Błąd pośredniego systemu TPMS
Błąd pośredniego systemu TPMS
Witam wszystkich. Posiadam Kie CEED 2020 1.4 140KM z czujnikiem ciśnienia na ABS. Niestety po zmianie kół na zimowe średnio co 2 dni zaświeca się kontrolka od ciśnienia w kołach(pomimo poprawnego ciśnienia), na oponach letnich zaświecał się średnio raz w tygodniu, nie powinno się tak dziać ale było to mniej uciążliwe niż teraz (felgi i opony ten sam rozmiar na lato i na zimę). Z tego co czytałem to jest to średnio dokładny system i powinien wychwytywać większe spadki ciśnienia lub np zmianę kół. Czy spotkał się ktoś z takim problemem?
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Tuż po odbiorze samochodu wymieniałem opony na zimowe i napompowałem do minimum. Mi się zaświeciło na jakiejś jeździe autostradowej. Dwa dni później w czasie jazdy po mieście znowu mi się zaświeciło. Gdzieś przeczywałem, żeby napompować ciut więcej.
Po napompowaniu troszkę więcej (nie pamietam, czy to było +0,1 czy +0,2) i przejechaniu ponand 2500km w ciągu 3 tygodni nie zaświeciło mi się ani razu. A jeździłem w bardzo róźnych warunkach i temperaturach.
Oczywiście jak napompowałem więcej to zresetowałem ustawienie przez naciskanie przycisku z oponką przez ponad 3 sekundy.
Po napompowaniu troszkę więcej (nie pamietam, czy to było +0,1 czy +0,2) i przejechaniu ponand 2500km w ciągu 3 tygodni nie zaświeciło mi się ani razu. A jeździłem w bardzo róźnych warunkach i temperaturach.
Oczywiście jak napompowałem więcej to zresetowałem ustawienie przez naciskanie przycisku z oponką przez ponad 3 sekundy.
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
U mnie to niestety wyglada tak ze niezależnie ile powietrza jest w kołach (próbowałem 2,2 - tabliczka producenta; 2;4; czy nawet 2,6) po skasowaniu kontrolki za ok. 2 dni ponownie się zaświeca i tak w kółko mimo iż powietrza z kół nie ubywa.
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Cześć,
Mam dokładnie tak samo (Ceed SW L 2021 po lifcie). Powietrza nie ubywa, a kontrolka zaswieca się (czasem raz na 500km, czasem raz na 50, nie ma reguły....). Dzieje się tak również, kiedy nie ma drastycznych spadków temperatury (które teoretycznie mogłyby to powodować).
W wolnej chwili jadę z tym do serwisu, bo w innych autach z czujnikiem cisnienia opon na ABS takich kwiatków nie mialem.
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Czesc,
Odgrzebuje temat.
Czy komuś z Was też sie relatywnie często, nieregularnie i bez wyraznego wzoru zapala czujnik ciśnienia powietrza w oponach, w kołach bez indywidualnych czujników TPMS (czyli czujnik po ABS)?
U mnie się tak dzieje, odpowiedź ASO "jezdzic, obserwować" powoli wyczerpuje moja cierpliwość.
U mnie ta kontrolka zapala się kompletnie bez sensu. Sledze temat do tego stopnia, że pompuje koła (po pojawieniu się kontrolki), na tej samej stacji/kompresorze, którego ciśnieniomierz NIGDY nie wskazal niższego niż wcześniej zadane ciśnienia żadnego z kół...
Jesli ktokolwiek z Was przerabiał ten temat, lub ma pomysł co może być powodem, dajcie znac.
Dzięki.
Odgrzebuje temat.
Czy komuś z Was też sie relatywnie często, nieregularnie i bez wyraznego wzoru zapala czujnik ciśnienia powietrza w oponach, w kołach bez indywidualnych czujników TPMS (czyli czujnik po ABS)?
U mnie się tak dzieje, odpowiedź ASO "jezdzic, obserwować" powoli wyczerpuje moja cierpliwość.
U mnie ta kontrolka zapala się kompletnie bez sensu. Sledze temat do tego stopnia, że pompuje koła (po pojawieniu się kontrolki), na tej samej stacji/kompresorze, którego ciśnieniomierz NIGDY nie wskazal niższego niż wcześniej zadane ciśnienia żadnego z kół...
Jesli ktokolwiek z Was przerabiał ten temat, lub ma pomysł co może być powodem, dajcie znac.
Dzięki.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
- model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver
Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14
Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11
Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.
Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Również u mnie taki stan trwał ok. miesiąca.
Jak bez powodu się to działa, tak bez powodu przestało.
Teraz od kilku miesięcy spokój.
Jak bez powodu się to działa, tak bez powodu przestało.
Teraz od kilku miesięcy spokój.
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Cześć, dzięki za odpowiedz.
Dodam tylko, że pacjent to Ceed SW L 2021 po lifcie (MY 2022).
I zastanawiam się nad samą kontrolką, jak i nad jej związkiem z ABS. Bo jeśli związana z ABS kontrolka ciśnienia zapala się bez sensu, to nie wiem, czy cały układ ABS z sensem działa.
Jaka mogłaby być ścieżka diagnostyczna tego tematu wg Was?
Dodam tylko, że pacjent to Ceed SW L 2021 po lifcie (MY 2022).
I zastanawiam się nad samą kontrolką, jak i nad jej związkiem z ABS. Bo jeśli związana z ABS kontrolka ciśnienia zapala się bez sensu, to nie wiem, czy cały układ ABS z sensem działa.
