednia szyba - genialne, wentylacja też super. Irytujące są : system start stop, oprogramowanie skrzyni automatycznej, system ostrzegania o zmianie pasa i system ostrzegania o kolizji. Światła led niby świecą jasno, mają silny strumień do przodu, lecz mają słabe odcięcie granicy cienia i według mnie gorzej świecą na boki niż bixenony w Sportku. Teraz zobacz ile spostrzeżeń można wywlec porównując tylko 2 modele. :? Głęboka analiza rozerwie Ci głowę :D . Naprawdę warto wziąć każde z wymienionych przez Ciebie aut na weekend, ja tak zrobiłem i nie mam pretensji czy też żalu o wybór. Osobiście celuję w Stingera, bije większość aut na rynku ceną i wyposażeniem.
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: StonicScross »

Ciekawostka a może nawet więcej niż ciekawostka - parę spraw w cenniku Xceeda wqrza. Na przykład to ze podgrzewane fotele sa dopiero w L plus Business Line (chyba 108k cennikowo 1.5 160), aż tak mnie to nie "ziębi" ale dojdzie parę takich ciekawostek które irytuja. To nawet w Stonic M można chyba pakiet zimowy dokupić czy nawet w Suzuki Swift za 55k sa podgrzewane fotele. Kia daje jednak duzo w podstawie i za dobra cene ale nierzadko potem pojawiają się schody. Choc u Azjatów generalnie często jest ten problem ze skonfigurowaniem czegoś- zależy Ci na czymś to bierz wersje 10k droższa gdy u Europejczyków można pierdulke (specjalnie przez u otwarte) za 400 PLN kupić.
Tomeck
Posty: 14
Rejestracja: 20 lut 2022, 19:49
model samochodu: Ceed

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: Tomeck »

Panowie doradźcie co będzie lepszym wyborem Xceed z dct czy Qashqai xtronic (CVT) .Który z nich będzie droższy w utrzymaniu,jak z awaryjnością tych samochodów? Z góry dzięki za pomoc
xuser
Posty: 160
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: xuser »

Nic z CVT bym nie kupił, chyba że tylko do jazdy po mieście...
rabi22
Posty: 117
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Xceed a konkurenci

Post autor: rabi22 »

Tomeck pisze: 15 mar 2023, 12:47 Panowie doradźcie co będzie lepszym wyborem Xceed z dct czy Qashqai xtronic (CVT) .Który z nich będzie droższy w utrzymaniu,jak z awaryjnością tych samochodów? Z góry dzięki za pomoc
Jeżeli myślisz o kosztach serwisu i ubezpieczenia to Nissan grubo kasuje. Koszty przeglądów Nissana to x2. Jak w Audi. Z awaryjnością trudno się wypowiadać. KIA pali mniej. Napęd POWER w Nissanie bardzo chwalą użytkownicy. Ale koszty zakupu full wersji Nissana dużo większe niż XCeeda. Jak na gwarancji od nowego to nie ma co się stresować zbytnio. Jak będziesz miał pecha to trafisz wadliwy egzemplarz i kłopoty. Ale to w każdej marce. Kia ma fajnie zestrojone jak dla mnie zawieszenie. Nie kładzie się tak na boki, ale nie jest przesadnie twardsza. Nissan gorzej. W Nissanie świetny head Up. Chciałbym mieć ten dodatek. Rewelacja. O wyglądzie nie dyskutujemy bo każdy ma swój gust. Silnik 1.3 w Nissanie daje radę, ale szału nie ma. Nissan wg mnie lepiej wyciszony przy prędkościach powyżej 120km/h. Lepiej się wsiada wyższym osobom. Fotele w obu wygodne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”