Jakieś problemy z 7DCT?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
1. hamulec nożny
2. N
3. hamulec ręczny
4. puszczenie nożnego
5. P
6. gaszenie silnika
2. N
3. hamulec ręczny
4. puszczenie nożnego
5. P
6. gaszenie silnika
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
U mnie działa, też się dziwiłem.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 09 cze 2020, 11:54
- model samochodu: KIA CEED III SW 1.4 T-GDI BL2+AEB
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
ło matko i córko, a mówią, że użytkowanie auta z automatyczną skrzynią biegów jest prostsze...jak tak piszecie to nie wiem czy się zdecyduję kiedyś na automat/dct itp.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 12 gru 2022, 10:01
- model samochodu: Kia Xceed 1.6 T-GDI 7DCT Prestige Line MY22
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Ale w manualu się tak samo robi przecież gdy trzeba na wzniesieniu zaparkować. Co tutaj jest bardziej skomplikowanego?
Nie zostawia się auta tak o na samym biegu, a parkując na wzniesieniu zaciągniecie ręcznego PO zatrzymaniu auta które ciagle jest na biegu dokładnie tak samo powoduje ze cały ciężar auta opiera się na skrzyni zamiast na ręcznym. Powoduje niepotrzebne zużycie.
Tak samo by zrobić to prawidłowo wciskasz hamulec, wrzucasz luz, puszczasz sprzęgło, zaciągasz ręczny, puszczasz hamulec, czekasz aż auto osiądzie na ręcznym, wciskasz sprzęgło i wrzucasz 1. Dodatkowo skręca się kołami w kierunku krawężnika.
Na automacie robi się dokładnie to samo.
Hamulec, N, ręczny, zwolnienie hamulca, P, skręcenie kół. Jeśli cokolwiek to właśnie prościej i szybciej na automacie.
To co może być mylące to to ze ludzie myślą ze pozycja P automagicznie parkuje samochód.
A znaczenie większe w automacie bo i koszty naprawy wyższe.
Nie zostawia się auta tak o na samym biegu, a parkując na wzniesieniu zaciągniecie ręcznego PO zatrzymaniu auta które ciagle jest na biegu dokładnie tak samo powoduje ze cały ciężar auta opiera się na skrzyni zamiast na ręcznym. Powoduje niepotrzebne zużycie.
Tak samo by zrobić to prawidłowo wciskasz hamulec, wrzucasz luz, puszczasz sprzęgło, zaciągasz ręczny, puszczasz hamulec, czekasz aż auto osiądzie na ręcznym, wciskasz sprzęgło i wrzucasz 1. Dodatkowo skręca się kołami w kierunku krawężnika.
Na automacie robi się dokładnie to samo.
Hamulec, N, ręczny, zwolnienie hamulca, P, skręcenie kół. Jeśli cokolwiek to właśnie prościej i szybciej na automacie.
To co może być mylące to to ze ludzie myślą ze pozycja P automagicznie parkuje samochód.
A znaczenie większe w automacie bo i koszty naprawy wyższe.
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Sprawdzałeś może, czy jednak działa zmiana z N na P bez trzymania nożnego? Ważne chyba jest żeby ręczny był zaciągnięty.
- shider
- Posty: 523
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Nie planuje robić takich eksperymentów na swoim samochodzie. Przy zmianie trybu jazdy w 7DCT należy zawsze używać hamulca nożnego. To, że udaje się to robić na samym recznym jest raczej efektem ubocznym.
- shider
- Posty: 523
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Dzisiaj sprawdzilem, że działa taka wersja z neutralem.
1. hamulec nożny,
2. N,
3. hamulec reczny,
4. puszcenie hamulca nożnego i ponowne jego wciśnięcie,
5. szybkim ruchem na P (zbyt wolny zwolni reczny),
6. puszczenie nożnego
7. zgaszeniu silnika
1. hamulec nożny,
2. N,
3. hamulec reczny,
4. puszcenie hamulca nożnego i ponowne jego wciśnięcie,
5. szybkim ruchem na P (zbyt wolny zwolni reczny),
6. puszczenie nożnego
7. zgaszeniu silnika
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Witam .Czy ktoś już wymieniał sprzęgła z dwumasą w skrzyni 7 dct? Ile sobie Aso liczy za taką usługę (części +wymiana)?