Jaka mogłaby być ścieżka diagnostyczna tego tematu wg Was?
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Z tego co kojarzę, jeżeli byłby problem z ABS wg. manuala świeciła by kontrolka ABS. Z kolei problem z systemem TPMS sygnalizowany jest przez łączne świecenie kontrolki ABS i TPMS, ale pewności nie mam. Trzebaby doczytać
Co do samej irytującej kontrolki TPMS:
Mam ten problem od nowości w Stonicu ale tylko na fabrycznym komplecie kół letnich. Włącza się co 10 km po każdym resetowaniu. Byłem z tym w ASO. Coś tam kalibrowali ale tylko raz pomogło i przez kilka miesięcy był spokój. Po czym znowu to samo, kolejna wizyta w ASO, jakaś niby kalibracja, ale problem nie usunięty. Ciśnienie w kołach oczywiście nie spada. Sprawdzałem wielokrotnie.
Z kolei na drugim komplecie kół zimowych na nieoryginalnych felgach nic się nie dzieje. Przez cały sezon zimowy kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Dwie zimy za mną bez problemów. Ciśnienie w oponach mam takie samo, bo koła zmieniam sam. Rozmiar zamiennych felg i kół zimowych zgodny z fabrycznymi poza innym ET, ale ta różnica w ET raczej bez znaczenia. Obręcze Rial, opony Kleber.
Stawiam, że to wina fabrycznych Michelinów. W każdym razie chyba odpuszczę diagnostykę i przyzwyczaję się do tej pomarańczowej kontrolki latem. Wymiany opon z powodu zbędnej sygnalizacji TPMS raczej w ramach gwarancji nie wywalczę.
Dla porównania w ceedzie zrobiłem do tej pory 10 kkm na letnich i 5 kkm na zimówkach. Sygnalizacja włączyła się przez ten okres może 3 albo 4 razy i to w warunkach , które to usprawiedliwiały tj. albo duży upał albo duży mróz, albo jazda w słońcu ogrzewającym tylko jedną stronę samochodu. Po resecie spokój.
No i jeszcze jedno. Wg. ASO ten system wymaga ciśnienia w oponach na poziomie 2,4 lub 2,5. Nieważne co pisze w manualu. Takie samo zdanie ma mój znajomy elektryk samochodowy, który też "robi" elektronikę w kijankach.
Co do samej irytującej kontrolki TPMS:
Mam ten problem od nowości w Stonicu ale tylko na fabrycznym komplecie kół letnich. Włącza się co 10 km po każdym resetowaniu. Byłem z tym w ASO. Coś tam kalibrowali ale tylko raz pomogło i przez kilka miesięcy był spokój. Po czym znowu to samo, kolejna wizyta w ASO, jakaś niby kalibracja, ale problem nie usunięty. Ciśnienie w kołach oczywiście nie spada. Sprawdzałem wielokrotnie.
Z kolei na drugim komplecie kół zimowych na nieoryginalnych felgach nic się nie dzieje. Przez cały sezon zimowy kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Dwie zimy za mną bez problemów. Ciśnienie w oponach mam takie samo, bo koła zmieniam sam. Rozmiar zamiennych felg i kół zimowych zgodny z fabrycznymi poza innym ET, ale ta różnica w ET raczej bez znaczenia. Obręcze Rial, opony Kleber.
Stawiam, że to wina fabrycznych Michelinów. W każdym razie chyba odpuszczę diagnostykę i przyzwyczaję się do tej pomarańczowej kontrolki latem. Wymiany opon z powodu zbędnej sygnalizacji TPMS raczej w ramach gwarancji nie wywalczę.
Dla porównania w ceedzie zrobiłem do tej pory 10 kkm na letnich i 5 kkm na zimówkach. Sygnalizacja włączyła się przez ten okres może 3 albo 4 razy i to w warunkach , które to usprawiedliwiały tj. albo duży upał albo duży mróz, albo jazda w słońcu ogrzewającym tylko jedną stronę samochodu. Po resecie spokój.
No i jeszcze jedno. Wg. ASO ten system wymaga ciśnienia w oponach na poziomie 2,4 lub 2,5. Nieważne co pisze w manualu. Takie samo zdanie ma mój znajomy elektryk samochodowy, który też "robi" elektronikę w kijankach.
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Witam, mam ten sam problem w służbowej kijance ceed 2021 kombi 1.0 100 km, już mnie zaczyna to denerwować. Załącza się dopiero przy prędkość powyżej 120 km/h, po mieście nie ma problemu! ASO nic nie znalazło, po resecie to samo, mam nabite 2.5 bara, pomoże ktoś? Pozdrawiam serdecznie.
Re: Błąd pośredniego systemu TPMS
Wiem, że to Ci nie pomoże, ale może pocieszy . U mnie problem, o którym pisałem wyżej rozwiązał się sam. Pojęcia nie mam co "pyknęło", ale po zmianie opon na letnie gdzieś tam w kwietniu, pomny zeszłorocznych doświadczeń, czekałem aż wywali mi tą irytującą kontrolkę. Czekałem, czekałem i czekam do dziś. Zrobione jakieś 8 - 9kkm. I nic. Zero problemów. Nie wiem co się stało. Nie będę snuł teorii i domysłów. Po prostu jak ręką odjął i to bez jakiejkolwiek ingerencji.