ładowanie akumulatora

forum użytkowników Kia Stinger
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: kon »

Tolinek pisze: 19 sty 2023, 09:04 ....
Fajne info o tym że w EFB i AGM pełną gęstość elektrolitu osiąga się dopiero po wstępnym zagazowaniu. Nie wiedziałem. Nie wpadłem na to żeby go otworzyć i sprawdzić aerometrem :) Jednak jest coś w tym narodzie... Sam se "do not open" kitajcu :)
...
Może to wynikać z tego że w akumulatorach z płynnym elektrolitem, kwas dobrze się miesza bo jest płynny ;)
W AGM i GEL jest on uwięziony, przez co może być problem z jego homogenicznością i to "podgazowanie" może pozwolić mu się równomiernie wymieszać.
A producentowi też jest łatwiej napisać "do not open" niż martwić się o użytkownika (który ma prawo być laikiem i nawet debilem) taplającego się w kwasie.

PS. Chyba pora kończyć offtop, bo chyba juz się zrozumieliśmy ;)
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: Tolinek »

Dzięki Kon i Niko123.
Zenon1
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2023, 21:08

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: Zenon1 »

Ktos cos odnosnie jak wlaczyc tryb transportowy w stingerze?
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: GeRRaD »

Hej - resetował ktoś tylną klapę po rozładowaniu akumulatora ? Instrukcja mówi - nacisnąć i przytrzymać przycisk zamykania klapy tylnej (TO JASNE) i jednocześnie przytrzymać ponad 3 sec "przełącznik uchwytu klapy" (CO TO ZNACZY ? w kluczyku, na zewnątrz klapy przy rejestracji, ten sam przycisk co do zamykania ?) - toż to bełkot i nowomowa :(
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: tomek_inc »

GeRRaD pisze: 10 mar 2023, 17:29 Hej - resetował ktoś tylną klapę po rozładowaniu akumulatora ? Instrukcja mówi - nacisnąć i przytrzymać przycisk zamykania klapy tylnej (TO JASNE) i jednocześnie przytrzymać ponad 3 sec "przełącznik uchwytu klapy" (CO TO ZNACZY ? w kluczyku, na zewnątrz klapy przy rejestracji, ten sam przycisk co do zamykania ?) - toż to bełkot i nowomowa :(
Jeśli chodzi o ponowne ustawienie na jaką wysokość ma być otwierana to trzeba ją ustawić w tym miejscu, w którym chcesz żeby się zatrzymywała i nacisnąć przycisk do zamykania (ten wewnętrzny w bagażniku) przez 3 sekundy (jest chyba piknięcie). Jak chcesz żeby się podnosiła wyżej niż jest obecnie ustawiona wysokość, to trzeba ręcznie podnieść to takiego poziomu i wtedy nacisnąć przycisk.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: GeRRaD »

Dzięki - już znalazłem rozwiązanie na reset - ale na logikę, po dojściu do wersji eng - bo w instrukcji PL bełkot (mylenie pojęć, różne opisywanie tego samego przycisku) - a tłumaczą chyba przez Google - a potem się dziwią że ludzie nie czytają :lol:
tabin
Posty: 40
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:51
model samochodu: Stinger GT

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: tabin »

Cześć

Zdażyła mi się wczoraj sprawa niecodzienna. Nie jeździłem stingerem (MY22) chyab z miesiąc i wczoraj gdy chciałem otworzyć samochód zastałem ciszę. Nic nie działa, żadna elektronika, musiałem drzwi manualnym kluczem odryglować, na kluczyku zdalnym miga czerwona dioda przy naciśnięciu jakiegokolwiek przycisku. Pytanie - czy to jest po prostu rozładowany akumulator i musze go z kabli odpalić czy jest jakiś wewnętrzny system, który sam odłącza akumulator w celu oszczędzania energii podczas dłuższego nieużywania i musze teraz wykonać jakąś magiczną procedurę aby mieć prund spowrotem? Przeglądnąłem instrukcję ale tam jest tylko o awaryjnym odpalaniu z kabla.
Jeśli będę musiał z kabla to czy kabel 1200A podłączony do akumulatora z diesla diesla (70AH/760A) jest git czy nie da rady (Stinger ma chyba akumulator 850A)? I czy przejechanie z 1000km nałąduje mi go dobrze czy będę musiał użyć prostownika no i czy taki rozładowany akumulator do czegoś się jeszcze nadaje czy raczej wymiana. Samochód ma nicały rok, byłby peszek.
Dzięki z góry za pomoc :)
Daniel112
Posty: 73
Rejestracja: 16 sty 2021, 10:59
model samochodu: Kia stinger prestige line

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: Daniel112 »

Część, system po ok 2 tyg. Wyłącza łatwy dostęp do auta w celu oszczędzania energii, czyli w takiej sytuacji wchodzimy do auta za pomocą kluczyka mechanicznego a uruchomienie auta polega na przyłożeniu breloka do przycisku start i odpalenia silnika.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: GeRRaD »

i jeszcze trzeba zaznaczyć że tylko w polifcie odłącza - w modelu bez GPF nic takiego się nie dzieje - sprawdzane ;)
Od ładowania się nie zepsuje - wręcz przeciwnie ....a koszt nowego aku ponad 1000 pln :(
Niko123
Posty: 498
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: ładowanie akumulatora

Post autor: Niko123 »

Takie cos wystarczy by stingera odpalic jak aku padnie
Fajneto i uniwersalne, zdjecie losowe dalem, masa teraz tego na rynku, takie malenstwo a odpali auto.
Załączniki
IMG_20230405_123207.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”